Gå til innhold

hvor er det billigst klær,men god kvalitet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stokk med barn nær meg, fra 5mnd til 13, foreldrene ønsker klær til dem, hvor kjøper jeg dette nå? hvor er billigst og hvem har best kvalitet?

Mine er 16 ,18 og 31 så de ønsker seg andre ting enn klær og er en stund siden jeg kjøpte klær til småbarn, tidlig tenårene.

jeg var tidlig ute med barn,mens mine venner var senere ute.

Anonymkode: 91fa3...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lindex, KappAhl, HM har mye fint og rimelig. Cubus har mye stygt og rimelig.

Anonymkode: 84457...243

Skrevet

Ikke svar på det du spør om, men et inderlig hjertesukk fra meg;

Hvorfor kan ikke den gjengse nordmann innse at god kvalitet nesten aldri kommer i samme ordelag som billigst? Det er ofte en sammenheng mellom tiden det tar å lage noe og kvaliteten på det ferdige produktet. Hvis du så som et sivilisert menneske tar inn over deg produksjonsforhold, og at den som har laget produktet faktisk skal leve (og da mener jeg å sette mat på bordet til familien, kle dem og ha tak over hodet), så sier det seg selv at en t-skjorte bør koste mer enn 50 kroner på HM. Det er en folkesykdom hos nordmenn at alt skal være så billig! Vi er så rike, så bortskjemte og så absurd uvitende og arrogante at jeg skjemmes!

Skrevet
13 minutter siden, gale damen skrev:

Hvorfor kan ikke den gjengse nordmann innse at god kvalitet nesten aldri kommer i samme ordelag som billigst? Det er ofte en sammenheng mellom tiden det tar å lage noe og kvaliteten på det ferdige produktet. Hvis du så som et sivilisert menneske tar inn over deg produksjonsforhold, og at den som har laget produktet faktisk skal leve (og da mener jeg å sette mat på bordet til familien, kle dem og ha tak over hodet), så sier det seg selv at en t-skjorte bør koste mer enn 50 kroner på HM. Det er en folkesykdom hos nordmenn at alt skal være så billig! Vi er så rike, så bortskjemte og så absurd uvitende og arrogante at jeg skjemmes!

Snakk for deg selv, hvis du har 50 000 inn på kontoen hver måned så er det sikkert mulig å kjøpe dyrt og bra. 

Jeg har 12 000 inn og må kjøpe billig og bra, og HM er de billigste med god kvalitet. Med god kvalitet mener jeg at plaggene kan vokses ut av uten å måtte kastes pga hull.

Anonymkode: 86ea0...113

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Snakk for deg selv, hvis du har 50 000 inn på kontoen hver måned så er det sikkert mulig å kjøpe dyrt og bra. 

Jeg har 12 000 inn og må kjøpe billig og bra, og HM er de billigste med god kvalitet. Med god kvalitet mener jeg at plaggene kan vokses ut av uten å måtte kastes pga hull.

HM er ikke god kvalitet. Jeg burde sikkert ha slengt på i forrige innlegg at nordmenn av en eller annen grunn aldri har gjort seg kjent med forskjell på god og dårlig kvalitet, på samme måte som de forveksler noe som er bra med noe de har hørt om. Det foregår en slags feilkobling i nordmenns hjerner når de gjenkjenner noe. "Ah.. jeg har hært om det før, da er det sikkert kjempebra!"
Jeg har ikke 50 000,- inn på konto hver måned, men kan likevel se forskjell på godt og dårlig.

Skrevet

De undersøkte jo kvaliteten på klær på TV2 for noen år siden, og da var vel de billigste klærne de som hadde best kvalitet. Selv syns jeg H&M har bra kvalitet og er billig. 

Anonymkode: 0de42...bb2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De undersøkte jo kvaliteten på klær på TV2 for noen år siden, og da var vel de billigste klærne de som hadde best kvalitet. Selv syns jeg H&M har bra kvalitet og er billig. 

Jeg har ikke sett det du refererer til, men jeg går ut i fra at de sammenlignet klær som alle er sydd i lavkostland og under tidspress. Det er ikke bra kvalitet fordi det har et fint merkenavn.

Hva var tv2s kriterier? 

Skrevet
8 minutter siden, gale damen skrev:

HM er ikke god kvalitet. Jeg burde sikkert ha slengt på i forrige innlegg at nordmenn av en eller annen grunn aldri har gjort seg kjent med forskjell på god og dårlig kvalitet, på samme måte som de forveksler noe som er bra med noe de har hørt om. Det foregår en slags feilkobling i nordmenns hjerner når de gjenkjenner noe. "Ah.. jeg har hært om det før, da er det sikkert kjempebra!"
Jeg har ikke 50 000,- inn på konto hver måned, men kan likevel se forskjell på godt og dårlig.

Hvorfor er det ikke god kvalitet? Er det dårlig kvalitet når det tåler 3 barn og ser like fint ut? 

Jeg har hatt fra veldig mange forskjellige merker, og har ikke merket forskjell på det og hm. Men kanskje jeg bare har kjøpt drittklær? Det jeg har prøvd er hm, Cubus, Lindex, Kappahl, nameit, Bergans, stormberg, Didriksons, wheat, mini Rodini, molo, mini a ture, hust&Claire, joha, lillelam, kuling, Line one, zara, Marius kids, mole of Norway, Reima(tec), vill, kattnakken, next, puma, Adidas, gullkorn design, pompdelux. Som jeg kommer på nå.

HM kan absolutt måle seg med samtlige med unntak av vanntett yttertøy.

Skrevet
3 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg har ikke sett det du refererer til, men jeg går ut i fra at de sammenlignet klær som alle er sydd i lavkostland og under tidspress. Det er ikke bra kvalitet fordi det har et fint merkenavn.

Hva var tv2s kriterier? 

De testet klærne med vask og slitasje, og det var de billige som kom best ut. Jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva du spør om... Hvor og hvem de var laget av var ikke tema, men det har vel også blitt undersøkt og funnet at det ikke alltid er slik at de dyre merkeklærne er produsert på mer etisk vis enn de billige.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De testet klærne med vask og slitasje, og det var de billige som kom best ut. Jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva du spør om... Hvor og hvem de var laget av var ikke tema, men det har vel også blitt undersøkt og funnet at det ikke alltid er slik at de dyre merkeklærne er produsert på mer etisk vis enn de billige.

Nei, dyrt er ikke nødvendigvis verken bedre eller mer etisk, det er simpelthen bare dyrere.

Til deg litt over som kjenner seg en smule aggressiv i dag - det du lister av klær du har kjøpt understreker i grunnen bare det jeg sa i første omgang - du kjenner ikke godt fra dårlig.

Et godt sydd klesplagg er laget av materialer av god kvalitet, og det er skikkelig sydd. Om det er vanntett har ikke noe å si.
Chanel lager klær du kan bruke på vrangen om du vil. Det er naturligvis ikke i en prisklasse de fleste av oss har råd til, men kvaliteten er udiskutabel.
Et klesplagg som er laget av et dårligere materiale og som ikke er skikkelig sydd vil få sømmer som vrir seg, stoff som blir litt slaskete, farger som falmer etc. 

Skrevet
26 minutter siden, gale damen skrev:

Nei, dyrt er ikke nødvendigvis verken bedre eller mer etisk, det er simpelthen bare dyrere.

Til deg litt over som kjenner seg en smule aggressiv i dag - det du lister av klær du har kjøpt understreker i grunnen bare det jeg sa i første omgang - du kjenner ikke godt fra dårlig.

Et godt sydd klesplagg er laget av materialer av god kvalitet, og det er skikkelig sydd. Om det er vanntett har ikke noe å si.
Chanel lager klær du kan bruke på vrangen om du vil. Det er naturligvis ikke i en prisklasse de fleste av oss har råd til, men kvaliteten er udiskutabel.
Et klesplagg som er laget av et dårligere materiale og som ikke er skikkelig sydd vil få sømmer som vrir seg, stoff som blir litt slaskete, farger som falmer etc. 

Du siterer feil person.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du siterer feil person.

Nei. Første setning refererer til det som er sitert. Resten er til den litt lengre opp, som jeg skrev. Til deg, faktisk, ser jeg.

Endret av gale damen
Skrevet
23 minutter siden, gale damen skrev:

Nei. Første setning refererer til det som er sitert. Resten er til den litt lengre opp, som jeg skrev. Til deg, faktisk, ser jeg.

Så du siterer meg ved å sitere en annen? Du vet at man kan multisitere på dette forumet? 

Og du skriver at man kan bruke Chanel på vrangen, og at det er god kvalitet blant annet av den grunnen.

Seriøst, tror du at en hjemmestrikka ullgenser er av dårlig kvalitet fordi det finnes én rettside og én vrangside? Så mye kunne du om godt håndarbeid ja ;) ! Haha. Da var vel den diskusjonen over for denne gang. 

Skrevet

Om du kan strikke HI, så vil foreldrene sette pris på hjemmestrikkede ullsokker eller halser. Det trenger alle barn.

Ellers liker jeg POP, de har gode klær som holder i mange år og som kan arves videre til søsken.

Gjest Marihønne
Skrevet (endret)

Fretex og andre gjenbruksbutikker.. de selger ofte ganske gode merker til en mye billigere pris bare fordi det er brukt en eller to ganger før.. gjør som studentene, bli trendy og gå for "thrift og second hand" shopping :) 

Ps: og bare tenk på hvor mye mer miljø vennlig det er!

Endret av Marihønne
Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med HM sitt tøy. Holdt ikke til nummer 2 engang. Desverre

er utrolig fornøyd med wheat, name it, polarn o Pyret, reflex og hust and claire. 

Finn frem lagersalg butikker, og er du innom Sverige så kan du finne de på salg der også. Du finner dem i Norge og men da må du gjerne innom de litt større sentrene noen ganger. 

Når de først er på salg så er det nesten like billig som HM sitt. 

Anonymkode: 593ca...a6a

Skrevet

Cubus starter salg med 40% på nett fra midnatt og til 10.00 i morgen

Anonymkode: 24cd3...37d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Cubus starter salg med 40% på nett fra midnatt og til 10.00 i morgen

Finner ikke det noe sted ? 

Skrevet

HM☺️Billig, bra og har godt utvalg til aldersgruppene du etterspør👍

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du siterer meg ved å sitere en annen? Du vet at man kan multisitere på dette forumet? 

Og du skriver at man kan bruke Chanel på vrangen, og at det er god kvalitet blant annet av den grunnen.

Seriøst, tror du at en hjemmestrikka ullgenser er av dårlig kvalitet fordi det finnes én rettside og én vrangside? Så mye kunne du om godt håndarbeid ja ;) ! Haha. Da var vel den diskusjonen over for denne gang. 

Du forsto ikke at det ikke er kvalitet fordi du kan bruke den på vrangen, men så god kvalitet AT du kan gjøre det? Jeg er ikke riktig sikker på i hvilken forbindelse jeg har tråkket deg på lilletåa og gitt deg flis i sjela, men leseforståelsen din har åpenbart ikke bedret seg, så jeg avslutter denne delen av diskusjonen.

Skrevet
11 timer siden, gale damen skrev:

Wow, snakk om å ikke se lenger enn sin egen nese

Anonymkode: 7525e...aa8

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk det på sms. Her er link

https://cubus.com/no/bsd

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil kanskje tro det det er for cubus medlemmer. Jeg har fått sms om det

Anonymkode: 7525e...aa8

Skrevet

Kanskje du, Gale Damen, kunne gi noen eksempler på noen klesmerker du mener både har god kvalitet og er produsert under OK arbeidsforhold? Jeg vil gjerne kjøpe, men synes det er vanskelig å finne noe, særlig hvis man vil at det skal se greit ut og ikke være alt for spesielt.

(Til daglig ender jeg også ofte opp på HM, og ellers synes jeg Cubus har vel så mange pene ting som Kappahl nå for tiden.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...