Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Føler dette er en umulig situasjon og er så vannvittig lei meg. Jeg tok abort tidligere i år, hadde da blitt gravid til tross for prevansjon. Når de hadde utført aborten, satte de inn spiral. Har ny kjæreste, vi har kun vært sammen noen mnd. Nå har jeg blitt gravid igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg satte jo inn spiral fordi jeg ikke ønsker flere barn nå. Jeg har tre barn fra før. Det her er helt umulig å forholde seg til. Trenger ingen leksjon rundt det her, men vil gjerne høre fra dere som kanskje har vært i lignende situasjon, eller om noen har noen gode råd.. Det føles ikke ut som jeg har noen alternativer her. Jeg kan ikke beholde, men jeg kan jo ikke ta abort enda en gang, bare fordi det ikke passer seg med et barn akkurat nå. Aldri følt meg så fortvila før... Anonymkode: 27706...ee8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Forstår det er vanskelig. Jeg ville tatt abort. Det er dumt om du må leve med et barn du egentlig ikke ønsker, resten av ditt liv, når du i tillegg har 3 barn fra før. Snakk med legen din. Velger du abort, be om det beste sikre prevansjonamiddel etterpå evt sterilisering. Jeg er 38 og har 2 barn, jeg hadde helt klart tatt abort om jeg ble gravid nå. Det holder med å oppfostre de to jeg har. Anonymkode: d23bf...b4e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår det er vanskelig. Jeg ville tatt abort. Det er dumt om du må leve med et barn du egentlig ikke ønsker, resten av ditt liv, når du i tillegg har 3 barn fra før. Snakk med legen din. Velger du abort, be om det beste sikre prevansjonamiddel etterpå evt sterilisering. Jeg er 38 og har 2 barn, jeg hadde helt klart tatt abort om jeg ble gravid nå. Det holder med å oppfostre de to jeg har. Anonymkode: d23bf...b4e Det prevansjonsmiddelet jeg har nå skal vel være av de sikreste. Men har jo blitt gravid på føere typer. Har vært innom tanken på å sterilisere meg, men jeg føler ikke jeg er kla for det. Er enda forholdsvis ung, og kjæresten min har ingen barn. Men det er egentlig ikke aktuelt for meg å få barn med han nå, vi har ikke prøvd å bo sammen mer enn noen dager i slengen en gang. Huff. Føles vannvittig egoistisk å ta abort i denne situasjonen, men jeg føler ikke jeg har noe valg heller.. Anonymkode: 27706...ee8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #4 Skrevet 13. november 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår det er vanskelig. Jeg ville tatt abort. Det er dumt om du må leve med et barn du egentlig ikke ønsker, resten av ditt liv, når du i tillegg har 3 barn fra før. Snakk med legen din. Velger du abort, be om det beste sikre prevansjonamiddel etterpå evt sterilisering. Jeg er 38 og har 2 barn, jeg hadde helt klart tatt abort om jeg ble gravid nå. Det holder med å oppfostre de to jeg har. Anonymkode: d23bf...b4e Leve med et barn du ikke ønsker resten av ditt liv? Noe så rart og trist å si. Da håper jeg virkelig dine barn var ønsket. Anonymkode: 17dd9...091
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 Trist at du må ta abort enda en gang. Men tenk nøye over det, og når du da har bestemt deg så gjør du det du vil. Hvis du er redd for at folk vil dømme deg for det så trøst deg med at folk vil dømme andres Valg uansett hva. Anonymkode: 17dd9...091
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 Uansett hva du velger, steriliser deg etterpå, så er du sikker videre. Anonymkode: cbee4...796
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 Ingen trenger mer enn tre barn og prevensjon funker tydeligvis dårlig på deg. Er man hyperfertil må man ta strengere forholdsregler. Ta abort, bli sterilisert med det samme. Ny kjæreste betyr overhodet ikke at du må produsere flere unger også. Anonymkode: d3e5a...9c6
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 Takk for svar. Trist å skulle det valget om å sterilisere seg allerede nå. Men ja, er enig i at det er det beste iom jeg blir gravid bare noen puster på meg. Igjen - muligheten for at jeg om koen VIL ha flere barn er jo der. Det er derfor jeg synes det er så vanskelig med en eventuell abort nå. For ei suppe. Hører også til historien at kjæresten min ikke har møtt barna enda. Så føler det er uforsvarlig på alle plan å skulle fått en baby oppi dette. Ser på hva jeg skriver at jeg egentlig ikke lurer på hva jeg skal gjøre, for det vet jeg nok. Men godt med innspill og tanker likevel. Igjen - tusen takk❤️ Anonymkode: 27706...ee8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #9 Skrevet 13. november 2018 Når man bruker prevensjon så ønsker man ikke barn. Så enkelt. Blir en gravid, så er der uønsket. Du har vært uheldig. Du har tatt dine forholdsregler og allikevel blitt gravid. Fair sak med abort. Å få barn nå høres mer egoistisk ut egentlig. Tror neppe dine barn ønsker både ny mann i huset og baby Anonymkode: 954d7...d81
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #10 Skrevet 13. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Leve med et barn du ikke ønsker resten av ditt liv? Noe så rart og trist å si. Da håper jeg virkelig dine barn var ønsket. Anonymkode: 17dd9...091 Ja, mine to barn var planlagt og ønsket. Alle de andre årene mine mellom sexuell debut og 38 år, som jeg ikke var gravid med disse to, ønsket jeg ikke barn og brukte da prevensjonsmiddel for å ikke få barn. Siden ts, gikk på prevensjon, kjæresten er helt ny, hun har 3 barn og tatt abort bare for kort tid siden, så antok jeg hun egentlig ikke ønsket barnet. Man blir jo som regel uansett glad i de barna man får, men det hørtes ikke ut som at det var ønskelig og riktig i hennes livssituasjon nå. Anonymkode: d23bf...b4e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #11 Skrevet 13. november 2018 Vi bruker kondom og hopper av i svingen. Liten sjanse da. Anonymkode: 2228d...f07
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #12 Skrevet 13. november 2018 Du bør vel ta opp dette med faren? Har han ikke rett til å vite om dette? Anonymkode: 23cba...080
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #13 Skrevet 13. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Trist å skulle det valget om å sterilisere seg allerede nå. Men ja, er enig i at det er det beste iom jeg blir gravid bare noen puster på meg. Igjen - muligheten for at jeg om koen VIL ha flere barn er jo der. Det er derfor jeg synes det er så vanskelig med en eventuell abort nå. For ei suppe. Hører også til historien at kjæresten min ikke har møtt barna enda. Så føler det er uforsvarlig på alle plan å skulle fått en baby oppi dette. Ser på hva jeg skriver at jeg egentlig ikke lurer på hva jeg skal gjøre, for det vet jeg nok. Men godt med innspill og tanker likevel. Igjen - tusen takk❤️ Anonymkode: 27706...ee8 Med den situasjonen du beskriver her, er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt abort. Ikke minst av hensyn til barna du har fra før. Anonymkode: 24d26...a3f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #14 Skrevet 13. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, mine to barn var planlagt og ønsket. Alle de andre årene mine mellom sexuell debut og 38 år, som jeg ikke var gravid med disse to, ønsket jeg ikke barn og brukte da prevensjonsmiddel for å ikke få barn. Siden ts, gikk på prevensjon, kjæresten er helt ny, hun har 3 barn og tatt abort bare for kort tid siden, så antok jeg hun egentlig ikke ønsket barnet. Man blir jo som regel uansett glad i de barna man får, men det hørtes ikke ut som at det var ønskelig og riktig i hennes livssituasjon nå. Anonymkode: d23bf...b4e Da missforsto jeg deg. Beklager Anonymkode: 17dd9...091
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #15 Skrevet 13. november 2018 Når man er så fruktbar må man bruke dobbelt opp med prevansjon, sånn er det bare. Du aner jo ikke om dette forholdet vil vare, du sier han ikke har møtt barna dine engang. Det er ikke til å stikke under en stol at dere er på helt forskjellige stadier i livet når han er en litt voksen ungkar uten barn og du er trebarnsmor, at dere går godt sammen uten at barna er tilstede sier ingenting om hvordan det ville blitt om han plutselig omtrent over natten måtte forholde seg til fire barn.... Jeg hadde tatt abort, og brukt dobbel prevansjon heretter. Anonymkode: a53b1...96e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #16 Skrevet 13. november 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bør vel ta opp dette med faren? Har han ikke rett til å vite om dette? Anonymkode: 23cba...080 Selvfølgelig skal jeg snakke med han om dette! Jeg er temmelig sikker på at han heller ikke hadde sett for seg barn nå. Vi har vært enige om å ta ting veldig rolig spesielt pga min situasjon med barna osv. Anonymkode: 27706...ee8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2018 #17 Skrevet 13. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Når man bruker prevensjon så ønsker man ikke barn. Så enkelt. Blir en gravid, så er der uønsket. Du har vært uheldig. Du har tatt dine forholdsregler og allikevel blitt gravid. Fair sak med abort. Å få barn nå høres mer egoistisk ut egentlig. Tror neppe dine barn ønsker både ny mann i huset og baby Anonymkode: 954d7...d81 Veldig enig i det du skriver. Nei, jeg kan aldri tenke meg at barna mine vil ha et søsken til. Ikke nå. Og ikke på denne måten, med en stefar de ikke har hatt muligheten til å bli kjent med før han skal bli far til deres søsken. Nei, det høres jo helt vannvittig ut. Anonymkode: 27706...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå