Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 Hvis barna deres er på overnattingstur som treningsleir, korpstur eller liknende der det er med noen frivillige foreldre. Regner du da med at de organiserer seg slik at det er en som er våken hele natten? Jeg har akkurat kommet tilbake fra tur der vi var to foreldre og to trenere på ca 18 + en gjeng utøvere fra 12 til 15 år. Den andre moren mente det var helt uforsvarlig om vi sov samtidig og ringte styret for å få medhold i at vi måtte være våkne. Nå er jeg ganske trøtt og kommer ikke til å melde meg frivillig til å være med på tur med det første. Anonymkode: f1807...eb9
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #2 Skrevet 11. november 2018 Aldri opplevd våkne nattevakter på slike turer, de voksne sørger for at alle er der de skal være når lyset slukkes også sover alle, også frivillige foreldre. Selvfølgelig er det mulig for ungdommen å lure de voksne, stå opp igjen, snike seg ut osv, men gjør de det er det på eget ansvar altså. Ingen forventer at foreldre skal være med er våkne hele tiden. Har selv barn på 15 og 17 år og hadde jeg fått tilbakemelding om at de har sneket seg ut osv på natta hadde jeg ikke lastet noen av lederne for det. Anonymkode: 33a15...3f4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Aldri opplevd våkne nattevakter på slike turer, de voksne sørger for at alle er der de skal være når lyset slukkes også sover alle, også frivillige foreldre. Selvfølgelig er det mulig for ungdommen å lure de voksne, stå opp igjen, snike seg ut osv, men gjør de det er det på eget ansvar altså. Ingen forventer at foreldre skal være med er våkne hele tiden. Har selv barn på 15 og 17 år og hadde jeg fått tilbakemelding om at de har sneket seg ut osv på natta hadde jeg ikke lastet noen av lederne for det. Anonymkode: 33a15...3f4 Det var ikke det hun var redd for. Hun var bekymret for brann, selv om det var et skikkelig brannvarslingsanlegg der. Anonymkode: f1807...eb9
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke det hun var redd for. Hun var bekymret for brann, selv om det var et skikkelig brannvarslingsanlegg der. Anonymkode: f1807...eb9 Veldig merkelig, du blir ikke med samtidig som henne igjen Man er da ikke våken hele natta i tilfelle brann.... Anonymkode: 33a15...3f4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 Eneste gangen jeg har opplevd på tur at det var en som var våken nattevakt hele natten,var nå 5 åringene i barnehagen var på hyttetur som sommeravslutning. Nå er de 7 år hadde ikke forventet en våken nattevakt om natten hvis de skulle på noe tur,å hadde hvertfall ikke forventet det når det er snakk om 12 åringer. Anonymkode: 6d83b...208
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 He he Nei det har jeg aldri opplevd som barn selv, både på korps, klasseturer og kor-turer. -På vår klassetur i 9.klasse drakk vi oss fulle med bussjåføren, mens lærerene dro på pub 😂🙈 (det var ikke bra , men det gikk bra) Anonymkode: cdcca...ff8
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 Nei, det er ikke vanlig. Sitter denne mammaen våken hjemme også i tilfelle brann? Anonymkode: 129fc...845
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #8 Skrevet 11. november 2018 Kan ikke bli mye søvn på henne hjemme... Hadde hun krevd det av meg hadde jeg smilt og sakt at det var uaktuelt. så hysteriske er det ingen vits å være Anonymkode: 575e8...0a1
Yellow Brick Road Skrevet 11. november 2018 #9 Skrevet 11. november 2018 (endret) 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke bli mye søvn på henne hjemme... Hadde hun krevd det av meg hadde jeg smilt og sakt at det var uaktuelt. så hysteriske er det ingen vits å være Anonymkode: 575e8...0a1 I noen kommuner forlanger brannvesenet våken nattevakt ved overnatting på skoler og andre steder, men da bør laget få beskjed av arrangøren at de må stille med nattevakt og ikke arrangøren selv stiller med nattevakt. Det er ganske strenge regler for det. Det går ikke an å sammenligne med å være hjemme, det er helt annerledes å få ut 20 unger fra en skole, enn hjemme ved brann. Jeg har overnattet mange ganger på skoler og det har selvfølgelig gått fint og antageligvis kommer det til å gå bra uansett, men jeg synes ikke at det er hysterisk at man ønsker nattevakt. Det er heller ikke noe problem å få det til, man deler bare natten mellom seg og da blir det ikke så mange timer på hver. Endret 11. november 2018 av Yellow Brick Road
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå