Gå til innhold

er jeg urimlig her,eller eksmannen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksmannen har vert skilt i 7 år nå, han forelsket seg i ei annen dame og flyttet rett inn til henne, dette var ikke lett for verken meg eller de 2 eldste barna, han kuttet de ut ca 5 mnd før han kom tilbake, da var de forlovet og ventet deres første barn 6mnd senere, dette var svært vanskelig for meg og de 2 eldste.

Men etterhvert som tiden gikk var de hos pappan og bonusmamman anhver torsdag til søndag , minsten var bare lørdag til søndag,men økte det i sommer.

Nå er barna 16,14 og 8, og halvbroren snart 6. Ting begynte og funke godt etterhvert,men for 2 uker valgte de og gå fra hverandre, min eksmann skal ha sønnen,mens moren skal ha han anhver helg, dette er noe de har kommet på sammen, så gutten blir hos far, han er en flink pappa så tviler ikke på at det går bra.

Men til saken, nå mener han at han ikke kan feire jul med alle 4, fordi han har dårligere råd nå fordi han har alt alene,når han var med ekskona delte de på alt,men siden alt står på han, så må han ta det selv, og ekskona bor i nabo komunen i leilighet, så han mener han og sønnen bør være hos oss, meg og barna våre, samboeren min, foreldrene mine , 2 søstre med mann og barn, bror med kjæreste, samboerens foreldre og farmor, han har bare de, da han er ene barn ,så blir altfor mye for meg.

Jeg er også gravid i 6mnd nå, så det vil si jeg er nesten 8mnd på vei på julaften, så synes det er nok med de som allerede kommer, selvom jeg synes det er trist og får jo dårlig samvittighet,men hva tenker dere her?

Anonymkode: 4cefe...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det høres ut som en dårlig ide. Jeg hadde IKKE likt at eksen til min mann hadde feiret jul hos oss! Ikke hadde han likt at min eks feiret hos oss heller. Makan til rar setting da gitt. 

Anonymkode: 1633e...678

Skrevet

Jeg synes det er flott når fraskilte par kan feire jul sammen, men i dette tilfellet med denne forhistorien tenker jeg det er greit å la være. 

Anonymkode: 51f12...062

Skrevet

Tusen takk for svar

Setter pris på det. jeg hadde forhistorien vert bedre og jeg ikke hadde hatt samboer, så hadde de vert velkommen,men er nok veldig rart hvis jeg skulle tatt med de 2 når jeg har samboer,selvom jeg er glad i dem

Skrevet

Den mannen må heller forstå konsekvensene av hans valg. Så det hadde ikke jeg gått med på. Han får feire alene. Trenger selvfølgelig ikke å si det i den samme krasse tonen jeg bruker, men at han må finne på en annen løsning.

Anonymkode: 00e1f...248

Skrevet

Har hsn ikke familie som foreldre, søsken m.m? Får feire med de i stedet enn gni seg på dere. Men oppei det hele, så er det synd på 6 åringen her og mulig jeg personlig hadde tenkt på han før jeg tok en avgjørelse.

Skrevet

Synes det høres ut som en god ide', og i og med at du vurderer dette, men at problemet er at det blir mye på deg, så kan du jo foreslå for han at om han hjelper til, både med matlaging, innkjøp, servering, oppvask/opprydding og lignende. så er det ingen problem.

Synes jo ikke akkurat at det blir riktig at han kommer som gjest til dere for å slippe unna alt styret i tillegg til å slippe kostnadene.

Anonymkode: 3993b...a02

Skrevet (endret)

Hadde jeg ikke godtatt. Han får ordne seg på annet vis.

Endret av Ziva
Skrevet

Hm, skjønner ikke at du orker å ha jul hos deg i det hele tatt sånn som situasjonen er.
Uansett bør du KUN sitte på sofaen, og alle de andre må lage mat, pynte, servere, rydde og vaske opp. Skule bare mangle.

Men selv om far er urimelig, så er det en liten gutt på 6 år man må tenke på også. Jeg syns at for HANS skyld, bør de få komme og være sammen med dere på julaften (driter mannen, han kunne feiret alene om så var).

På julaften er man ekstra raus, spesielt overfor baRN -MEN, altså kun hvis du slipper å ordne noe som helst.

Anonymkode: 07f8f...45a

Skrevet

Vil 6-åringen synes en stor familiejul er fint rett etter samlivsbrudd? Far burde virkelig etablere nye tradisjoner...

Anonymkode: 86d76...e27

Skrevet

Far er urimelig her, uten tvil!

Skrevet

Far er urimelig her!

Men sånn alt i alt måten han forlot deg på er helt på trynet, for noe som han trodde skulle være så mye bedre. For det er det, man blir lei også drømmer man om at gresset er grønnere andre plasser. Men det er jo ikke det, for før eller siden kommer hverdagen tilbake og da er det over og ut for det nye forholdet også. 

Til pass for han nå er å feire med deg, så ser han hva han gikk glipp av :) Tenk hvordan han vil føle det etter å feire med deg og "ny familien" din, hvor lykkelig dere enda er sammen. Han vil sikkert tenke noen tanker om det, ja. Det fortjener han virkelig!

Anonymkode: b91fd...ce6

Skrevet

Litt på siden, men husk at det er noe som heter punktum. Bruker du punktum litt oftere, blir det lettere å lese det du skriver. Bruk maks ett komma per setning.

Anonymkode: a8649...c36

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Jo da han har en mor, og 4 søsken i finnmark,men har ikke råd til og dra dit sier han.

samboer her order det meste, siden jeg er høygravid da, han er veldig opptenksom.

Jeg bør jo glemme den fortiden har jo kommet meg videre, og med hensyn til barna og meg selv er det kanskje på en måte best og la de feire med oss, men jeg synes det er så vanskelig, da jeg har ny samboer og de går greit til overs, men tror han helst vil slippe eksen min på julaften.

Men kan evt be han betale litt for mat og slik som noen forslo over,men må tenke nøye gjennom dette, og gjøre det best for alle.

Skrevet

Hei Hi,

Jeg synes jo at det er mye for deg å overhodet avholde juleselskap. Men når du/dere først har valgt å ha dette selskapet så tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om du er raus med ham. Selv om han var drittsekk, så er det mulig å gi tilbake, ettersom tiden leger slike sår og tydeligvis så har du jo gått videre. Kanskje får du en venn for livet? HVa om du blir alene igjen og trenger ham? Livet er jo litt slik kanskje? Men som nevnt, synes jeg jo heller at en av alle de andre du nevner, kunne ha avholdt dette. Ingen i min familie har latt meg ha selskap mens jeg var 8 mnd på vei. Mulig han eksen din kan hjelpe dere denne kvelden?

Anonymkode: cc39e...cde

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Hei Hi,

Jeg synes jo at det er mye for deg å overhodet avholde juleselskap. Men når du/dere først har valgt å ha dette selskapet så tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om du er raus med ham. Selv om han var drittsekk, så er det mulig å gi tilbake, ettersom tiden leger slike sår og tydeligvis så har du jo gått videre. Kanskje får du en venn for livet? HVa om du blir alene igjen og trenger ham? Livet er jo litt slik kanskje? Men som nevnt, synes jeg jo heller at en av alle de andre du nevner, kunne ha avholdt dette. Ingen i min familie har latt meg ha selskap mens jeg var 8 mnd på vei. Mulig han eksen din kan hjelpe dere denne kvelden?

Anonymkode: cc39e...cde

skjønner hva du mener, men er faktisk ikke bare og glemme.. og jeg tror ikke jeg blir alene igjen,men som sagt,man vet jo aldri.

Her må det som sagt ta hensyn til flere,men ingenting er bestemt ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...