Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Jeg har nylig byttet lege, og han etterspurte journal. Den har jeg. Men jeg ønsker ikke å gi han innsyn i absolutt alt. Kan jeg gi han deler av den ? Da mener jeg eks fra og med 01.01.18 til dags dato. Anonymkode: 95b7e...d49
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Du kan gi han akkurat det du vil, det er din journal. Han spør for å få overblikk, men hvor mye er opp til deg Anonymkode: 15f26...996
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: MDu kan gi han akkurat det du vil, det er din journal. Han spør for å få overblikk, men hvor mye er opp til deg Anonymkode: 15f26...996 Takk for svar, Det var godt å høre. Da jeg syns hele journalen blir veldig urrlevant. Kan legen si noe på dette? Gruer meg til det om han gjør det. Anonymkode: 95b7e...d49
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Hvorfor skjule ting? Anonymkode: cc46e...f91
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, Det var godt å høre. Da jeg syns hele journalen blir veldig urrlevant. Kan legen si noe på dette? Gruer meg til det om han gjør det. Anonymkode: 95b7e...d49 Personlig ville jeg gitt han tilitten. Skulle det være irrelevant så vil legen også luke ut det, og ikke vie det mye oppmerksomhet. Men hva du velger er opp til deg, og det er din rett. Mulig legen etterspør resten, da må du bare si det som det er da, at du ikke føler det relevant 🤷🏻♀️ Han blir ikke sint på deg, hvis det er det du tror... Anonymkode: 15f26...996
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skjule ting? Anonymkode: cc46e...f91 Det jeg prata med min lege i 2013 om, har ikke min nåværende lege noe med. Derfor Anonymkode: 95b7e...d49
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg prata med min lege i 2013 om, har ikke min nåværende lege noe med. Derfor Anonymkode: 95b7e...d49 Forstår. Anonymkode: cc46e...f91
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Hvis det er urelevant for legen så vil nok legen mene det samme. Han kommer uansett ikke til å lese journalen din fra perm til perm. Han kan derimot kontakte din gamle lege dersom han skulle ha behov for det, for å få tak i opplysninger som du gjemmer unna. Hvis det du snakka med legen om i 2013 ikke er viktig så vil ikke den nye legen din vie det noe oppmerksomhet heller. Men det kan jo tenkes at det er viktig for å gi deg rett hjelp nå... Jeg har selv unnlatt å gi ny lege hele journalen min, fordi jeg skammer meg. Men jeg innser jo at det er dumt, fordi det står mye der som ville vært relevant for legen min å vite nå... Anonymkode: b1c99...1e5
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er urelevant for legen så vil nok legen mene det samme. Han kommer uansett ikke til å lese journalen din fra perm til perm. Han kan derimot kontakte din gamle lege dersom han skulle ha behov for det, for å få tak i opplysninger som du gjemmer unna. Hvis det du snakka med legen om i 2013 ikke er viktig så vil ikke den nye legen din vie det noe oppmerksomhet heller. Men det kan jo tenkes at det er viktig for å gi deg rett hjelp nå... Jeg har selv unnlatt å gi ny lege hele journalen min, fordi jeg skammer meg. Men jeg innser jo at det er dumt, fordi det står mye der som ville vært relevant for legen min å vite nå... Anonymkode: b1c99...1e5 Men er dere litt eldre? 40+? Da dere er så opptatt av å skjule ting fra tidligere? Jeg selv er aldri hos legen. Har ingenting å skjule etter de få gangene jeg har vært der. (22 år). Anonymkode: cc46e...f91
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men er dere litt eldre? 40+? Da dere er så opptatt av å skjule ting fra tidligere? Jeg selv er aldri hos legen. Har ingenting å skjule etter de få gangene jeg har vært der. (22 år). Anonymkode: cc46e...f91 Beklager skrivefeil/dårlig formulering. Anonymkode: cc46e...f91
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men er dere litt eldre? 40+? Da dere er så opptatt av å skjule ting fra tidligere? Jeg selv er aldri hos legen. Har ingenting å skjule etter de få gangene jeg har vært der. (22 år). Anonymkode: cc46e...f91 Jeg er 33. Men jeg har tatt opp en del vanskelige ting med legen min tidligere der jeg bodde, som jeg ikke ønsker å rippe opp i på nytt. Derfor har jeg valgt å unnlate det Anonymkode: b1c99...1e5
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 33. Men jeg har tatt opp en del vanskelige ting med legen min tidligere der jeg bodde, som jeg ikke ønsker å rippe opp i på nytt. Derfor har jeg valgt å unnlate det Anonymkode: b1c99...1e5 Ahh, ok!❤️ Anonymkode: cc46e...f91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå