Gå til innhold

Jeg vet ikke min arme råd lengre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig sliten, jeg er gift og har 5 barn fra 15-2, Jeg elsker mine barn over alt på jord, men savner alenetid.

Faren i huset blir sur hvis jeg nevner jeg ønsker og treffe ei venninne, trene eller bare gå en tur,mens han selv kan både feste, game,gå turer, trene og dra på gutteturer, sier jeg nei ,blir han sur resten av uka, så orker ikke det heller.

Eldste jenta vår er 15, så tenker er det helt feil og spørre henne om og sitte barnevakt for brødrene på 5 og 2 år? søstrene hennes er 13 og 11 så de greier jo seg selv, sånn at jeg kan komme meg ut i alle fall en gang i uka, tenkte hun kunne få en 200 lapp hver gang , eller skal jeg finne ut noe med far her?

Anonymkode: 90734...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han far til alle barna? Hvorfor tror han at de ikke er like mye hans ansvar som ditt? Og bryr han seg ikke om ditt velbefinnende og helse i det hele tatt?

Anonymkode: 81e55...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så synes jeg at det er veldig greit at en 15 årong sitter barnevakt. Men ikke når det er for å la din utrolig egoistiske barnslige mann slippe unna ansvaret han har som pappa

Anonymkode: a0348...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I utgangspunktet så synes jeg at det er veldig greit at en 15 årong sitter barnevakt. Men ikke når det er for å la din utrolig egoistiske barnslige mann slippe unna ansvaret han har som pappa

Anonymkode: a0348...02f

Dette! 

Anonymkode: dc381...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over. Faren til barna må være den som stiller opp, dere får bli enige om hvor mye alenetid dere skal "få". Og en 15 åring som er vanlig ansvarlig kan fint passe søsken av og til, fin måte for henne å tjene litt penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Tror jeg nesten må få hjelp av en terdjepart i en par terapi eller noe for er nesten umulig og snakke med han, han blir så lett sur og da ødelegger han hele uka for alle.

15 åringen vil gjerne passe brødrene,men er enig i at far bør ta mer ansvar her.

Ja han er pappan til alle. vert gift i 20 år snart

Anonymkode: 90734...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde satt meg rolig ned med han en kveld og hvert veldig godt forberedt. 

Tatt opp hvor mye tid han har alene over en periode og hvor mye du har hatt. Begynn helt rolig å si at dette er ikke noe å hisse seg opp for eller bli sur for. Dette er ikke noe gan skal ødelrgge for resten med. Si at du må få din tid og er han ikke villig må dere gå i parterapi for å få det løst. 

 

Mister du følelser for mannen? 

Anonymkode: 7441e...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter aldri å forundre meg over enkelte folk. Når du tar det opp med ham, hva sier han? 

Lurer bare på hvordan han greier å rettferdiggjøre overfor seg selv at han har alle rettigheter til å gjøre som han vil mens du har ingen?

Foreslå rollebytte et par uker. Du gjør som du vil i et par uker, mens han passer ungene.

 

Anonymkode: a00da...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere enige om å få alle barna..? Har han alltid vært sånn eller har dette kommet de senere årene? Jeg kan ikke annet enn å si at jeg forstår at man blir dritt lei av å ha småbarn gjennom 15 år! Men han er likevel far og må selvfølgelig ta sin del av jobben. Det er liksom litt sent å sutre over lite alenetid når man har valgt å få fem barn..

Og bruk gjerne 15 åringen av og til, men ikke misbruk det! Jeg hadde mindre halvsøsken da jeg var på den alderen, og passet dem så mye at det gikk utover mitt sosiale liv. Ikke ok å tvinge gjennom at hun skal til enhver tid. 

Anonymkode: 1e05e...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Kan prøve og snakke med han,men er redd det blir dumt.

Han sier ikke så mye hvorfor han ikke ønsker at jeg skal ha alene tid.

Men han sier han at fremdeles er ung, han er 35 og jeg 33, så han trenger den tiden alene.

Nei, jeg var veldig usikker på de 2 siste,men han ønsket det sterkt ,så da fikk han viljen sin. ( utrolig glad for det i dag, guttene har gitt familien masse glede )

Anonymkode: 90734...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Kan prøve og snakke med han,men er redd det blir dumt.

Han sier ikke så mye hvorfor han ikke ønsker at jeg skal ha alene tid.

Men han sier han at fremdeles er ung, han er 35 og jeg 33, så han trenger den tiden alene.

Nei, jeg var veldig usikker på de 2 siste,men han ønsket det sterkt ,så da fikk han viljen sin. ( utrolig glad for det i dag, guttene har gitt familien masse glede )

Anonymkode: 90734...fe4

Nei, han er ikke ung. Han er 35 år, 5 barns far, og familiemann! Han trenger en real reality-check han mannen din!!

Endret av Heihånåerdetjuligjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Kan prøve og snakke med han,men er redd det blir dumt.

Han sier ikke så mye hvorfor han ikke ønsker at jeg skal ha alene tid.

Men han sier han at fremdeles er ung, han er 35 og jeg 33, så han trenger den tiden alene.

Nei, jeg var veldig usikker på de 2 siste,men han ønsket det sterkt ,så da fikk han viljen sin. ( utrolig glad for det i dag, guttene har gitt familien masse glede )

Anonymkode: 90734...fe4

Hvorfor er ikke du fortsatt ung da? Det må jo være konklusjonen hans siden han ikke tenker ar du har der behovet? Spesielt om han var den som insisterte på å få de to små.

 

Jeg syns familievernkontoret høres riktig ut her. Om dette er  noe han nylig har begynt med, hadde jeg mistenkt utroskap.

Anonymkode: 9e885...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Kan prøve og snakke med han,men er redd det blir dumt.

Han sier ikke så mye hvorfor han ikke ønsker at jeg skal ha alene tid.

Men han sier han at fremdeles er ung, han er 35 og jeg 33, så han trenger den tiden alene.

Nei, jeg var veldig usikker på de 2 siste,men han ønsket det sterkt ,så da fikk han viljen sin. ( utrolig glad for det i dag, guttene har gitt familien masse glede )

Anonymkode: 90734...fe4

Han er ung og trenger tiden alene? Hva med deg da? Himmel, fyren er en skikkelig superegoist. Du må sette krav, slutt å la han valse over deg. Si at nå går jeg ut og trener, hjemme om 2 timer.

Nesten så jeg lurer på om han er utro

Anonymkode: a0348...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Nei, han er ikke ung. Han er 35 år, 5 barns far, og familiemann! Han trenger en real reality-check han mannen din!!

Man er da ung som 35, men voksen nok til å skulle ta ansvar. 

Anonymkode: fefa9...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er da ung som 35, men voksen nok til å skulle ta ansvar. 

Anonymkode: fefa9...d2b

Han er ikke så ung at han fortsatt MÅ leve livet nei. Han er såpass voksen at han må ta ansvar for det han skal. Det gjør jo ikke HI sin mann. Hadde han vært 25, så ville han faktisk hatt et poeng, selv om han fremdeles hadde sitt ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en BÆSJ!

Når man er TO voksne som lever og har barn sammen, er det vel sånn at man begge vil det beste for hverandre. Er det mulig å ikke fatte og begripe at du har akkurat de samme behovene som ham til å være med venner og av og til gjøre ting bare som deg selv og ikke som mor.

Jeg blir skikkelig opprørt over å høre hvor utrolig egoistisk og barnslig mannen din er. Han ser ikke lenger enn sin egen nesetipp. Faktisk fortjener han verken å ha barn eller å ha en kone som har vist ham såpass mye overbærenhet og tålmodighet som du har.

Han skulle rett og slett HATT I RÆVEN, som vi sier her i Bergen.

Anonymkode: 5411c...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Utro er han neppe, det har han ikke tid til, da har han tilfelle blitt homofil, for han er mest med kamerater.

Vi skal snakke sammen i kveld, mens guttene sover og jentene skal på hver sin aktivitet fra 1930 :)

Anonymkode: 90734...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Anonym bruker said:

Du får spør hvorfor han trenger mer fri enn deg. Er spent på svaret. 

Anonymkode: 83605...a44

Ja skal spørre om alt jeg trenger og vite

Anonymkode: 90734...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Utro er han neppe, det har han ikke tid til, da har han tilfelle blitt homofil, for han er mest med kamerater.

Vi skal snakke sammen i kveld, mens guttene sover og jentene skal på hver sin aktivitet fra 1930 :)

Anonymkode: 90734...fe4

Lykke til :) Stå på krava, ikke la han valse over deg

Anonymkode: a0348...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig dårlig dessverre, fikk snakket med han i 10 minutter og så sa at at jeg må slutte og klage hele tiden, og han har vert ute siden.

Så da må jeg bestille parterapi, vil ikke gå fra han

Anonymkode: 90734...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir kraftig provosert når jeg leser hva du skriver! Dette fordi jeg har ei venninne som har det slik som deg! Hun klarer dessverre ikke å gjøre noe med det, og hun er vel dessverre underkuet, slik jeg tror du er. Mener ikke å være frekk, men du trenger å høre det! Det er ikke normalt å ha det slik! I et parforhold er det vanlig å gi hverandre litt alenetid og unne hverandre det om man trenger det. Du kan ikke kreve at han forandrer seg før DU begynner å stå opp for deg selv ❤️

Anonymkode: d9868...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gikk veldig dårlig dessverre, fikk snakket med han i 10 minutter og så sa at at jeg må slutte og klage hele tiden, og han har vert ute siden.

Så da må jeg bestille parterapi, vil ikke gå fra han

Anonymkode: 90734...fe4

Sto du på krava da?

Anonymkode: a0348...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en ego mann! Det hadde jeg aldri godtatt! Skriv opp hver time dere har til egne sysler (trening/fest/gaming/venner) og krev samme antall timer, vel! Skulle vel bare mangle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa at jeg ville ha et par dager fri i uka,men det lo han bare av.

Har ringt til par samtaler, og fikk time allerede fredag, takk for det

Anonymkode: 90734...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...