Gå til innhold

Jeg er egoistisk i forhold til min ex,mener han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og han skal gå fra hverandre nå, vi har 2 små på 3,18mnd og 3mnd, grunnen til vi gikk fra hverandre er at far har vert utro mange ganger, med hun siste varte det i 5-6mnd, tilga han første gang,men vert utro med 3 til etter det.

Nå mener han jeg er egoistisk fordi jeg holder igjen barna, han vil ha de 50/50 det er ikke aktuelt, har sagt at han kan ha gutten på 3 og jenta på 18mnd anhver helg og en dag i uka, og minstegutten noen timer den dagen han har de andre 2.

Vi skal på fvk imorgen.

Men tror dere han får gjennslag på 50/50, jeg har ikke jobbet siden eldste kom til, han begynte i barnehagen i august, mens lillesøster begynner i Januar. Jeg skal jobbe igjen når minstegutten kan begynne i bhg, som jeg ser for meg blir fra august neste år.

Han tjener ca 600.000 i året og mener bare det er en god grunn for vi skal ha 50/50, han har mye mer penger enn meg som han sier, som bare lever på foreldrepenger nå.

Jeg merker at det blir forferdelig og være borte fra så små 50/50.

Far mener siden lillebror tar flaske er det ikke noe jeg kan si på det, siden jeg ikke ammer

Anonymkode: 1e8cb...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager skrivefeilene og 3 små så klart ikke 2 små

Skrevet

Nei, han kommer aldri til å få gjennomslag på 50/50 på så små barn. Mener han virkelig at det er til barnas beste?

Anonymkode: fb39c...fc6

Skrevet

Godt dere skal gå fra hverandre. Hvorfor ta vare på en slik mann? Hvordan orket du et barn til med han? 

Anonymkode: 604b4...ed5

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Godt dere skal gå fra hverandre. Hvorfor ta vare på en slik mann? Hvordan orket du et barn til med han? 

fordi jeg var dum nok til og tror han ville forandre seg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

fordi jeg var dum nok til og tror han ville forandre seg

Greit! Men håper han selv forstår hvorfor ting blir som det blir, nå fremover. Viktigste er at barna har det bra. Han som voksen klarer seg uansett. 

Skrevet

Hva har du tenkt å leve av?

Anonymkode: cd772...c27

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nav 

Skrevet

Nei, her kommer ikke far veldig langt. Du er i permisjon og siden dere nå går i fra hverandre så får du hans permisjon også. Kontakt nav sånn at du får ordnet papirene før din permisjon går ut. 

Når barna er så små så kommer han ikke til å få gjennom 50/50 for noen av ungene. Han skal faktisk være heldig og ikke minst avhengig av at du er særdeles grei om han i det hele tatt får overnatting, kanskje med barnet på 3 år, men ikke med de 2 andre. 

Du må søke overgangsstønad og ekstra bt og i tillegg har du nok også rett på reduksjon i barnehageutgifter. I tillegg så får du bidrag fra far. Men dette forutsetter at dere har vært på megling hos fmv og at en av dere har skiftet adresse. 

Gåt ut i fra at du har søkt kontantstøtte til barnet på 18 mnd. 

Lykke til 👍

Anonymkode: 2e360...6e4

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har jo foreldrepenger

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun har jo foreldrepenger

I tillegg til Nav. Alt ordner seg. 💕

Skrevet

Nei, han får ikke 50/50

Det er ikke anbefalt før skolealder, og et kriterie er godt samarbeid og at foreldrene bor i nærheten av hverandre.

Så det kan dere bare glemme, ingen vits å bruke energi på å tenke på det.

At han tjener mer enn deg er heldigvis ikke grunn nok til å si han er en god pappa, omsorgsevne ligger ikke i inntekt alene. At barna er såpass små og at du har vært hjemme taler for at du kjenner barna best og skal ha dem mest, inntil videre.

Anonymkode: 8b656...05e

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg til Nav. Alt ordner seg. 💕

Så jeg skal betale for deg. Det er jo typisk sånne som deg, velter ut unger men har ingen evne til å forsørge seg.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jeg skal betale for deg. Det er jo typisk sånne som deg, velter ut unger men har ingen evne til å forsørge seg.

Det er ikke hi du siterer.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke hi du siterer.

Ok. Men om han tjener nok til å forsørge ungene og hun bare har tenkt å gå hjemme er det uansett. en fordel om han har dem.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Men om han tjener nok til å forsørge ungene og hun bare har tenkt å gå hjemme er det uansett. en fordel om han har dem.

Hvor i alle dager leser du det? Hun har vel foreldrepenger som alle andre, og en jobb og gå til når permisjonen er slutt... Det er jo ikke sånn at man "gir" ungene til far istedenfor å ta permisjonen selv. Du leste at minste barnet var 3 mnd, da er de fleste mammaer hjemme altså.

Anonymkode: 8b656...05e

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe sier meg at du knapt klarer å betale for deg selv, så bare rull inn og kryp tilbake til hullet du kom fra!

Anonymkode: c9116...36a

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men han skal da bidra til å forsørge ungene selv om han ikke bor med dem? 

Hi sier i tillegg at hun har permisjon, altså har hun lønn og hun skal begynne å jobbe når minste begynner i barnehagen  

Hva er det du hisser deg opp for? 

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er der jo han som må være hjemme. Den minste ungen er 3 mnd. 

Anonymkode: 648d7...37c

Gjest Marihønne
Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

99 % av alle mødre tar permisjon og lever på foreldrepenger fra nav... hva er problemet?

Skrevet
41 minutter siden, Marihønne skrev:

99 % av alle mødre tar permisjon og lever på foreldrepenger fra nav... hva er problemet?

Problemet er nok at hun gikk helt i vranglås og ikke skjønner hva hun svarer på. 

Redd for hva skattepengene hennes går til 😂😂😂

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Ja har jo kontantstøtte på hun på 18 mnd, hun skulle egentlig begynne i bhg i august,men ble tilbud plass fra Januar, og da er det kanskje lettere også, så jeg ikke har 2 til august 19 :)

har foreldrepenger og han skal betale 4000 i barnebidrag og får ekstra barnetrygd om jeg ikke forsto feil ? Og jeg skal selvsagt tilbake til jobb igjen i august.

Jeg vet far er en fin pappa så han skal få ha de 2 eldste anhver helg og en gang i uka, og minsten den dagen han har de i uka, synes det er nok, ikke 50/50, er uansett ikke aktuelt for meg.

Kjenner jeg er veldig nervøs for fvk imorgen

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen.

Ja har jo kontantstøtte på hun på 18 mnd, hun skulle egentlig begynne i bhg i august,men ble tilbud plass fra Januar, og da er det kanskje lettere også, så jeg ikke har 2 til august 19 :)

har foreldrepenger og han skal betale 4000 i barnebidrag og får ekstra barnetrygd om jeg ikke forsto feil ? Og jeg skal selvsagt tilbake til jobb igjen i august.

Jeg vet far er en fin pappa så han skal få ha de 2 eldste anhver helg og en gang i uka, og minsten den dagen han har de i uka, synes det er nok, ikke 50/50, er uansett ikke aktuelt for meg.

Kjenner jeg er veldig nervøs for fvk imorgen

Det høres ut som du har en god plan og jeg er trygg på at fvk tar den beste avgjørelsen for barna dine. 

Lykke til. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da foreslår jeg at du leser innlegget hennes igjen, men denne gangen uten alle fordommene du har

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Det høres ut som du har en god plan og jeg er trygg på at fvk tar den beste avgjørelsen for barna dine. 

Lykke til. 

det håper jeg. barna først uansett. Far er en god pappa,men de er jo små ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...