Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Her jeg bor arrangeres det halvårlige mamma og pappa-treff. Gutten min går nå i tredjeklasse, dvs at det har vært 5 slike treff. Mammaene treffes hjemme hos noen, og pappaene treffes stort sett på stranda. Vi drikker vin og øl, og det er riktig så hyggelig. Likevel lurer jeg på hvorfor det ikke arrangeres foreldretreff. Etter snart tre år på skole, kjenner jeg mange mammaer, men nesten ingen pappaer. Hva er greia? Har dere det sånn dere bor og? Jeg skulle gjerne arrangert et foreldretreff selv, men jeg er litt redd for at noen skal tro at jeg prøver å stjele en mann i og med at jeg er alenemor... Anonymkode: c58cc...5e6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Ja, det er slik her også. Skolen er veldig ivrig på å dele ungene i jente og sittegrupper og de oppfordrer til mammatreff og pappatreff. Det er egne møter for fedre som oppdrar gutter, for jenteforeldre og gutteforeldre osv. Anonymkode: fab21...35c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Shit, skremmende. Det var da ikke sånn før? HI Anonymkode: c58cc...5e6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 28 minutes ago, Anonym bruker said: Shit, skremmende. Det var da ikke sånn før? HI Anonymkode: c58cc...5e6 Det var det ikke! Har det noe å gjøre med de nye landsmenn? Anonymkode: 85762...8c6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var det ikke! Har det noe å gjøre med de nye landsmenn? Anonymkode: 85762...8c6 Nææh. Tviler på det. Her jeg bor er det ca 40 unger på hvert trinn, og i min sønns klasse er det én som er halvt thailandsk og én fra Sverige. Kan ikke skylde på dem, tror jeg. HI Anonymkode: c58cc...5e6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Nææh. Tviler på det. Her jeg bor er det ca 40 unger på hvert trinn, og i min sønns klasse er det én som er halvt thailandsk og én fra Sverige. Kan ikke skylde på dem, tror jeg. HI Anonymkode: c58cc...5e6 Det er rart. Anonymkode: 85762...8c6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 Vi har også hatt noen mammatreff og noen fellesarrangementer. Tror ikke pappaene har hatt noen treff. Selvfølgelig kan du arrangere foreldretreff, det er bare hyggelig! Og slapp helt av, ingen kommer til å tenke at du er ute etter å stjele en mann🙄 Anonymkode: 65dc0...a19
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 21 minutes ago, Anonym bruker said: Vi har også hatt noen mammatreff Merkelig at ingen reagerer på dette i 2018. 😠 Anonymkode: 85762...8c6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig at ingen reagerer på dette i 2018. 😠 Anonymkode: 85762...8c6 Du siterer bare deler av innlegget mitt. Som du ser har vi også fellesarrangementer. Jeg ser ingenting galt i mamma- og pappatreff, så lenge det også er fellesforeldretreff. Her har det typisk vært 1-2 mammatreff og omtrent like mange fellesarrangementer i førstetrinn, deretter bare felles. Ingen av fedrene har tatt initiativ til pappatreff (eller fellestreff, for den saks skyld, men noen har i alle fall møtt). For mange er det lettere å bli kjent i små grupper, så sånn sett har mammatreffene fungert bra. Anonymkode: 65dc0...a19
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var det ikke! Har det noe å gjøre med de nye landsmenn? Anonymkode: 85762...8c6 Tror ikke det her. Så vidt jeg kan se er alle lærerene og rektor norske. I en av barnas klasser går det en jente som er muslim. Hun og moren driver med kampsport og virker helt likestilte. Ellers er det en fra Polen og en fra Frankrike pluss en jeg ikke vet hvor komer fra. Jeg har aldri hørt noen av dem komme med ønske om noen segregering. Anonymkode: fab21...35c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Merkelig at ingen reagerer på dette i 2018. 😠 Anonymkode: 85762...8c6 Det er skolen. Helt håpløst å få endret noe som helst før egne barn skifter på skole. Det vanlige er at folk bruker 1. og 2. klasse på å bli kjent med systemet og oppfatte problemene. I 3. og 4. klasse protesterer man og i 5., 6. Og 7. resignerer man og bare venter på at barna skal komme seg over på neste skole. Anonymkode: fab21...35c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Du siterer bare deler av innlegget mitt. Som du ser har vi også fellesarrangementer. Jeg ser ingenting galt i mamma- og pappatreff, så lenge det også er fellesforeldretreff. Her har det typisk vært 1-2 mammatreff og omtrent like mange fellesarrangementer i førstetrinn, deretter bare felles. Ingen av fedrene har tatt initiativ til pappatreff (eller fellestreff, for den saks skyld, men noen har i alle fall møtt). For mange er det lettere å bli kjent i små grupper, så sånn sett har mammatreffene fungert bra. Anonymkode: 65dc0...a19 Kommentaren står fortsatt. Det hører ikke hjemme i 2018. Anonymkode: 85762...8c6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er skolen. Helt håpløst å få endret noe som helst før egne barn skifter på skole. Det vanlige er at folk bruker 1. og 2. klasse på å bli kjent med systemet og oppfatte problemene. I 3. og 4. klasse protesterer man og i 5., 6. Og 7. resignerer man og bare venter på at barna skal komme seg over på neste skole. Anonymkode: fab21...35c Det er vel ikke skolens skyld hvordan foreldrene velger å arrangere foreldretreffene...? Anonymkode: 7d955...cd0
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 Jeg får fnatt av "mammatreff" og nekter å delta på dem. Jeg ER jo mamma, men klarer bare ikke å identifisere meg som deltaker på mammatreff. Anonymkode: dd98f...a57
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 Har aldri hørt om noe sånt her. Vestlandet, middels stort sted. Anonymkode: c8da1...8a4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #16 Skrevet 12. november 2018 Telemark her, verken mammatreff eller pappatreff.. Anonymkode: f2b11...b2d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #17 Skrevet 12. november 2018 Her er det mammatreff og pappatreff. Jeg har kun vært på ett treff, det var mamma og pappatreff. Det var utrolig artig. Jeg hadde nok passet best i pappatrff, jeg syns det er mye hyggeligere å være med gutter enn jenter. Eller jo, jeg var innom ett mammatreff engang. Fant raskt en grunn til å ikke bli der lenge. Damer som kakler, drikker boblevin og spiser ost er ikke meg. Jeg kan heller slenge på meg varmedressen og gå ut i skogen for å grille pølser på ett bål med mannfolka. En pappa i klassen legger ut mld på facebook at han har tent på i lavooen så det er bare å komme, slikt er koselig. Hvem som kommer varierer, men innimellom er det bare foreldre til ungene i klassen, andre ganger veldig variert. Både alder og kjønn. Anonymkode: be16b...b7a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke skolens skyld hvordan foreldrene velger å arrangere foreldretreffene...? Anonymkode: 7d955...cd0 Rektor oppfordrer til at det blir gjort og klassekontakter og flau får beskjed om å stå for gjennomføringen. Du skulle ikke tro det skulle være så vanskelig å endre, men det er ikke viktig nok for noen til å begynne kampen mot skolen og deres måte å gjøre ting på. Anonymkode: fab21...35c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det mammatreff og pappatreff. Jeg har kun vært på ett treff, det var mamma og pappatreff. Det var utrolig artig. Jeg hadde nok passet best i pappatrff, jeg syns det er mye hyggeligere å være med gutter enn jenter. Eller jo, jeg var innom ett mammatreff engang. Fant raskt en grunn til å ikke bli der lenge. Damer som kakler, drikker boblevin og spiser ost er ikke meg. Jeg kan heller slenge på meg varmedressen og gå ut i skogen for å grille pølser på ett bål med mannfolka. En pappa i klassen legger ut mld på facebook at han har tent på i lavooen så det er bare å komme, slikt er koselig. Hvem som kommer varierer, men innimellom er det bare foreldre til ungene i klassen, andre ganger veldig variert. Både alder og kjønn. Anonymkode: be16b...b7a Sånn vil jeg ha det og! Genialt! HI Anonymkode: c58cc...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå