Gå til innhold

Flyvning håndbagasje bag OG sekk lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For flyvning håndbagasje er en bag/veske innenfor målene som står på flyselskapets sider OG en liten sekk lov for en reisende? Mener jeg har reist med dette før men kan ikke risikere å plutselig bli nektet nå. Noen som vet?

Anonymkode: 6793e...ca5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndbagasje er et kolli, så ja du kan bli stoppet. Jeg fikk en gang beskjed om at den lille håndvesken min måtte puttes oppi sekken, ellers måtte jeg betale. Kommer vel an på hvem man møter 

Anonymkode: 6cd18...04f

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håndbagasje er et kolli, så ja du kan bli stoppet. Jeg fikk en gang beskjed om at den lille håndvesken min måtte puttes oppi sekken, ellers måtte jeg betale. Kommer vel an på hvem man møter 

Anonymkode: 6cd18...04f

Håndveske har jeg aldri hatt problem med. Alltid reist med håndveske + bag eller håndveske + sekk. Men mener jeg har reist med bag+sekk en gang også. 

Hva gjør man om de plutselig nekter ved boarding? Det er jo for sent å sjekke inn bagasje da. Det er ikke krise om jeg blir nødt til å betale for å få med begge deler i kabinen, men kan ikke risikere at de rett og slett sier at den sekken får jeg ikke med ombord siden jeg også har bag/reiseveske. 

Skrevet

Spørs nok på hvem du møter, ja. De fleste kvinner har jo håndveske i tillegg til sekk. Jeg har alltid reist med trillekoffert (liten nok til å ta som håndbagasje) og sekk. Har aldri blitt stoppet. Dette har i stor grad vært med Widerøe på kortbanenettet. Har gått på skole i 4 år, og reist t/r 2-3 strekninger ca 1 gang pr mnd.

Anonymkode: d803f...565

Skrevet

Kommer an på hvor mange som er booket på flyet. Noen ganger går det fint, andre ganger er flyet smekkfullt, og da blir det tagget og sendt ned i cargo. Vanskelig å spå på forhånd.

Anonymkode: da69b...54c

Skrevet

Reiste nettopp i Europa med henholdsvis SAS og Norwegian, de tillater 1stk håndbagasje innenfor gitte mål OG håndveske/laptoppveske. 

-Se på flyselskapets (eller Gardemoen) sine nettsider, der står fasiten, så slipper du random forum-synsing :) 

God tur ✈️

Anonymkode: f5b93...bd1

Skrevet

Måtte en gang ved innsjekk putte vesken i sekken da det kun var lov med 1 stk. håndbagasjen, Greit nok, men da vi gikk fra innsjekk var det jo bare å ta den opp igjen så ble litt meningsløst.

Skrevet

Ett stk håndbagasje innen gitt mål, samt en liten håndveske. Hvis flyet er fullbooket og alle har mye håndbagasje blir dette strengt håndhevet og du må levere evt ekstra kolli til lasterommet ved ombordstigning i flyet. Slik ble det i alle fall gjort sist jeg reiste. Norwegian eller SAS, det husker jeg ikke. 

Anonymkode: a306e...ccd

Skrevet

Ok så det værste som kan skje er at de sier ene sekken eller bagen må ned i lasterommet og betales for? Jeg kan ikke risikere at de sier jeg kun kommer på flyet om jeg setter igjen en av de på bakken? 

Flyet er fullbooket ser jeg... 

Trådstarter

Skrevet

Er det bare lov å ta med én liten pose med væskebeholdere under 100ml hver eller kan man ha med to poser? (Til parfyme, kremer, hårspray osv) 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det bare lov å ta med én liten pose med væskebeholdere under 100ml hver eller kan man ha med to poser? (Til parfyme, kremer, hårspray osv) 

Bare lov å ha en ja. Jeg har hatt flere poser mange ganger uten problem, men var ikke gøy å måtte kaste kremer og flasker den gangen jeg møtte en sur streng dame i sikkerhetskontrollen. 

Anonymkode: ec011...9d0

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare lov å ha en ja. Jeg har hatt flere poser mange ganger uten problem, men var ikke gøy å måtte kaste kremer og flasker den gangen jeg møtte en sur streng dame i sikkerhetskontrollen. 

Ikke gøy å stå bak sånne som deg i køen heller....

Anonymkode: a08e4...f28

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke det? Merkelig kommentar. Jeg har alltid alt klart, legger tingene mine kjapt oppi boksene og flytter meg fra båndet når jeg skal plukke opp tingene igjen. Det var den ene gangen jeg ikke fikk ha med mer enn en pose, men det gikk ikke ut over noen bak meg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle det være noe problem for andre i køen mener du? Man står jo ikke å pakker i køen og det tar ikke lenger tid å slenge to poser på brettet enn én akuratt.... 

Skrevet

Oppdatering fra trådstarter til nytte for andre som måtte søke opp samme spørsmål i fremtiden;

Sekk og bag gikk helt fint. Rundt meg i gaten stod de aller fleste også med trillekoffort og bag/sekk/stor veske. Det var en med en gigantisk tursekk som var dobbelt så stor som tillate mål , han fikk ikke ha med den ombord men det gikk helt fint for meg og andre som hadde innenfor tillate mål, selvom vi hadde to "enheter". To poser med væske gikk også fint uten problemer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...