Gå til innhold

for tidlig med barnevakt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår blir 6mnd imorgen, og vi er bedt i 30årslag til helgen, jeg og far. Storebror på 8 skal være hos en kamerat da og storesøsteren på 11 skal være med farmor og farfar på hytta, så da tenkte vi at lillebror skulle få være hos mormor og morfar , festen begynner kl 19 og han spiser fastføde og tar flaske, så kommer til og pumpe meg så de har 5 flasker til han + grøt og middag. henter han kl 14 dagen derpå.

Han har veldig godt forhold til mormor og morfar og ser dem kanskje 2-5 ganger i uka kommer litt an på hvor mye de jobber.

Jeg har veldig lyst til og ha litt alenetid med mannen,men har samtidlig dårlig samvittighet for den lille, vi har vert ute før,men bare noen timer for eksempel ute og spist eller kino,men ikke mer.

Hva tenker dere? vi er sjelden fra barna, blir kanskje 2-3 ganger i året, de eldste er jo så store at de overnatter hos venner og slik nå.

de 2 eldste var hos mormor og morfar eller farmor og farfar fra de var ca 3mnd med overnatting også,men hadde mer behov da enn nå, men en liten kveld fra babyen hadde vert godt for forholdet for både meg og faren.

vi er forsatt bare 29 og 30 år

Anonymkode: f0bad...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men alle er forskjellige. Det er snakk om langt fravær fra en liten baby. 1-2 timer er noe helt annet enn nesten et døgn... 

Hvorfor kan ikke babyen tas med? Alenetid når man er småbarnsforeldre for en så liten baby er ønsketenkning og rimelig egoistisk i mine øyne, men igjen er alle forskjellige...

Anonymkode: 2a106...567

Skrevet

Synes det er helt greit.

Det er iallfall ikke bedre å ta med baby på fest som foreslås over her.

Anonymkode: 4b585...dd4

Skrevet

Dette vet du best selv. Du kjenner ditt barn best. Her inne burde man ringe BV om man gjør slikt. 😂😂😂

Jeg personlig hadde ikke klart så lang tid borte fra datteren min ved den alderen. Vi er alle forskjellige. 

Viktig at du får gjort noe du har behov for også, føler du barnet er trygg og takler det fint så gjør du det selvsagt. 

Anonymkode: 9c9ea...e52

Skrevet

Det går sikkert greit, men hvorfor ikke hente gutten på kvelden eller i hvertfall tidlig neste morgen om du er i tvil?

Anonymkode: 45e11...b32

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen vår blir 6mnd imorgen, og vi er bedt i 30årslag til helgen, jeg og far. Storebror på 8 skal være hos en kamerat da og storesøsteren på 11 skal være med farmor og farfar på hytta, så da tenkte vi at lillebror skulle få være hos mormor og morfar , festen begynner kl 19 og han spiser fastføde og tar flaske, så kommer til og pumpe meg så de har 5 flasker til han + grøt og middag. henter han kl 14 dagen derpå.

Han har veldig godt forhold til mormor og morfar og ser dem kanskje 2-5 ganger i uka kommer litt an på hvor mye de jobber.

Jeg har veldig lyst til og ha litt alenetid med mannen,men har samtidlig dårlig samvittighet for den lille, vi har vert ute før,men bare noen timer for eksempel ute og spist eller kino,men ikke mer.

Hva tenker dere? vi er sjelden fra barna, blir kanskje 2-3 ganger i året, de eldste er jo så store at de overnatter hos venner og slik nå.

de 2 eldste var hos mormor og morfar eller farmor og farfar fra de var ca 3mnd med overnatting også,men hadde mer behov da enn nå, men en liten kveld fra babyen hadde vert godt for forholdet for både meg og faren.

vi er forsatt bare 29 og 30 år

Anonymkode: f0bad...dbb

Jeg skjønner ikke at du tør å skrive her inne jeg ! 😂 selvfølgelig kan barnet sove hos besteforeldre. Er bare her til lands man ikke tør å være borte fra barnet i ett par timer. 

Kos dere på fest 😁 MED god samvittighet. 

Anonymkode: 53022...908

Skrevet

Kjør på. Kos dere og nyt kvelden.😀

Skrevet

Det eneste jeg ville vært komfortabel med var hvis besteforeldre kom til oss, også komme hjem senkveld/natt. 

Anonymkode: 150e0...b7f

Skrevet

Kommer ann på forholdet til barnepasser det. Mine unger hadde barnepass på den tiden, da fikk jeg mine først timer ute av huset. Kom hjem til fornøyde barn og besteforeldre begge ganger. Tror bonusbarnebarnet mitt var på den alderen når jeg passet henne en natt for første gang. Morn var då sur når hun kom dagen etter for å hente, for vi lå fortsatt og sov kl 9 når hun kom. Hun hadde aldri sovet lenger enn 6 i sitt liv og aldri vært enkel å legge. Jeg hadde forberedt meg på rn natt med lit søvn og grining siden mormoren ikke ville passe siden ungen bare skreik om hun måtte passe en time eller to på dagen. Ungen skrik noen få skrik når pus ikke ville kose mer i senga, utover det så var det bare smil. 

Anonymkode: c722d...1a7

Skrevet

Vi var i bryllup da barnet vårt var 3 mnd. Da kom vi hjem på natten da, men var jo like mange timer borte ca (og babyen din er jo 6   mnd). 

Det kommer til å gå HELT fint! Dra på fest og kos dere! Og spør heller venner og familie enn her inne. Her inne er det en dødssynd å dra fra babyen i så mye som fem minutter, og putt for all del ikke barnet i barnehage før det er minst tre år. 

Anonymkode: 95316...a2b

Skrevet

Så lenge du er komfortabel med det, og du vet det går fint med ungen: kjør på!

Jeg hadde ikke noe problemer med barnevakt da eldste var 6mnd, han var trygg, rolig og sov hele natta gjennom på den tiden. Yngste hadde jeg ikke dratt fra ved 6mnd, hun var utrygg, skeptisk, hadde refluks og gråt mye.

Syns det kommer an på barnet rett og slett :)

(og sier som andre over; du er tøff som tør å spørre her inne! Man kan være rimelig uheldig med hvem som svarer 😅)

Anonymkode: 5487f...952

Skrevet

Synes det høres helt greit ut, hvis du er komfortabel med det. Babyen tar ikke skade av å passes av familie han kjenner i mindre enn ett døgn.

Og ikke glem pumpen.

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort! Greit å dra på bryllupet, men kom hjem til babyen ederu samme kveld.

Anonymkode: afaeb...10a

Skrevet

Sorry mente 30 årslaget! 

Anonymkode: afaeb...10a

Skrevet

Jeg synes det er for tidlig med overnatting og hadde aldri gjort det. Men å ha barnevakt på kvelden mener jeg er helt ok i den situasjonen. 

Anonymkode: c6f54...210

Skrevet

Vår baby (eldste) var 6 mnd da vi giftet oss. Ble passet av andre hele dagen og halve natten. Dra på fest og kos deg. Hadde stusset om baby var 4 uker men den er jo 1/2 år...

Anonymkode: 48b6c...f26

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke gjort det, men alle er forskjellige. Det er snakk om langt fravær fra en liten baby. 1-2 timer er noe helt annet enn nesten et døgn... 

Hvorfor kan ikke babyen tas med? Alenetid når man er småbarnsforeldre for en så liten baby er ønsketenkning og rimelig egoistisk i mine øyne, men igjen er alle forskjellige...

Anonymkode: 2a106...567

Man tar ikke med baby på 6 mnd på fest, det er i hvert fall helt idiotisk

Anonymkode: de73e...264

Skrevet

Det går helt fint. Reis i 30 års lag og kos dere hi

Anonymkode: de73e...264

Skrevet

Tusen takk . vi kommer til og takke ja, hun måtte ha svar innen onsdag pga mat og slik

Anonymkode: f0bad...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...