Gå til innhold

Gravid i sykepleiestudiet


Ubon

Anbefalte innlegg

Hei, er 1.året sykepleiestudent og er nå 29 uke på vei med barn nr. 2.

For tiden studerer jeg fulltid sykepleie på universitetet. Jeg begynte med studiene i høst. Jeg har termin ca 20 janjaur 2019.

 

Lurer på om jeg faktisk kan klare å fullføre skolen uten å ta et friår, om jeg velger å fortsatte med studiet ( ihvertfall det er to emner som må sitter i skuolebenken og 10 uker ut i praksis neste år ca. april utover juni 2019. 

Er det noen som har erfaring med å få barn,mens var fulltid student? Hva ville dere ha gjort?  Hva kan være det beste alternativ og lurt å velge?

Min situasjon er at jeg har ett barn som er snart 2.5 år og han går i bhg. Jeg bor sammen med mannen min. Men vi har ingen familien i nærhet. Jeg jobber hver 3. helg og tar noen oppdrager i mellom. 

 

Hvilke støtteordninger kan jeg bruke med denne situasjonen? Hvilke krav har jeg?

 

Håper på snarlig svar.. :)

MVH

Purapuri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke fasiten, men jeg vet om flere som har tatt sykepleierstudiet samtidig som de har jobbet fulltid (turnus) og hatt små barn i bhg. Så det burde jo gå. Disse har hatt en sterk selvdisiplin , og klart et snitt på B selv om de kun har møtt opp på obligatoriske samlinger. ...så studiet er ikke så vanskelig, faglig sett, så lenge du er god på selvstudier. Utfordringen for disse kom i praksis tidene, da de måtte bruke alt av ferie og tapte en del økonomisk. -Men er du forberedt så har du spart opp penger.

lykke til

Anonymkode: 13ffc...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...