Gå til innhold

Er jeg rar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke hvordan få til ok overskrift så tok bare det første som falt meg inn🙈

Har en tanteunge på snart 15 år..her om dagen maste moren hennes om at jeg bare måtte se soverommet hennes som de har pusset opp. Da vi skulle se det, gjorde datteren hennes lekser i «sengen». Hun har ikke noe skrivepult. Så jeg spurte moren rett ut, hvorfor kjøper dere ikke skrivepult til henne, nei det hadde de ikke rukket enda. 

Jeg vet sånn ca hva slags pult hun liker, så jeg sendte henne snap med bilde av den og med tekst « er det denne pulten du ønsker deg eller en annen»? hun svarte « it’s cute egentlig». 🙄 hva skal jeg tenke? tenkte å kjøpe den til henne i bursdagspresang men nå tror jeg at jeg driter i det. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: a1054...568

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig ikke din oppgave å kjøpe en skrivepult til henne? Er du fornærmet for at 15-åringen ikke var veldig begeistret for snapen din?

Skrevet

Alle mine tenåringer har gjort lekser i sengen selv om de har pult. Jeg synes det er utrolig rart å kjøpe et stort møbel til et annet hus enn sitt eget om det ikke er klarert med eierne (dvs foreldrene).

Anonymkode: 1c175...3cb

Skrevet

Dessuten virker det mye viktigere for deg enn for noen av de involverte, det er rart.

Anonymkode: 1c175...3cb

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visste ikke hvordan få til ok overskrift så tok bare det første som falt meg inn🙈

Har en tanteunge på snart 15 år..her om dagen maste moren hennes om at jeg bare måtte se soverommet hennes som de har pusset opp. Da vi skulle se det, gjorde datteren hennes lekser i «sengen». Hun har ikke noe skrivepult. Så jeg spurte moren rett ut, hvorfor kjøper dere ikke skrivepult til henne, nei det hadde de ikke rukket enda. 

Jeg vet sånn ca hva slags pult hun liker, så jeg sendte henne snap med bilde av den og med tekst « er det denne pulten du ønsker deg eller en annen»? hun svarte « it’s cute egentlig». 🙄 hva skal jeg tenke? tenkte å kjøpe den til henne i bursdagspresang men nå tror jeg at jeg driter i det. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: a1054...568

Jeg skjønner ikke helt, ble du sur av svaret hennes?

Anonymkode: 6172a...a39

Skrevet

Jeg ville latt familien ta seg av innkjøp av møbler, hvis ikke du har fått beskjed om at hun ønsker seg en spesifikk pult. 

Spør heller jenta hva hun ønsker seg. 

Jeg har aldri manglet skrivepult i oppveksten, men gjorde lekser i senga likevel. 

Anonymkode: 28d4c...d07

Skrevet

De aller fleste ungdommer bruker ikke pult i våre dager.

Anonymkode: 52a39...1c7

Skrevet

Ikke kjøp møbler til andre enn deg selv, selv om du mener det godt.

Jeg har to tenåringer og en 10 åring. Alle har pulter, men den blir kun brukt som sminkebord av eldste.

De gjør lekser stort sett på spisebordet, noe i sofaen og litt i sengen og evt hos andre.

Anonymkode: 5619c...052

Skrevet

Ingen av mine unger har pult nå, det gidder jeg faktisk ikke å bruke penger på. Hvorfor? For når de har hatt det før, så har den aldri blitt brukt til snnet enn å samle rot på. Lekser gjøres i senga, sofaen eller kjøkkenbordet og det er sistnevnte som ofts blir brukt. Hatt skolebarn i ti år nå, kan vel telle påen hånd hvor mange ganger de to har sitti ved sin pult og gjort lekser. Hadde noen i familien kjøpt en pult til de uten at det hadde vært ett ønske tror jeg de hadde følt det veldig merkelig. 

Anonymkode: 6fb26...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...