Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Dette er et tungt innlegg for meg å skrive. Jeg har for 16 uker siden født vårt fjerde barn, nå viser det seg at jeg er gravid igjen, og hvordan det er mulig med fullamming og p-piller er jo utrolig! Jeg følte maks 4 var det vi maktet, praktisk og økonomisk, men hjerte mitt brister med tanke på en abort. Se dette lille menneske på skjermen, også avsluttet livet pga økonomien gjør så fryktelig vondt. Men jeg vil ødelegge kroppen, og er redd jeg vil synke hele vår familie ved å beholde, men sjelen min klarer ikke en abort! Dette lille menneske som vokser inni meg, bare avslutte livet, nei uff trenger noen trøstende ord. Vil sette oss i økonomisk ruin om vi beholder, men er sterkt imot abort! Anonymkode: d6d4b...0b2
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Argumentene for abort er sterkere enn de mot. Abort er ikke å drepe noen, men å fjerne en klump av celler før det blir noen. Familien du har nå er viktigere enn den lille klumpen som kan utvikle seg til å bli et liv. Ta vare på de du har og kjenner og avslutt det som ikke passer. Abort er ikke å drepe og det bør alle kvinner i 2018 være klar over. Kvinner i 2018 kan selv bestemme hvor mange barn de vil ha og hvor mange barn de ønsker ansvaret for. Ta abort med god samvittighet overfor de barna du allerede har. Anonymkode: 93fdd...3b5
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Du avslutter ikke livet til et barn. Abort er ikke drap. Anonymkode: 7e063...385
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 For en vanskelig situasjon. Ja, det er et annlegg av noe som eventuelt kan utvikle seg til liv. Men det er faktisk ikke liv, slik vi kjenner det, enda. En abort er knalltøfft og kjennes enormt stort ut nå, det er ikke til å komme unna. Men for de fleste kvinner tror jeg det med tiden vil kjennes ut som et lite komma i livet der man dessverre måtte ta et kjipt, men nødvendig valg. Og de ferreste angrer. Jeg tror barna dine ville vært deg veldig takknemmelig. Du har en nydelig familie som du skal klare å ta vare på. Fire sprell levende unger som trenger mammaen sin Dette blir beintøfft, men det klarer du! Og om et år sitter du med minstemann og er mest sannsynelig veldig glad for at h-n er nettopp det og at du har tiden til denne lille og resten av flokken!:) Om du velger abort; bestem deg, gjennomfør, gråt litt om du trenger også skal du bare nyte alt det gode du har i livet ditt! Anonymkode: 800b0...765
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 Du har allerede 4 barn, 1 til kan vel umulig føre til økonomisk ruin? De kan jo arve ting fra hverandre...? Anonymkode: dbe76...8fe
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Du har et tredje alternativ adopsjon. Er det et alternativ? Anonymkode: d7439...244
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 Rart å lese alt folk skriver...adopsjon faktisk.. for de fleste i vestlige land er dette ik noe som vurderes.. av god grunn. Over til saken.. Abort er ikke drap. Ikke litt engang. Passer ikke svangerskapet og det å få barn vil hemme og vanskeliggjøre hverdagen til deres familie og deres tidligere barn, bør det være en no brainer det om dere skal beholde eller ikke. Uansett hva du velger er det det rette valg.! Tenk på familien din du, og familien din er de som lever PR dags dato, ingen andre. Klem Anonymkode: 8058b...91a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #8 Skrevet 11. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Rart å lese alt folk skriver...adopsjon faktisk.. for de fleste i vestlige land er dette ik noe som vurderes.. av god grunn. Over til saken.. Abort er ikke drap. Ikke litt engang. Passer ikke svangerskapet og det å få barn vil hemme og vanskeliggjøre hverdagen til deres familie og deres tidligere barn, bør det være en no brainer det om dere skal beholde eller ikke. Uansett hva du velger er det det rette valg.! Tenk på familien din du, og familien din er de som lever PR dags dato, ingen andre. Klem Anonymkode: 8058b...91a Det finnes folk som ikke vil ta abort og som ikke ser på det som et alternativ å få et barn til. Hvorfor er ikke adopsjon et alternativ? Anonymkode: d7439...244
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #9 Skrevet 11. november 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Du avslutter ikke livet til et barn. Abort er ikke drap. Anonymkode: 7e063...385 Jo. Det er det Anonymkode: 5d339...e70
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #10 Skrevet 11. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det finnes folk som ikke vil ta abort og som ikke ser på det som et alternativ å få et barn til. Hvorfor er ikke adopsjon et alternativ? Anonymkode: d7439...244 Fordi vi bor i et rikt land hvor vi alltid vil lure på om barnet har det bedre hos sine adoptivforeldre enn det ville hatt hos oss.... Anonymkode: e7357...672
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #11 Skrevet 11. november 2018 Hadde aldri aldri klart og drepe barnet mitt i magen. De er jo drap, hjertet til den lille kroppen slår etter 23 dager. Det er ett liv!!! Har dere allerede 4 barn så har dere råd til en til. Klem. ❤ Anonymkode: 41abe...05f
Fru Banderas Skrevet 11. november 2018 #12 Skrevet 11. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde aldri aldri klart og drepe barnet mitt i magen. De er jo drap, hjertet til den lille kroppen slår etter 23 dager. Det er ett liv!!! Har dere allerede 4 barn så har dere råd til en til. Klem. ❤ Anonymkode: 41abe...05f Det er da for faen ikke drap.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #13 Skrevet 11. november 2018 9 minutter siden, Fru Banderas skrev: Det er da for faen ikke drap. Det kommer jo an på hvordan man definerer det. Man avslutter et lite liv, selv om det er ufødt. Selv hadde jeg ikke klart å tatt abort, og med 4 fra før bør en 5. mann klare å skvises inn.. utrolig hva man får til ❤️😊 Så tenker jeg at sterilisering kanskje er tingen etter..? Eller at mannen klipper snora.. Anonymkode: fbe97...9fd
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. november 2018 #14 Skrevet 11. november 2018 Forferdelig vanskelig situasjon. Kanskje du kan få hjelp på Amathea?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #15 Skrevet 11. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo an på hvordan man definerer det. Man avslutter et lite liv, selv om det er ufødt. Selv hadde jeg ikke klart å tatt abort, og med 4 fra før bør en 5. mann klare å skvises inn.. utrolig hva man får til ❤️😊 Så tenker jeg at sterilisering kanskje er tingen etter..? Eller at mannen klipper snora.. Anonymkode: fbe97...9fd Nei, ikke bare å ta i mot et barn til for alle og at det blir lykke. HI, hva ønsker du for de barna du allerede har satt til verden? Anonymkode: 9526e...155
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #16 Skrevet 11. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo an på hvordan man definerer det. Man avslutter et lite liv, selv om det er ufødt. Selv hadde jeg ikke klart å tatt abort, og med 4 fra før bør en 5. mann klare å skvises inn.. utrolig hva man får til ❤️😊 Så tenker jeg at sterilisering kanskje er tingen etter..? Eller at mannen klipper snora.. Anonymkode: fbe97...9fd Du får det til å høres veldig enkelt ut, men det er ikke sikkert kroppen til Hi orker et svangerskap til så tett etter forrige, det er ikke sikkert de får et friskt barn, tenk om det er tvillinger.... Det er ikke bare bare å følge opp et barn med spesielle behov om kroppen til hi svikter og de har fire barn fra før, til og med en baby fra før. Anonymkode: e7357...672
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #17 Skrevet 11. november 2018 Skjønner at dette er vanskelig. Ble selv uplanlagt gravid etter at vi hadde fått de to vi skulle ha. Jeg er også veldig imot abort og hadde aldri trodd jeg noen gang kunne vurdere det. Men denne gangen gjorde jeg det. Jeg endte med å beholde. Men jeg vet at de to vi har vil «lide» over valget mitt. Begge har særlige behov og krever mye tid og energi av oss. Det beste for familien ville nok vært om vi bare hadde to. Men nå kommer snart nr 3 likevel. Du har allerede fire... du må selv føle på hvordan det vil bli med enda en. Kanskje er ikke forskjellen så stor fra fire til fem? Eller kanskje blir den kjempestor. Det vet man ikke på forhånd. Er du veldig imot abort tror jeg at du vil angre om du tar det valget. Det var konklusjonen jeg kom til i alle fall. At jeg kunne ikke levd med det etterpå. Men samtidig må man hensynta de man allerede har. Dette er kjempevanskelig. Stor klem til deg og lykke til med valget. Anonymkode: 652da...cb4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 Hei alle sammen 🌷 Måtte trekke meg unna litt. For meg er det utrolig vanskelig. Jeg er sterkt imot abort, og fordi om barnet ikke er født er det et hjerte som slår og en til på vei. Vi har som sagt 4 og det er kun 24 mnd mellom de to siste. Det gjør det ekstra vanskelig. Men i forhold til det lille barnet jeg har nå så sover hun hele dagen, og er den snilleste barnet jeg har møtt, men det er det økonomiske som skremmer meg. Vi har så høyt budsjett. Nei uff har det ikke bra nå. Leser alle kommentarene deres. Går for og imot hele tiden, men er sterkt imot abort. Skjønner uansett ikke hvordan det er mulig med p piller og full amming😢 Anonymkode: d6d4b...0b2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 Også har jeg 4 friske barn og livredd for å få en som er syk grunnet det korte rommet mellom sist fødsel, har også ikke fått tilbake kroppen i det hele tatt 😢😢 Anonymkode: d6d4b...0b2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #20 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei alle sammen 🌷 Måtte trekke meg unna litt. For meg er det utrolig vanskelig. Jeg er sterkt imot abort, og fordi om barnet ikke er født er det et hjerte som slår og en til på vei. Vi har som sagt 4 og det er kun 24 mnd mellom de to siste. Det gjør det ekstra vanskelig. Men i forhold til det lille barnet jeg har nå så sover hun hele dagen, og er den snilleste barnet jeg har møtt, men det er det økonomiske som skremmer meg. Vi har så høyt budsjett. Nei uff har det ikke bra nå. Leser alle kommentarene deres. Går for og imot hele tiden, men er sterkt imot abort. Skjønner uansett ikke hvordan det er mulig med p piller og full amming😢 Anonymkode: d6d4b...0b2 Hva tenker mannen din om situasjonen da hi? Anonymkode: 183ce...927
Puzzled Skrevet 12. november 2018 #21 Skrevet 12. november 2018 18 minutes ago, Anonym bruker said: Hei alle sammen 🌷 Måtte trekke meg unna litt. For meg er det utrolig vanskelig. Jeg er sterkt imot abort, og fordi om barnet ikke er født er det et hjerte som slår og en til på vei. Vi har som sagt 4 og det er kun 24 mnd mellom de to siste. Det gjør det ekstra vanskelig. Men i forhold til det lille barnet jeg har nå så sover hun hele dagen, og er den snilleste barnet jeg har møtt, men det er det økonomiske som skremmer meg. Vi har så høyt budsjett. Nei uff har det ikke bra nå. Leser alle kommentarene deres. Går for og imot hele tiden, men er sterkt imot abort. Skjønner uansett ikke hvordan det er mulig med p piller og full amming😢 Anonymkode: d6d4b...0b2 Oi, oi, dette er ikke en lett situasjon for deg, eller dere (du skriver ikke noe om hva mannen din synes om dette).Som en annen har kommentert her så kan dere kanskje hente litt hjelp hos Amathea. Mannen min og jeg har nylig vært der på grunn av at vi fant ut at jeg er gravid, bare 17 mnd etter attpåkladden og vårt 4. barn, kom til verden... Ikke planlagt! Vi har ikke blitt enige om hva vi skal gjøre, men de på Amathea har kunnskap og erfaring til å hjelpe til med god kommunikasjon dere imellom, uten å legge noen føringer.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #22 Skrevet 12. november 2018 Dette høres vanskelig ut. Jeg hadde nok gått for abort. 4 barn er allerede mye, og så tette svangerskap er nok ikke så bra for kroppen din. Lykke til, uansett hva du velger. Men ikke hør på dem som sier at abort er drap. Et 10-12 uker foster er ikke et menneske, det er kimen til et menneske. Litt på samme måte som en eikenøtt ikke er et eiketre. Anonymkode: da47c...a72
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #23 Skrevet 12. november 2018 Hei igjen ❤️ mannen min er veldig lei seg, og vi begge er i sjokk. Dette er mitt 4 barn og her er han 11+6 tydelig et barn 😢, så føler det omrisset, men det er på god vei å bli et barn, noe som gjør dette så utrolig tungt! Anonymkode: d6d4b...0b2
Stinepetrine Skrevet 12. november 2018 #24 Skrevet 12. november 2018 På 10.11.2018 den 23.16, Anonym bruker skrev: Argumentene for abort er sterkere enn de mot. Abort er ikke å drepe noen, men å fjerne en klump av celler før det blir noen. Familien du har nå er viktigere enn den lille klumpen som kan utvikle seg til å bli et liv. Ta vare på de du har og kjenner og avslutt det som ikke passer. Abort er ikke å drepe og det bør alle kvinner i 2018 være klar over. Kvinner i 2018 kan selv bestemme hvor mange barn de vil ha og hvor mange barn de ønsker ansvaret for. Ta abort med god samvittighet overfor de barna du allerede har. Anonymkode: 93fdd...3b5 En klump av celler som det allerede har blitt bestemt utseende på, personlighet, et hjerte som slår. Alt det de cellene kan bli er så utrolig mye mer enn bare en klump
Anonym bruker Skrevet 12. november 2018 #25 Skrevet 12. november 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei igjen ❤️ mannen min er veldig lei seg, og vi begge er i sjokk. Dette er mitt 4 barn og her er han 11+6 tydelig et barn 😢, så føler det omrisset, men det er på god vei å bli et barn, noe som gjør dette så utrolig tungt! Anonymkode: d6d4b...0b2 Hadde aldri tatt abort etter å ha sett desse bilda😢 Anonymkode: 41abe...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå