Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Myliten skrev:

Nå skrev jeg samtlige, ikke alle. Så du bør nok ta morgenkaffen;)

Du vet at samtlige betyr alle??

 

 

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ungen sov jo! Sitter dere og niholder på deres tre uker gamle baby, sånn i tilfelle den skulle våkne og risikere å måtte være uten mor noen sekunder? 

Dere raller i vei om babyers behov, sannheten er vel at det er deres egne behov dere dekker. 

Å overlate en baby til ansvarlige andre i fem timer er ikke skadelig, det fører ikke til tilknytningsskader og det skaper ingen underbevisste redsler som ungen drar med seg videre i livet.

Hvis dere mener at kvinner skal ha valgfrihet i sine liv, så må dere faktisk akseptere at de tar valg.

Slik dere holder på, så regner jeg med at dere også bifaller andre kulturers sosiale kontroll av kvinner, dette er nemlig ikke et hår bedre..

Anonymkode: d733e...485

Hva om baby våknet etter en time og tilbringer 4 timer i full gråt? Jeg er glad jeg ikke er den barnevakten kan du si! Jeg satt ikke og niholdt på babyen, men det er forskjell på å være tilstede enn å gå ut og drikke øl!

De fleste av oss vil ikke gått fra en baby på 3 uker for å gå på konsert og når HI skriver et slikt innlegg, så må vi få lov til å komme med våre meninger. Det er mitt valg!

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har denne tråden bikka 10 sider. 

Er helt målløs over svarene her. 

HI forlot ikke babyen for å drikke øl. 

Hun skulle på en konsert og der tok hun EN ØL. 

Er det bedre å være borte fra baby 5 dg i uken i 6 mnd pga utdannelse enn 5 timer pga en konsert? 

Er det virkelig den ene øllen som gjør hele utslaget her? 

Anonymkode: 79fa0...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har vært innom ofte, hvor mange ganger tror du noen gamlinger på 80 år er på besøk på 3 uker? Ikke sikkert de hører babyen skrike en gang😔 

Anonymkode: b2739...8c7

Hvordan vet du alder på disse? Min bestemor fikk barn da hun var 16, min far da han var 20 og jeg da jeg var 30. Det vil si at min bestemor var 66 da hun ble oldemor til mitt første barn. Da hadde hun allerede 3 oldebarn. Forresten har vi alle klart oss bra til tross for den unge og umodne oldemoren, den barnslige faren og den modne moren. 

HI skriver at oldemoren har vært på besøk nesten hver dag siden barnet ble født og da vil jeg anta at barnet kjenner denne dama. 

 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et annet poeng er at en baby på 3 uker kan kjenne en person som har vært innom ofte uten at mor har overlatt babyen til noen andre. Så små barn handler på instinker og ikke på tankegang resonnerende tenking. De gråter om de trenger mat for det meste. Det er ikke kun mor som teller for babyen? Hvordan vet fu alt dette? Husker du ditt første leveår og om du ble forlatt av moren din et par timer? Jeg husker ikke, barna mine husker ikke. 

Det er veldig mange her som synes at mor fint kunne reist ut i 5 timer, men de reagerte på konserten. Det var hva hun skulle gjøre i de 5 timene som var problemet. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Herregud! Hvordan jeg vet alt dette? Hvordan går det an å ikke vite det?

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du alder på disse? Min bestemor fikk barn da hun var 16, min far da han var 20 og jeg da jeg var 30. Det vil si at min bestemor var 66 da hun ble oldemor til mitt første barn. Da hadde hun allerede 3 oldebarn. Forresten har vi alle klart oss bra til tross for den unge og umodne oldemoren, den barnslige faren og den modne moren. 

HI skriver at oldemoren har vært på besøk nesten hver dag siden barnet ble født og da vil jeg anta at barnet kjenner denne dama. 

 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Hehe... ja da så. 😂 Klart en tre uker gammel baby som hevdes å stort sett sove kjenner oldeforeldrene fryktelig godt når de på disse tre ukene har vært på besøk ofte. Da har de jo i praksis sett/tatt seg av babyen like mye nesten som mor da? Flott!

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at en baby på tre uker hverken «kjenner» eller føler trygghet til oldemor. Det er egentlig kun mor som teller så tidlig for babyen. Og om det så er slik at babyen kjenner oldemor så godt betyr jo det bare at mor har brukt lite tid generelt med babyen. Vi snakker en baby på tre uker her... 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Kjære tid. Snakk om å trekke konklusjoner. Det kan meget vel hende at baby kjenner oldemor godt uten at det nødvendigvis betyr at mor (eller far) har vært mye borte. Det er vel heller sånn at oldemor har vært på besøk. Tror ikke hi hadde skrevet innlegget om oldemor (og oldefar!) hadde hatt for vane å passe babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg er helt rystet av denne tråden Her er det dømming, sosial kontroll på kvinner middelalderen verdig, pietisme, aldersdiskriminering, synsing antakelser og all verdens skit. Og det fra ellers fornuftige brukere. 

Flaut. 

Gidder ikke denne tråden noe mer, dette er for dumt. Folk svarer også som om mobiltelefoner og transportmidler ikke er oppfunnet. Begynner å lure på om dere vet hvilket århundre vi lever i?

JA, det er veldig viktig at et spedbarn utvikler en god og trygg relasjon til sine orimærpmsorgspersoner. NEI et fravær på 5 timer ødelegger ikke denne relasjonen. Ikke hvis babyen får dekt sine grunnleggende behov og slipper å ligge og skrike uten å få hjelp. Er vel heller en fordel at barnet lærer at også andre enn den hellige mor greier å dekke dens behov. 

Jeg tror jeg heller ville latt his oldemor (og oldefar!) passe babyen min enn majoriteten av dere hysteriske som har svart i denne tråden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva om baby våknet etter en time og tilbringer 4 timer i full gråt? Jeg er glad jeg ikke er den barnevakten kan du si! Jeg satt ikke og niholdt på babyen, men det er forskjell på å være tilstede enn å gå ut og drikke øl!

De fleste av oss vil ikke gått fra en baby på 3 uker for å gå på konsert og når HI skriver et slikt innlegg, så må vi få lov til å komme med våre meninger. Det er mitt valg!

Anonymkode: 66e3c...87b

Det var sikkert ikke en mulighet å ringe mor og si at babyen gråter. Hun dro helt sikkert ut på konsert med avslått telefon og ringte ikke hjem en eneste gang for å sjekke at alt gikk greit.

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregud! Hvordan jeg vet alt dette? Hvordan går det an å ikke vite det?

Anonymkode: 6cf23...bd7

Vis til forskning som forteller at et barn har tatt skade fordi mor har reist fra de i 5 timer i stedet for å svare med spørsmål.

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... ja da så. 😂 Klart en tre uker gammel baby som hevdes å stort sett sove kjenner oldeforeldrene fryktelig godt når de på disse tre ukene har vært på besøk ofte. Da har de jo i praksis sett/tatt seg av babyen like mye nesten som mor da? Flott!

Anonymkode: 6cf23...bd7

Og søsken som er i nærheten hver dag, mannen, venner av barna har sikkert også tatt seg av babyen like mye som mor?

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Hjertefru skrev:

Jeg må bare si at jeg er helt rystet av denne tråden Her er det dømming, sosial kontroll på kvinner middelalderen verdig, pietisme, aldersdiskriminering, synsing antakelser og all verdens skit. Og det fra ellers fornuftige brukere. 

Flaut. 

Gidder ikke denne tråden noe mer, dette er for dumt. Folk svarer også som om mobiltelefoner og transportmidler ikke er oppfunnet. Begynner å lure på om dere vet hvilket århundre vi lever i?

JA, det er veldig viktig at et spedbarn utvikler en god og trygg relasjon til sine orimærpmsorgspersoner. NEI et fravær på 5 timer ødelegger ikke denne relasjonen. Ikke hvis babyen får dekt sine grunnleggende behov og slipper å ligge og skrike uten å få hjelp. Er vel heller en fordel at barnet lærer at også andre enn den hellige mor greier å dekke dens behov. 

Jeg tror jeg heller ville latt his oldemor (og oldefar!) passe babyen min enn majoriteten av dere hysteriske som har svart i denne tråden.

 

 

Blir du virkelig rystet av at jeg ikke kunne tenkt med å ha reist fra en baby på 3 uker for å gå på pub? Mener du at det er dømmende, sosial kontroll osv. av meg å si at dette kunne jeg ikke tenkt meg å gjøre? Jeg er uenig med deg men jeg raller ikke av meg en haug med dømmende setninger av den grunn. Kom ikke her med at det er bare vi som er uenige i dette som er ufine i denne tråden, du er ikke noe bedre selv!

 

 

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2018 den 12.39, Pobie skrev:

Hvis meg forskningen som viser at babyen kjenner igjen mors lukt fra fødselen av. 

Vel, det er jo den eneste lukta barnet kjenner til, det har vokst og bodd inni mor i ni måneder. Det er en stor overgang å komme ut, men barnet roer seg ofte på mors mage fordi det kjenner igjen lukta det er vant med. 

 

Anonymkode: 0ea17...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir du virkelig rystet av at jeg ikke kunne tenkt med å ha reist fra en baby på 3 uker for å gå på pub? Mener du at det er dømmende, sosial kontroll osv. av meg å si at dette kunne jeg ikke tenkt meg å gjøre? Jeg er uenig med deg men jeg raller ikke av meg en haug med dømmende setninger av den grunn. Kom ikke her med at det er bare vi som er uenige i dette som er ufine i denne tråden, du er ikke noe bedre selv!

 

 

Anonymkode: 66e3c...87b

Problemet i denne tråden er vel heller alle de som ikke ville gjort det og derfor mener at det bør være regelen for alle

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden her blir for dum. Det er ikke rart nybakte mødre er redde for å bli dømt og sett ned på av den minste ting når man leser her. 

Anonymkode: 61acb...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva om baby våknet etter en time og tilbringer 4 timer i full gråt? Jeg er glad jeg ikke er den barnevakten kan du si! Jeg satt ikke og niholdt på babyen, men det er forskjell på å være tilstede enn å gå ut og drikke øl!

De fleste av oss vil ikke gått fra en baby på 3 uker for å gå på konsert og når HI skriver et slikt innlegg, så må vi få lov til å komme med våre meninger. Det er mitt valg!

Anonymkode: 66e3c...87b

Snakk om å overdrive egen betydning.. Babyer, og særlig så små, roer seg hos andre enn mor.  Dere er faktisk ikke riktig så uunnværlige som dere vil ha det til.

Anonymkode: d733e...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... ja da så. 😂 Klart en tre uker gammel baby som hevdes å stort sett sove kjenner oldeforeldrene fryktelig godt når de på disse tre ukene har vært på besøk ofte. Da har de jo i praksis sett/tatt seg av babyen like mye nesten som mor da? Flott!

Anonymkode: 6cf23...bd7

Hva tror du egentlig folk gjorde i Norge før i tiden? Jo, ungene ble passet av besteforeldrene eller oldeforeldre mens foreldrene var ute på jordene, jobbet på fabrikk e.l. Hadde de tilknytningsforstyrrelser alle sammen, mener du? For ikke snakke om barna i borgerskaps-/overklassefamilier, der barna ble overlatt til ammer og kanskje så moren en time hver dag. 

Jeg er enig at HI har et umodent språk og ikke argumenter særlig godt for seg, men fordømmingen hun blir møtt med her, er helt ute av proporsjoner. 

Anonymkode: ce722...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du egentlig folk gjorde i Norge før i tiden? Jo, ungene ble passet av besteforeldrene eller oldeforeldre mens foreldrene var ute på jordene, jobbet på fabrikk e.l. Hadde de tilknytningsforstyrrelser alle sammen, mener du? For ikke snakke om barna i borgerskaps-/overklassefamilier, der barna ble overlatt til ammer og kanskje så moren en time hver dag. 

Jeg er enig at HI har et umodent språk og ikke argumenter særlig godt for seg, men fordømmingen hun blir møtt med her, er helt ute av proporsjoner. 

Anonymkode: ce722...aee

Og her ble jo prikken over ien for kunnskapsrike og veloverveide svar satt. Nei selvsagt var alt bedre før... 😂og du mente dette var et argument som støttet ditt syn? Hehe... målløs faktisk. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og her ble jo prikken over ien for kunnskapsrike og veloverveide svar satt. Nei selvsagt var alt bedre før... 😂og du mente dette var et argument som støttet ditt syn? Hehe... målløs faktisk. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Jeg sier ikke at det var bedre før, jeg sier at unger alltid har blitt passet av familiemedlemmer, og at de neppe fikk tilknytningsforstyrrelser alle sammen av den grunn. 

