Gå til innhold

Jeg punkterer hele jækla tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og merker det ikke en gang. Har baby på 5 mnd og mye nattevåk. To større barn. Jeg har punktert 3 ganger og bulka bilen en gang siden fødselen. Min mann blir så irritert og det skjønner jeg jo. Ligger under dyna og skammer meg. 

Hilsen mislykka, 35 år

Anonymkode: e84ca...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta buss. Gå. Trikk. T-bane. 

Anonymkode: f23e9...438

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta buss. Gå. Trikk. T-bane. 

I wish. Sånn jeg er vokst opp og bodde til i fjor. Da flytta vi på landet fordi min mann er fra gård og bille ha space og fred. Han er vant med dette her. Jeg er kafetryne på detox fra latte og t-bane 🙈 Må erverve meg nye kunnskaper men det tar visst tid og usikker på om jeg ble kaste inn håndkledet. Dvs sentralisere oss bomessig. 

Skrevet

Det er jo ikke normalt å punktere så ofte, hvordan har du punktert?

Er veiene spesielt dårlige der dere bor? Eller har dere kanskje dårlige dekk på bilen du bruker?

Hvis du har så mye nattevåk at du ikke er oppmerksom i trafikken, da er det to ting dere må sørge for. Det ene er at far bidrar såpass at du får mer søvn! Det andre er at du velger annen kommunikasjon når du må noe. Det vil trolig også bety at dere må fordele arbeidsoppgaver mellom dere på en annen måte, f.eks. at din mann tar seg av all handling slik at du slipper bruke bil på slike "unødvendige" ting.

Anonymkode: b7399...475

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I wish. Sånn jeg er vokst opp og bodde til i fjor. Da flytta vi på landet fordi min mann er fra gård og bille ha space og fred. Han er vant med dette her. Jeg er kafetryne på detox fra latte og t-bane 🙈 Må erverve meg nye kunnskaper men det tar visst tid og usikker på om jeg ble kaste inn håndkledet. Dvs sentralisere oss bomessig. 

Ser den. Da punkterer du kun pga stress. Stress i hverdagen.😉  Men dettte er kun for en periode da. Det går over. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser den. Da punkterer du kun pga stress. Stress i hverdagen.😉  Men dettte er kun for en periode da. Det går over. 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Takk

Skrevet

Hvis du både punkterer og bulker bilen uten å merke det kan du faktisk ikke fortsette  kjøre bil uten å gjøre noen endringer. Det er ikke det at jeg ikke forstår at man blir utslitt av baby og natevåk, men når det blir så ille som du beskriver, daer det trafikkfarlig. Få mannen på banen så du får avlastning, og la bilen stå til du er litt mer uthvilt. Hvis det må kjøres noe sted blir mannen nødt til å gjøre det, eller så får du ta taxi. Du kan ikke utsette hverken deg selv, eventuele pasasjerer, eller medtrafikanter for dette. I verste fall ender det med at du tar livet av noen.

Anonymkode: ac50c...6ad

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du både punkterer og bulker bilen uten å merke det kan du faktisk ikke fortsette  kjøre bil uten å gjøre noen endringer. Det er ikke det at jeg ikke forstår at man blir utslitt av baby og natevåk, men når det blir så ille som du beskriver, daer det trafikkfarlig. Få mannen på banen så du får avlastning, og la bilen stå til du er litt mer uthvilt. Hvis det må kjøres noe sted blir mannen nødt til å gjøre det, eller så får du ta taxi. Du kan ikke utsette hverken deg selv, eventuele pasasjerer, eller medtrafikanter for dette. I verste fall ender det med at du tar livet av noen.

Mannen gjør ikke en dritt. Hverken hjemme eller med baby, jeg tar netter og morgener. Så helt korrekt, det er hovedårsaken 😕

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen gjør ikke en dritt. Hverken hjemme eller med baby, jeg tar netter og morgener. Så helt korrekt, det er hovedårsaken 😕

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon, men selv om mannen er en dritt, er det du som er ansvarlig for om du er i stand til å kjøre når du setter deg bak rattet. Selv om mannen ikke gjør en dritt er det ikke mannen sitt ansvar om du tar livet av noen i trafikken. Det er ene og alene ditt ansvar. Mannen burde ta mer ansvar hjemme, og det håper jeg du får ham til, men samtidig er du nødt til å ta ansvar for å ikke kjøre så lenge det er sånn som det er nå!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som hun over sier, selv om mannen din ikke bidrar og tar sin del, så er det ditt, og kun ditt ansvar idet du velger å sette deg bak rattet i bilen og kjøre når du faktisk ikke er i stand til å kjøre sikkert. Da utsetter du ikke bare deg selv for fare, men også ditt lille barn, om det er med, og også andre personer som beveger seg langs veiene du kjører.

Du må ta ansvar for ditt eget liv. Du må stille krav til mannen slik at han tar det som er hans ansvar for deres felles barn.

I morgen - ring familievernkontoret og be om timer så fort som mulig, og så informerer du mannen at hvis han vil beholde familien sin og forholdet så starter han å gjøre sin del NÅ!

Begynn å ta plass i ditt eget liv, og begynn å ta ansvar for ditt eget liv!

Anonymkode: b7399...475

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...