Gå til innhold

Julekalender til 13 år gml jente.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er 13 i des. 

Synes å følge opp tidligere års hjemmelagde kalender er vanskelig.....24 gaver i pakkekalender, bursdag 7 dager før julaften og så julaften. 

Jeg finner ikke noe som er smått og billig...eller jo, jeg finner, men det er dilldall som hun hverken ønsker, blir glad for eller behøver. 

Hva gjør dere? Er en sjokolade kalender greit nok? 

Lager du selv?? HVA gir du i så fall til din 13 år gamle datter 24 ganger i des??????

Anonymkode: 0f845...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 14 år. Jeg lager kalender og putter sjokolade i mange av rutene, men også aktiviteter som kino, baking på en helt «vanlig» tirsdag, 20 kroning mm. Hun er stor nok til å vite at det er bare småting, men liker likevel tradisjonen med å pakke opp

Anonymkode: 64f50...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den enkleste målgruppa om hun er som alle andre trettenåringer! Pepperkakeformer, mascara, hudkrem, øredobber, flaxlodd, sjokolade, neglelakk, -fjerner, vanter, müslibar, sminkefjerner, deo, badekuler, julepynt - alt går i trettenårsgrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ganske mye små sjokoladenisser, tyggis o.l. men også griseflax, et par 20-kroninger til kantinen på skolen, lite ledlys til jakka/sekken, julesokker, leppepomade og andre småting som faktisk blir brukt. Bruker ikke masse penger på kalender, og putter ikke i ting som mitt barn ikke liker/bruker.

Her kommer kalenderne på under 300 kr, de vil heller ha det enn å ha f.eks kinderkalender e.l. hvor ungdommen selv sier det er snop for kanskje en tredjedel av det kalenderen koster. Da vil de heller ha pakkekalender av meg.

Anonymkode: e6aef...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som blir 13 år 4 dager før jul, hun er den enkleste å lage pakkekalender til av ungene. Kjører på med ansiktsmasker, hårstrikker, mascara, små sjokolader osv. Verre med brødrene på 15 og 17 år, hva kjøper jeg til de i pakkekalender?

Anonymkode: 4e76c...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager til 13 åringen. Hun får stortsett ting hun har bruk for, og også ønsker seg. Hun er ikke vant til å få ting hun vil ha, men kanskje egentlig ikke trenger med en gang i tid og utide. Hun har for eksempel ønsket seg kari traa sokker. Det kjøpte jeg på salg for 99,- for 2 par i september/oktober. Deler pakken, så hun får dem i 2 pakker.

Ellers har jeg kjøpt veggklokke og bordspeil/sminkespeil på jysk. Neggelsaks, neggelfil, neggelakk, lypsyl, refleks, longs, t-skjorte.

Noen år har jeg puttet både skolesaker og godter, men det spørs jo hva de trenger.

Anonymkode: ed7f4...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ville heller ha Bodyshop Kalender sist år enn pakkekalender og var kjempefprnøyd med den. Den hadde bra innhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo veldig dyrt....maskara....det er jo hundrelappen....De 2 pakkene m2d Kari traa sokker...blir jo 50 kr pr dag.....ett blad som en 13 åring liker koster jo både 40 og 50 og 60 kr...... vegg klokker, neglesaks....off....dette er vanskelig synes jeg..... men takk for tilbakemelding og gode tips.... 

Anonymkode: 0f845...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo veldig dyrt....maskara....det er jo hundrelappen....De 2 pakkene m2d Kari traa sokker...blir jo 50 kr pr dag.....ett blad som en 13 åring liker koster jo både 40 og 50 og 60 kr...... vegg klokker, neglesaks....off....dette er vanskelig synes jeg..... men takk for tilbakemelding og gode tips.... 

Anonymkode: 0f845...d92

Jeg tenker også at hun får det som jeg uansett ville kjøpt til henne, sokker, truser, deodorant, veggklokke og neggelfil/saks er jo ikke så dyrt (var jeg som skrev det). Hvis man noen dager putter litt dyre ting, men ting du uansett på et tidspunkt hadde vært nødt til å kjøpe, og fyller andre luker med billige ting, men likevel ting hun trenger.

Anonymkode: ed7f4...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tenaårngsjenter har også bursdag i jula, de får sjokladekalendere - av prinsipp fordi det blir så mye gaver i jula.. De er superhappy med sjokoladenalender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får en del julepynt i kalenderen. Det liker hun godt. I tillegg blir det litt praktiske ting hun uansett ville fått og litt sjokolade, en god smoothie osv.

Anonymkode: 078a7...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få det billig er vel cluet å samle hele året. Men når du står med skjegget i postkassa nå vet jeg mange ungdommer setter pris på å få pakke hver søndag i advent for eksempel. Da kan man kjøpe kinobilletter, gavekort på yoghurt heaven, gavekort på sushi, sminke etc.

Min jenre får i år badebombe annen hver dag. Hun elsker det og jeg fant noen billige til 20 kr stk på Normal. Ellers får hun julesokker, julepynt (fine billige kuler fra Flyong tiger), julehårbøyle til juleavslutningen på skolen, litt mobilstæsj kjøpt på ebay, sjokolade og tyggis. Tilsammen kommer kalenderen på ca 500 kr med div ting, men det er kjøpt over hele høsten. Liker å kjøpe ting som kan spises eller brukes. Ikke så mye som skal ligge å slenge. 

Anonymkode: 12c3c...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år får mine barn(eldste er 13) små sjokolader, teposer, porsjonsposer med kakao, sugerør med smak i(små kuler).

Det er nedtellingen som er viktig.

Anonymkode: 6c1e0...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som er tolv. Jeg spurte om hun fortsatt ville ha pakkekalender selv hvis det bare blir små fjas. Ja, var svaret. Hun synes tradisjonen er koselig. ☺️

Jeg tenker det er alt for tidlig med sminke, sminke på en 12 åring hører ikke hjemme etter min mening, men her blir det refleks, ansiktsmaske, neglelakk, godterier, hun ønsket seg nytt sportsundertøy da dette er noe hun trenger(truse med overdel), dette blir delt opp i to kalendergaver, og dagen før begge disse blir det en lapp om at noe ekstra fint venter dagen etter(siden disse koster langt mer enn 10kr som jeg ønsker å prøve holde meg til), lapp om ‘invitasjon til juleverksted med gløgg og kos, sokker, tannbørste, griseflaks, julekjole blir liggende på 24 pakken da hun trenger ny julekjole. ☺️

Prøver ligge rundt 10 kr per dag, men noen blir dyrere, av denne grunn blir noen dager bare lapper med ‘hint. Dette syntes hun er minst like spennende.

 

Håper du fikk noen tips:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...