Gå til innhold

Høye faste utgifter og ned i lønn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med 2 barn. Har byttet jobb pga jeg ble alene og klarer ikke få ned faste utgifter. Har 19.800 kr hver mnd ut, og da er ikke mat, bensin el. tatt med. Kun faste regninger. 

Måtte bytte, fordi pendlingen tok over en time hver vei. Funka når mannen leverte og jeg henta, men ikke alene. 

Tips?

Barneforsikring

Strøm, nettleie

Studielån

Mobilregning

Barnehage (redusert)

Huslån

Innbo, bil og reiseforsikring

Fellesutgift sameie

Netflix (kan droppes)

Kommunale avgifter

Nrk lisens

Renovasjon

Jeg ser ikke at jeg kan kutte ut noe av dette....... 😕

Anonymkode: 25aa6...26c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om du får ett billigere mobilabonnement. Forhandle pris på forsikringer og boliglån.  Har du den billigste strømmen? Skru ned varmen i huset med 1 grad. 

Bare betale renter på boliglånet en periode? 

Skrevet

Be om avdragsfrihet på boliglånet noen år? Selge bilen?

Anonymkode: da3cb...b86

Skrevet

Bil koster rundt 3-5000 per måned....

Anonymkode: da3cb...b86

Skrevet

Mobilabb koster 199 pr mnd. 

Har hatt en runde med forsikringene, de jeg har er betydelig billigere enn konkurrentene. 

Usikker ang strøm, har det som skal være mest gunstig hos norgesenergi. Har hatt 2-300 kr i mnd i strømregning, tror ikke jeg skal spare mer der. Da fryser ungene ihjel 😛

Bilen har jeg vurdert å kvitte meg med, men busstilbudet her er dårlig. Går ikke an å komme seg til/fra jobb slik at det klaffer med bhg/jobb. Men kan gå ned på kilometer på forsikringa, og sykle mer. Da sparer jeg bensin som ligger på ca 3000 i mnd! Men bilen er billig i drift ellers. Lite verkstedutgifter. 

Jeg ser ingen fordeler med avdragsfrihet, det er bare å forskyve problemene vel? Betale kun renter, lånet blir aldri mindre 😕

Blir nok deltidsjobb annenhver helg  men skulle så gjerne vært kvitt litt utgifter.

Skrevet

Eksempel: For å komme til jobb må jeg ta buss og tog, det koster 1500,- med kombibillett. Det tar også 30 min hver vei. Tungvint rute. Må også komme litt senere og gå litt før for å rekke tog, men er ikke snakk om mer enn 5 min (10 min tilsammen).

Blir også ekstra når jeg må ta buss med barna, legebesøk etc. 

Jeg har ikke lån på bilen. Men 3000 i bensin pr mnd, 500 på forsikring, og ny bomring her jeg bor som utgjør ca 800 kr per mnd. Så det er vesentlig forskjell, men jeg ser ikke at jeg kan klare meg uten bil. Bor ikke sentralt. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mobilabb koster 199 pr mnd. 

Har hatt en runde med forsikringene, de jeg har er betydelig billigere enn konkurrentene. 

Usikker ang strøm, har det som skal være mest gunstig hos norgesenergi. Har hatt 2-300 kr i mnd i strømregning, tror ikke jeg skal spare mer der. Da fryser ungene ihjel 😛

Bilen har jeg vurdert å kvitte meg med, men busstilbudet her er dårlig. Går ikke an å komme seg til/fra jobb slik at det klaffer med bhg/jobb. Men kan gå ned på kilometer på forsikringa, og sykle mer. Da sparer jeg bensin som ligger på ca 3000 i mnd! Men bilen er billig i drift ellers. Lite verkstedutgifter. 

Jeg ser ingen fordeler med avdragsfrihet, det er bare å forskyve problemene vel? Betale kun renter, lånet blir aldri mindre 😕

Blir nok deltidsjobb annenhver helg  men skulle så gjerne vært kvitt litt utgifter.

3000 i bensin hver måned?? Det var ihvertfall mye😰 Pass på å fylle når det er billigst, og kjør så lite som mulig. Det er litt vanskelig å si hva du kan spare på når du ikke oppgir summene, men jeg kan komme med noen innspill.

Ser dere mye på TV? Er det et alternativ å si opp TV-abonnementet og bare streame? Da sparer du det og NRK-lisens. Ta en runde med forsikringsselskap, strømleverandør og bank og press dem på pris. Betal så lite som mulig på studielånet, prioriter heller huslån. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...