Gå til innhold

Han sier han ikke vet hvorfor han er sammen med meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men når jeg spør om han vil ut av forholdet, er svaret nei. Jeg forstår det bare ikke? Vi har kranglet i dag ja, men forstår jo nå hvorfor han aldri gjør noe hyggelig for meg, aldri gir meg komplimenter, aldri bryr seg om hvordan jeg har det. Så hva jeg gjør jeg? Bli og håper han kan komme med en grunn, eller gå fra mannen jeg elsker?

Anonymkode: 9845b...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du elsker ham? Hvorfor elsker du ham da?

Anonymkode: 592a7...787

Skrevet

Fordi han er en god mann, og en god far. Selv om han ikke gir meg komplimenter og alt det der, så har jeg godtatt at det er slik han er. Det er først nå jeg forstår hvorfor. Å elske noen går ikke over plutselig. Vi prater sammen, finner på ting og har det fint ellers. Selvfølgelig savner jeg gode ord, og det har jeg også sagt til ham. Men jeg forstår jo nå hvorfor han ikke gjør det. HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han er en god mann, og en god far. Selv om han ikke gir meg komplimenter og alt det der, så har jeg godtatt at det er slik han er. Det er først nå jeg forstår hvorfor. Å elske noen går ikke over plutselig. Vi prater sammen, finner på ting og har det fint ellers. Selvfølgelig savner jeg gode ord, og det har jeg også sagt til ham. Men jeg forstår jo nå hvorfor han ikke gjør det. HI

Så leit å oppdage, HI. Jeg skjønner at du er lei deg. Kan dere gå til samtaler med en psykolog?

Skrevet

Så leit å oppdage, HI. Jeg skjønner at du er lei deg. Kan dere gå til samtaler med en psykolog?

Vi har forsøkt parterapi før. Det ble bedre, og det var fordi vi var i en vanskelig situasjon tilknyttet sykdom. Nå vil han ikke det, siden vi har prøvd det. Hvis han ikke har følelser, så er det jo ikke noe vits i heller egentlig. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har forsøkt parterapi før. Det ble bedre, og det var fordi vi var i en vanskelig situasjon tilknyttet sykdom. Nå vil han ikke det, siden vi har prøvd det. Hvis han ikke har følelser, så er det jo ikke noe vits i heller egentlig. 

Det er jo ikke sikkert at han ikke har følelser. Mange årsaker til at han ikke vet hvorfor han er sammen med deg. Kan jo være at han ikke har særlig tid til å reflektere slik du gjør. Jeg synes uansett ikke at du skal ta avgjørelser på hans vegne. Kanskje kan du stille spørsmålet; Hva er det han liker med deg? Mange måter å stille et spørsmål på. Han har jo sagt at han ikke vil ut av forholdet. Kanskje du kan spørre hva det er som gjør at han ønsker å bli i forholdet?

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke sikkert at han ikke har følelser. Mange årsaker til at han ikke vet hvorfor han er sammen med deg. Kan jo være at han ikke har særlig tid til å reflektere slik du gjør. Jeg synes uansett ikke at du skal ta avgjørelser på hans vegne. Kanskje kan du stille spørsmålet; Hva er det han liker med deg? Mange måter å stille et spørsmål på. Han har jo sagt at han ikke vil ut av forholdet. Kanskje du kan spørre hva det er som gjør at han ønsker å bli i forholdet?

Takk for svar ❤️ ja, jeg kan spør han om det, men kjenner veldig på at det er det han burde svare når jeg spør hvorfor han er sammen med meg. Etter en krangel så er der jo viktig å la den andre vite at selv om man er uenige, så er man glad i hverandre likevel. Og når svaret hans da er at han ikke vet, så blir jeg utrolig såret og veldig redd.

Skrevet

Takk for svar ❤️ ja, jeg kan spør han om det, men kjenner veldig på at det er det han burde svare når jeg spør hvorfor han er sammen med meg. Etter en krangel så er der jo viktig å la den andre vite at selv om man er uenige, så er man glad i hverandre likevel. Og når svaret hans da er at han ikke vet, så blir jeg utrolig såret og veldig redd.

Ja, men ikke spør ham når han er sur da vel? Vent til det roer seg...........Jeg kunne også ha svart slik om jeg er sur. 

Skrevet

Ja, men ikke spør ham når han er sur da vel? Vent til det roer seg...........Jeg kunne også ha svart slik om jeg er sur. 

Det var jo etterpå. Vi kranglet i formiddag, ordnet opp, hadde en fin dag. Satt oss ned i sofaen, og han begynte å snakke om noen andre som hadde blitt sammen(han syntes det var er merkelig par fordi de er veldig ulike). Så spurte jeg men Glimt i øyet(og fisking etter komplimenter:hvorfor er du sammen med meg da?

Han: jeg vet ikke

Jeg: du kan vel si noen ting, jeg kan si mange om deg.

Han: nei, jeg vet ikke

Jeg: jammen, betyr det at du vil ut av forholdet? 

Han: nei 

jeg: Men hvorfor vil du ikke det, men ikke vet hvorfor du er sammen med meg?

Han: jeg vet ikke.

Og som sagt, så ser jeg nå en sammenheng med dette og hvorfor han aldri sier noe hyggelig eller gjør noe for meg annet enn å være en god venn.

Skrevet

Ja, men krangelen er fortsatt "friskt" i minnet. Anbefaler deg å "sove på det" samt stille andre spørsmål neste gang. Du er uansett ikke ansvarlig for hans følelser, enten de er slik eller slik. Ikke alle menn vet hva de har før de mister det de har. Mange ekteskap går gjennom veldig mye. Du sier at du elsker ham. Hvordan skal du da klare å gå fra ham? Det er jo han som må gå, dersom han ikke elsker deg. Men jeg tror at han elsker deg. Han klarer bare ikke akkurat idag å fortelle deg hvorfor. Prøv å slappe av, ikke ta dette inn i en krangel. Husk at du startet denne tråden ved å si at dere hadde kranglet. 

Skrevet

Kan jeg spørre om dere har sex ? Noen ganger tenker jeg at dette her gidder jeg ikke! Jeg Syns mannen er lat og teit. Så har vi sex, og følelsene for hverandre kommer pang tilbake. Så for oss, hjelper det å være nære. Han er ikke så flink med ord han her. Men merker at vi blir nærere hverandre i tiden etter også. 

Har dere noe alene tid? 

Dere vil jo være sammen med hverandre. Så prøv å finn tilbake til hverandre. Det er jo en grunn til at det ble dere to 😊

Anonymkode: 278ca...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...