Gå til innhold

Mobbet du andre når du var barn/ungdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på denne tragiske mobbe-historien, mobbet du selv andre når du barn barn/ungdom?

Anonymkode: 24b45...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ble mobbet. 

Anonymkode: e2ab9...135

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke gjorde det. Men jeg vil ikke svare helt bastant. For selv om heg ble mobbet selv, så var jeg en del av en vennegruppe som var sterk- og andre kan ha opplevd oss som utilnærmelige.

Når jeg har møtt igjen dem jeg følte meg mobbet sv, så husker de alle de gode opplevelsene vi har hatt sammen og ikke det kjipe de gjorde.

Så hukommelse er selektiv, og vi vet ikke alltid hvirdan andre oppfatter oss. 

Heg håier virkelig at ingen har følt seg mobbet av meg i alle fall. 

Anonymkode: fe74c...4dc

Skrevet

Ja, jeg var med på og systematisk utestenge ei jente i nesten et helt år. Er så utrolig flau over meg selv. Har vært åpen om dette med mine barn, hvordan det påvirket denne jenta, og den følelsen jeg må leve med resten av livet. Jeg tok heldigvis til vettet etterhvert, og utrolig nok tilga denne jenta meg og vi har etter det vært uadskilleligemen den skylden må jeg bære med meg for alltid, og ingenting jeg noen gang gjør kan få det ugjort, uansett hvor hardt jeg skulle ønske det.

Anonymkode: deab5...920

Skrevet

Jeg var ikke bare hyggelig, men det var ikke noen systematikk over det. Det var et par jenter som var redd for å gå på skolen,  fordi jeg hadde kalt dem for kjøttkake. Den gangen forstod jeg ikke at det var skummelt for dem, jeg trodde jeg var morsom. De var en del mindre enn meg, så jeg ser jo nå at det var dumt. Jeg stoppet med en gang det ble påpekt at de var redde. 

Og så har jeg kalt en nabo for ullhue og en annen for beinrangel, over en periode på flere uker, så det er vel det nærmeste jeg kommer systematikk. 

Anonymkode: 53b80...906

Skrevet

Jeg husker to spesifikke hendelser hvor jeg var med på å erte andre. Dette var midten av barneskolen. Mulig det var flere, men tror ikke det.

Anonymkode: 220eb...310

Skrevet

Tror nok mange mobbet eller ertet mye uten at de selv er klar over det. Det var ikke like mye fokus på dette før (iallfall da jeg vokste opp på 80-tallet) så mye ble nok sett på som normalt som i dag ville ført til ramaskrik og tiltak.

Jeg hadde selv ingen nære venner fra 3 til 9 klasse. Og i ettertid var det mange episoder som er langt ifra greit. Episoder som ikke var klar mobbing, heller utestengning og klikkdannelse. Husker jeg en gang ba om hjelp fra læreren min, men fikk bare en kald skulder til svar og at det kom til å gå over.

Så et ja eller nei svar på dette finnes ikke, det er det for komplisert til.

Anonymkode: 80b0a...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...