Gå til innhold

Hvor lenge vugge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukte ikke vugge, men kurv. Med førstemann ble den brukt i litt over 2 mnd, og med andre litt over 3 mnd. Da hadde de vokst ut av den og ble flyttet over i sprinkelseng.

Hvis jeg skulle gjort det igjen ville jeg brukt sprinkelseng helt fra begynnelsen av, og droppet kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert an på størrelsen til vogga...

Jeg brukte moseskurv, og den brukte jeg i ca 3 mnd.

Anonymkode: 22032...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne typen. Babyen er 5,5 mnd nå, og vuggen er fremdeles veldig romslig pga at han er ett par mnd prematur.. 

Hi

65423_BabyDan_Babydan__Sving_vugge_inkl._himmelpin_1.jpg

Anonymkode: 6f403...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kurv og vugge til de var så store at de begynte å trekke seg opp/være mer urolig, husker ikke akkurat alder, kanskje 3-4 mnd.

Anonymkode: a6a1e...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vugge til eldste, den ble forsåvidt ikke brukt så mye pga urolig barn/refluks, men hun lå i den litt til cirka 4 mnd. Minste hadde kurv istedenfor vugge og sov godt i kurven sin til 4-5 mnd. Grunnen til at de ikke brukte vugge/kurv lenger var fordi ved 4 mnd begynte de rulle, åle seg og dra i ting for å komme opp/fram og da var vi redd de skulle falle ut. Plassmessig kunne de nok brukt de til de var minst 1 år. Avhengig av hvor aktiv og motorisk barnet er så vil jeg tippe at vugge fungerer til cirka 4-8 mnd alder, man må bare se an barnet sitt noen ligger rolig lenge og andre kravler rundt.

Anonymkode: 5ca55...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sov i vugge på dagen og sprinkelseng med babynest  på kvelden fra han var nyfødt, eget rom når han var 6 måneder 🙂

Anonymkode: 76669...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vugge i stua om dagen fra dag 1 og frem til ca 5-6 mnd. Sprinkelseng fra dag 1 der å som stod på vårt rom. 

Anonymkode: 0ede6...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte lik vugge som ovenfor her på dagtid i 3 mnd før baby plutselig ikke ville ligge der mer.  

I løpet av natta så sov han i sprinkelsenga si inntil vår seng, uten babynest. 

Nå 1 år gammel så sover han i reisesenga da han slipper å slå hodet hele tiden i løpet av natta. Så får vi bytte tilbake til sprinkelsenga når han ikke gjør det mer. 

 

Ønsker du deg vugge så kjøp en pent brukt, husk ny madrass. Vi klipte en skumgummi madrass fra jysk. nytt blir som å gi bort penger da de gjerne brukes i korte perioder. Men de første 3 mnd var utrolig greie da jeg kunne dra vugga etter hvilket rom jeg var i uten å vekke han.

 

Anonymkode: 81358...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vugger/kurver kan som regel ikke brukes lenger når babyen begynner å kunne snu seg. Dette står i bruksanvisningen. Det er ikke bare om de fysisk får plass som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen kan/begynner å reise seg opp må du definitivt bytte vekk fra vugga. Vi beholdt vugga frem til den tid. Babyen sov best i den kontra kurv, vogn og sprinkelseng/reiseseng. Vugger er forskjellige og det er stor forskjell på hvor stabile de er. Les instruksjonene for vugga, men for de songar hjemmelagde så målmann bare se det an.

Anonymkode: 7e63f...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har denne typen. Babyen er 5,5 mnd nå, og vuggen er fremdeles veldig romslig pga at han er ett par mnd prematur.. 

Hi

65423_BabyDan_Babydan__Sving_vugge_inkl._himmelpin_1.jpg

Anonymkode: 6f403...b36

Hvordan barnet beveger seg er vel så viktig som alder her. Mine barn snurret rundt fra rygg til mage og fra mage til rygg da de var mellom 3 og 4 mnd gammel og da hadde jeg aldri turt bruke vogge eller kurv lenger....

Om barnet ditt er prematurt og ikke snur seg enda er det sikkert greit, men jeg vil tro det ikke er lenge til det skjer og da må du jo bytte selv om barnet er "lite" av størrelse.

Anonymkode: 22032...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to vugger, den ene med så høye kanter og så stødig at vi begynte den til barna begynte å sette seg opp. Den andre hadde nesten ikke kanter, så den begynte vi kun på dagtid i stua mens vi var i nærheten og vi sluttet å bruke den lenge før de begynte å rulle fra rygg til mage. 

Anonymkode: cffc6...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...