Gå til innhold

Rare tilfeldigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen satt og leste i en bok, han konsentrerte seg veldig siden ungene lekte høylytt og bråkete i stua. Han leste en setning om Yakari. Akkurat da sier 3-åringen: "Pappa, det heter Safari". 

Det var litt rart 😛 opplever dere sånt ofte?

Anonymkode: ca2c9...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Han leste for seg selv altså, helt stille)

Anonymkode: ca2c9...439

Skrevet

Har vært borti noe lignende. Jeg og en eks var i syden og da vi gikk inn mot byen luktet det veldig av maiskolber. «Det lukter veldig mais her» sier han. Så tenker jeg «æsj» for meg selv siden jeg ikke kan fordra mais, så sier han «sa du akkurat æsj?» Det var litt spesielt. Ja, jeg er helt sikker på at jeg ikke sa det høyt 😂

Anonymkode: 42b51...7a9

Skrevet

Ikke så rart. Tenk på hvor mange ord han leste og hvor mange ord ungene så. Det er ikke så rart at noen av alle de ordene likner på hverandre.

Anonymkode: a8427...3a1

Skrevet

Vært med på noe lignende. Satt og tenkte på et ganske spesielt ord på et språk jeg kan godt, men mannen min nesten ikke kan noe av. Og jeg snakket på ingen måte høyt. Litt senere spør mannen min om hva det ordet betyr. 

Anonymkode: dc794...c5d

Skrevet

Jeg opplever stadig (altså flere ganger i året) at jeg plutselig tenker på en person og lurer på hvordan det går, eller lenge siden jeg har sett etc (altså perifere kolleger, bekjente som man egentlig ikke bruker energi på i det hele tatt og som man ikke har tenkt på på årevis). Så plutselig dumper man borti personen dagen etter eller man får høre at det er skjedd personen noe. Det er litt spooky, men tror mange egentlig har det sånn. 

Anonymkode: 34fcc...8d1

Skrevet

Jeg satt og tenkte på hva jeg skulle ha på meg på konsert, så jeg hadde tenkt å lage ett innlegg her der jeg spurte om tips til bekledning på konsert, første jeg ser når jeg kommer inn på forumet er at noen  har spurt om akkurat det samme, og personen skulle på samme konsert 😉😜

Anonymkode: 607d1...59f

Skrevet

Pleier å gå og synge på en sang inni meg og når jeg setter på radioen så er det den sangen slm spilles

Anonymkode: 384a3...3d9

Skrevet

Hver gang jeg begynner å synge en sang (ikke veldig ofte) så sier tenåringsdatteren min at hun akkurat tenkte på den sangen. 

Anonymkode: af1c1...167

Skrevet

Jeg har det sånn med moren min. Veldig sprøtt. Det siste som skjedde var at jeg skulle spise der og jeg hadde lyst til å spørre om jeg skulle ta med take away fra et spesifikt sted. Et sted ingen av oss pleier å kjøpe mat fra. Jeg gadd likevel ikke spørre, men da jeg kjørte til dem ringte hun og spurte om jeg kunne ta med mat akkurat derfra. Og slike små tilfeldigheter er det "ofte". Ofte nok til at vi begge har merket dem. Det er som regel jeg som tenker på noe, også velger hun akkurat det eller snakker om akkurat det. Utrolig rart! 

Anonymkode: 605b5...3fb

Skrevet

Jeg søkte på universitet i England. Jeg kom inn på to og satt en kveld og lurte på hvilken jeg skulle velge. Klokka 21 valgte jeg en av dem.

Da jeg startet på universitetet traff jeg en hyggelig kar, en god venn nå. Han hadde også kommet inn på de to samme universitetene som meg. Samme kveld hadde han også sittet der og vurdert hvilke av de to han skulle velge. Klokka 21 hadde han også valgt det samme som meg! 

Anonymkode: 843f5...c4d

Skrevet

Søsteren min og jeg oppdaget at vi hadde samme passord på PCene våre! 

Anonymkode: 35356...e6c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opplever stadig (altså flere ganger i året) at jeg plutselig tenker på en person og lurer på hvordan det går, eller lenge siden jeg har sett etc (altså perifere kolleger, bekjente som man egentlig ikke bruker energi på i det hele tatt og som man ikke har tenkt på på årevis). Så plutselig dumper man borti personen dagen etter eller man får høre at det er skjedd personen noe. Det er litt spooky, men tror mange egentlig har det sånn. 

Anonymkode: 34fcc...8d1

Dette opplever jeg også stadig, det er faktisk litt skummelt, ja! 

Anonymkode: 17c7b...74f

Skrevet

Håper jeg ikke jinxer nå hehe, men jeg har alltid hatt flaks når det gjelder å vinne ting. Har blitt telefoner, maling, veggplater, kjeler og spesielt.. marsipankaker ! 😂

Hver eneste gang jeg kjøper lodd fra de som selger på sentere o.l.feks kor eller skjøyteskole, så vinner jeg kake. Før jeg ser dem sitter der og selger , eller rett etter, så tenker jeg at jeg burde kjøpe lodd. Men så tenker jeg:" hmm  jeg har ikke plass i kjøleskapet" Eller " jeg sykler, jeg orker ikke å drasse på kaka." Men jeg velger å kjøpe lodd, og jeg vinner alltid. Tror jeg er oppe i 14 kaker nå. 

2 av de siste er det 6 åringen som har vunnet. 😂 noen ganger sier hun når de sitter der:" nei, vi vinner ikke noe i dag. Vi sparer det til neste gang." Hehe. 

Anonymkode: 6542c...39b

Skrevet

Husker da min lillesøster var ca 5 år.  Familien var på et stort arrangement. På scenen sa de at de skulle trekke en tegning som var med i en konkurranse. 

Da sier min søster:" Men hvem av dere skal følge meg opp for å hente premien?" Jeg prøvde å forklare at det var bare én av kanskje 200 tegninger som vant. Hun fortsatte og " mase" og var helt fra seg. Hun var superstressa fordi hun skulle opp på scenen. 

2 min etterpå holder de opp hennes tegning. Vi ble helt stumme hehe. 

Hun sa bare at det bare visste hun. At det var hun som vant. 

Anonymkode: 6542c...39b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...