Anonymkode: ce722...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg logger meg på her ikveld, og ser alle svarene her i denne tråden så er det helt utrolig lesing. Jeg er mor til babyen som ble overlatt til sin mormor fra 3 uker til 6 mnd hver dag mellom 09 og 16. Det er fullt akseptert, barnet hadde det bra. BAre så det er sagt, så er det mye enklere å passe en baby på 3 uker enn en baby som er 6 mnd. for de av dere som var innom dette med stakkars besteforeldre. Jeg tror det var ølen som var problemet. At min baby ble passet 140 timer mellom uke 3 og uke 8, det har jeg aldri fått en eneste reaksjon på. Heller ikke her inne (såvdit jeg kan se). Det er synd når så mange mødre tror at det eneste riktige er det dem selv har gjort og det viser bare til umodenhet og fordømmelse. Det i seg selv, er bekymringsverdig oppførsel blant folk som skal oppdra barn. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå når jeg logger meg på her ikveld, og ser alle svarene her i denne tråden så er det helt utrolig lesing. Jeg er mor til babyen som ble overlatt til sin mormor fra 3 uker til 6 mnd hver dag mellom 09 og 16. Det er fullt akseptert, barnet hadde det bra. BAre så det er sagt, så er det mye enklere å passe en baby på 3 uker enn en baby som er 6 mnd. for de av dere som var innom dette med stakkars besteforeldre. Jeg tror det var ølen som var problemet. At min baby ble passet 140 timer mellom uke 3 og uke 8, det har jeg aldri fått en eneste reaksjon på. Heller ikke her inne (såvdit jeg kan se). Det er synd når så mange mødre tror at det eneste riktige er det dem selv har gjort og det viser bare til umodenhet og fordømmelse. Det i seg selv, er bekymringsverdig oppførsel blant folk som skal oppdra barn. 

Anonymkode: c4b14...50e

Jeg fordømmer ingen, selv om jeg aldri ville ha reist fra babyen min på 3 uker for konsert og øl. Jeg hadde heller ikke likt å være borte på dagtid for å ta utdannelse, og jeg regner med at det ikke var like enkelt for deg heller. Men utdannelse er jo for å sikre livet i fremtiden, mens pub er ikke en nødvendighet.

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fordømmer ingen, selv om jeg aldri ville ha reist fra babyen min på 3 uker for konsert og øl. Jeg hadde heller ikke likt å være borte på dagtid for å ta utdannelse, og jeg regner med at det ikke var like enkelt for deg heller. Men utdannelse er jo for å sikre livet i fremtiden, mens pub er ikke en nødvendighet.

Anonymkode: 66e3c...87b

Pub er ikke en nødvendighet, det er ei heller konsert. Mye i livet er ikke en nødvendighet men jeg regner da med at du unner deg goder som ikke er en nødvendighet?

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fordømmer ingen, selv om jeg aldri ville ha reist fra babyen min på 3 uker for konsert og øl. Jeg hadde heller ikke likt å være borte på dagtid for å ta utdannelse, og jeg regner med at det ikke var like enkelt for deg heller. Men utdannelse er jo for å sikre livet i fremtiden, mens pub er ikke en nødvendighet.

Anonymkode: 66e3c...87b

Man kan ta et års permisjon fra skole med fullt stipend også. Da setter man skolen litt på vent for å ta seg av barnet sitt. Det er ikke en nødvendighet å gå på skole fra barnet er 3 uker

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 18.25, Anonym bruker skrev:
På 10.11.2018 den 22.26, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på utdannelse og øldrikking! 

Anonymkode: 66e3c...87b

Nå har diskusjonen virkelig nådd bunnpunktet. Tror du babyen skiller mellom mellom at mor var vekk pga øldrikking eler pga hun tok utdannelse? Sier du virkelig her at barnet med en mor som tok utdannelse ikke får tilknytningsskader fordi utdannelse er et bedre valg, men at babyen til hi får det fordi det er fy fy pg drikke alkohol?

Anonymkode: eb210...035

Jeg lurer fremdeles på dette anonym 87b?

Anonymkode: eb210...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fordømmer ingen, selv om jeg aldri ville ha reist fra babyen min på 3 uker for konsert og øl. Jeg hadde heller ikke likt å være borte på dagtid for å ta utdannelse, og jeg regner med at det ikke var like enkelt for deg heller. Men utdannelse er jo for å sikre livet i fremtiden, mens pub er ikke en nødvendighet.

Anonymkode: 66e3c...87b

Hvis barnet hadde fått tilknytningsproblemer ved å være borte fra mor, så hadde det ikke hjulpet at det var pga utdannelse. Du er en hykler av værste sort, som har hengt deg fullstendig opp i ølen.

Anonymkode: eb210...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...