Gå til innhold

Forhøyet hjelpestønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dere som får det, bruker dere pengene selv eller sparer dere de til barnet dere får det for? 

Anonymkode: 7e4d7...e43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt over halvparten blir spart, resten går inn i familiebudsjettet.

Anonymkode: 87bbc...cf5

Skrevet

Det brukes gitt. Til feks en privatskole som passer barna bedre enn den kommunale. Samt da for buss til den skolen etc. Skulle gjerne spart av den, men det har jeg ikke klart. 

Anonymkode: 66ad6...49b

Skrevet
29 minutes ago, Anonym bruker said:

Hei

Dere som får det, bruker dere pengene selv eller sparer dere de til barnet dere får det for? 

sparer både det og barnetrygden til barnet her

Anonymkode: c2c40...16f

Skrevet

Hele poenget er vel at det skal betale foreldrene for ekstraarbeidet og ikke være en buffer for barna når de skal kjøpe sin første leilighet 😏🤔

her går de inn i familiebudsjettet. Får jo pengene som en betaling for alt ekstra jeg må gjøre. 

Anonymkode: f8d33...06e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hele poenget er vel at det skal betale foreldrene for ekstraarbeidet og ikke være en buffer for barna når de skal kjøpe sin første leilighet 😏🤔

her går de inn i familiebudsjettet. Får jo pengene som en betaling for alt ekstra jeg må gjøre. 

Anonymkode: f8d33...06e

Min tanke også. Men, skjønner ikke helt tanken med at pengene skal inn på barnets konto.  

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min tanke også. Men, skjønner ikke helt tanken med at pengene skal inn på barnets konto.  

Hjelpestønad kan man få som voksen også, og lønne noen for å hjelpe deg. Derfor får barna pengene inn på egen konto, og kan "lønne" foreldrene for den ekstra jobben de har.

Anonymkode: 87bbc...cf5

Skrevet

Skulle gjerne spart de og skal prøve å få det til etter nyttår, men vi har behov for de pengene per dags dato.

vi har derimot en sparebamse som tilhører barnet i gangen. Ligger det småpenger noe sted så går de inn der, og har vi mynter på oss så går de der de og, så har vi klart å spare 4000kr siden mai. 

Anonymkode: 70633...126

Skrevet

Det føles bare så rart å motta penger fordi barnet mitt trenger litt ekstra hjelp i hverdagen. Samtidig så har jeg valgt å ikke jobbe fullt for å ha mulighet til å følge opp, slippe å ha han på SFO osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...