Gå til innhold

Blødning. SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei damer.

Som tittelen sier så har jeg opplevd blødning i dag etter positiv gravid test. Er ca 4+4 I dag.

Startet med spotting for 2 dager siden men i dag startet jeg å blø. Har stoppet opp nå men det kommer stadig litt blod. 

Lurer bare på om noen av dere har opplevd eller kjenner noen som har hatt sa? Var Det slik det startet? Noen som opplevde at de fremdeles var gravide selv etter blødning?

 

Takker for svar

Anonymkode: 66a2b...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Hadde en SA i fjor, rett over 5 uker et sted. Begynte med litt spotting, og økte på med blod,ikke voldsomt mye blod, men litt menssmerter som jeg vanligvis ikle har noe særlig av. Har også opplevd en kjemisk graviditet for lenge siden. Så for meg har blødning vært et dårlig tegn dessverre. Hvis det øker på, og du får smerter kan det kanskje høres ut som en SA/kjemisk. Men noen blør jo flere ganger i svangerskapet å så går det bra for det. Tvitvi:)

Anonymkode: 78234...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg fikk positiv test 1 okt. Og blødning med smerter 4 okt, blødningen stoppet ikke helt opp før 8 okt ca. Fikk komme inn på TUL da de mente at jeg var 6+5 og der så de ingenting og mente jeg hadde hatt en sa. Kom tilbake 1 uke etterpå og der så vi en liten bønne med hjerteslag og de mente jeg bare var 6+0 og at det var for tidlig å se noe første gang jeg var der. Jeg testet annenhver dag etter blødning og testene ble sterkere positive og synptomene ble flere. Så jeg var ikke i tvil.

3 uker senere fikk jeg igjen en kraftig blødning med litt smerter og hadde litt forskjellig brun utflod i dagene etter. Fikk komme inn på TUL igjen. Der brydde han seg ikke om blødningen, men jeg så på han at det var utfloden som var bekymringen og den han fokuserte på. Da viste det seg at hjertet hadde sluttet og slå rundt samme tid som den brune utfloden kom, og det ble påvist MA. 

Så prøv og ta tester og se om de blir sterkere og hvis de blir det, be om TUL når du er 5+6 ca. Da det ikke er sikkert de ser noe før det. Hos meg så de ikke at slimhinnene i livmoren hadde forandret seg en gang ved 5+0, altså ikke noe tegn til graviditet i det hele tatt.

Blødninger trenger ikke å være tegn på at noe er galt, men alltid greit å få sjekket opp.

Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at det går bra😊

 

 

Anonymkode: ad712...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter💖

Da har jeg tatt kontakt med fastlegen så skal dit til uken. I mellomtiden skal jeg ta tester og sjekke om de blir sterkere/svakere.

Ha en fin dag :)

Anonymkode: 66a2b...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere blødninger fra uke 4/5 til 8/9. Hadde også litt menssmerter og nok blod i uke 4/5 til at jeg brukte tampong en dag. Blødde litt av og på i flere dager, og det skjedde flere ganger. Babyen ble frisk og perfekt, født til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Skal som sagt fortsette å teste og skal inn til fastlegen for HCG målinger. Må ha is i magen og vente. Skal oppdatere hvordan det gikk :)

Anonymkode: 66a2b...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...