Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 Shugers har vært her og de planlegger dåp for vår datter. Jeg har sagt OK, ikke min greie men hans familie har sterke tradisjoner. De er bare snille. Jeg føler meg fremmed i deres kultur. «Har dere antrekk klart? Barna må ha ett antrekk til kirka og et til middagen». Dåpsserken fra x antall generasjoner kan vi låne, lokalet har de leid til oss så vi ikke trenger å gjøre noe. Hvilke kaker skal vi ha, den med den bunnen, eller sånn bunn som tante Gunda lager og lefsene la jeg i frysen i går osv. Hvilke tradisjonskaker har dere, Live? Tradisjonskaker😳 haha. Min familie er fri! De lager det de har lyst på der og da og inviterer venner. Ikke en sluttet ring med et utvalg kaker og samme familiemedlemmer hver gang. Ser verdien og er bare ikke vokst opp med det. Bløtkake en gang hver sommer på pappas bursdag. Punktum. Og boller og sjokoladekake med helt lav puls når vi ville ellers. Jeg er ikke en sånn dame de er vant med. Jeg er impulsiv og klønete og tradisjonsfattig. Barnas antrekk tenker jeg på samme uke (desember), og sølvet til min bunad pusser jeg natt før. Kaken baker jeg sikkert på slump og pynter på den gøy måte med femåringen så den skiller seg ut blant de perfekte kakene med de omtalte bunnene. Blir aldri «voksen» sånn som dem. Andre som meg? Anonymkode: 8e496...221
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #2 Skrevet 11. november 2018 Shugers var kult navn for svigers! Mente svigers 😉 hi Anonymkode: 8e496...221
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 Behold/la dem beholde nok tradisjoner til at din mann (og svigers) blir fornøyd, men pass på at du ikke mister deg selv i det, gjør nok på din måte at du føler du har kontroll også. Si at de kan ta ansvar for slik og slik om de vil, så tar du deg av sånn og sånn. Ps... jeg forstår ikke hvorfor de andre barna skal ha andre klær i kirken og etterpå? Det hadde jeg ikke stresset med! Men vil svigers spandere ekstra klær og sørge for omkledningen, så vær så god Anonymkode: 813e3...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå