Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 Jeg har etter håndverkernes anbefaling bestilt noe arbeid utført på huset. Der har tatt veldig lang tid uten at de kom i gang, og nå har jeg pga uventede utgifter egentlig ikke råd eller lyst. Sendtde dem beskjed om at jeg har ombestemt meg. De sier at de nå har bestilt det jeg skulle ha fått montert, og at de skal vurdere saken. Men er regelen sånn at jeg nå er nødt til å kjøpe denne tjenesten, siden de har bestil materiellet? Er det altså for sent å ombestemme seg? Eller har jeg fortsatt rett til å si at jeg ikke vil ha det likevel? Noen med peiling? Anonymkode: ba7e2...1ca
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Tror du kan avlyse, da de ikke har begynnt etter avtale! Sjekk dette opp med lovverket til håndverkere Anonymkode: bed32...dd0
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Er vanskelig å si. Var du klar over at de skulle bestille materiell og at de derfor først kunne begynner etter fx 3 uker så kan du ikke pludselig nå avbestille pga dårlig råd. Om avtalen var at de skulle begynne på en bestemt dato og det har gått mye lengere tid og de ikke har kommet i gang med jobben så kan du avbestille jobben med henvisning til at de ikke har overholdt fristen. Er usikker på om du først må ha purret på de. Anonymkode: 583cc...12a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 Ja, jeg er litt usikker på om jeg faktisk har retten på min side. I verste fall får jeg bare gi meg og la dem gjøre jobben, selv om jeg får det trangt økonomisk da. Anonymkode: ba7e2...1ca
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 tror du må betale uansett,det måtte vi Anonymkode: aa074...ff4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Vi har ikke skrevet kontrakt, men jeg har jo skrevet i e-post at jeg ville de skulle gjøre det ☹️ Hi Anonymkode: ba7e2...1ca
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Vi har ikke skrevet kontrakt, men jeg har jo skrevet i e-post at jeg ville de skulle gjøre det ☹️ Hi Anonymkode: ba7e2...1ca var uten kontrakt her også,men er jo dessverre påbindt hvis man svarer på mail. vi måtte betale 20.000 Anonymkode: aa074...ff4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #8 Skrevet 10. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: var uten kontrakt her også,men er jo dessverre påbindt hvis man svarer på mail. vi måtte betale 20.000 Anonymkode: aa074...ff4 OKei, da har jeg sikkert ikke retten på min side. Gidder ikke krangle på det da... Takk for svar Anonymkode: ba7e2...1ca
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #9 Skrevet 11. november 2018 15 hours ago, Anonym bruker said: OKei, da har jeg sikkert ikke retten på min side. Gidder ikke krangle på det da... Takk for svar Anonymkode: ba7e2...1ca Nei det er lite vits. selvom det er utrolig sure penger Bare hyggelig Anonymkode: aa074...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå