Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Pobie skrev:

Barnet har ikke behov for morsmelk. MME dekker behovet for næring. Og babyen tar ikke skade av at familie passer den i noen timer. 

Morsmelk er bedre enn MME uansett hvor mye man ønsker at det skal være helt likt. 

Igjen: Almenn kunnskap. 

Anonymkode: ce04f...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på noe; ville en mann fått samme svar for å være borte fra barnet sitt i fem timer?

Anonymkode: 66bc7...745

De fleste fedre er ikke primæromsorgsperson for en 3 uker gammel baby. Så det blir faktisk noe HELT annet.

Anonymkode: caebb...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pobie skrev:

Forklar det da hvis det er så enkelt. 

Det er ren forskning. Nå tviler jeg på at du er særlig belest på den psykologiske utviklingen til småbarn, men forskning viser at spedbarn foretrekker og gjenkjenner mors lukt, hjerteslag og stemme allerede fra fødsel.

Anonymkode: ce04f...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ren forskning. Nå tviler jeg på at du er særlig belest på den psykologiske utviklingen til småbarn, men forskning viser at spedbarn foretrekker og gjenkjenner mors lukt, hjerteslag og stemme allerede fra fødsel.

Anonymkode: ce04f...8ba

Hvis meg forskningen som viser at babyen kjenner igjen mors lukt fra fødselen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Morsmelk er bedre enn MME uansett hvor mye man ønsker at det skal være helt likt. 

Igjen: Almenn kunnskap. 

Anonymkode: ce04f...8ba

Morsmelk er best hvis man KUN ser på næring. I det virkelig liv er det mer enn bare næring som teller, f eks mors psykiske og fysiske helse, bakgrunn, ønsker, osv. Amming skal fungere for både mor og barn, ikke bare for barnet. I mange tilfeller er det bedre for forholdet mellom mor og barn at mor velger å ikke amme. 

Forskning viser også at i utviklede land hvor vi har tilgang til rent vann og verdens beste helsetjenester, er det tilnærmet ingen forskjell på barn som får morsmelk og de som får MME. Så hvis en kvinne mener at det er å gi flaske som er best for henne og babyen, står hun fritt til å velge dette. 

Storbritannia har færrest ammende mødre i Europa, men blant de beste helseutfallene i verden. I fattige utviklingsland som f eks Madagaskar ammer nesten alle, og likevel har de blant de verste helseutfallene i verden. Dette beviser at det er tilgang til helsetjenester som utgjør den største forskjellen for barnet, ikke om det ammes eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Pobie skrev:

Morsmelk er best hvis man KUN ser på næring. I det virkelig liv er det mer enn bare næring som teller, f eks mors psykiske og fysiske helse, bakgrunn, ønsker, osv. Amming skal fungere for både mor og barn, ikke bare for barnet. I mange tilfeller er det bedre for forholdet mellom mor og barn at mor velger å ikke amme. 

Forskning viser også at i utviklede land hvor vi har tilgang til rent vann og verdens beste helsetjenester, er det tilnærmet ingen forskjell på barn som får morsmelk og de som får MME. Så hvis en kvinne mener at det er å gi flaske som er best for henne og babyen, står hun fritt til å velge dette. 

Storbritannia har færrest ammende mødre i Europa, men blant de beste helseutfallene i verden. I fattige utviklingsland som f eks Madagaskar ammer nesten alle, og likevel har de blant de verste helseutfallene i verden. Dette beviser at det er tilgang til helsetjenester som utgjør den største forskjellen for barnet, ikke om det ammes eller ikke. 

Mme blir aldri like bra som mm uansett hva du sier. Men det er en god nr 2 hvis det andre ikke fungerer. 

Anonymkode: 9a1de...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bestemme seg for å få barn, er også en prioritering. 

En blir bundet når en har baby i hus, mye jobb, men dobbelt så mye kos og glede. 

Det er slitsomt, men så verd det..

Et er ikke normalt å hverken ønske eller å dra på en helaften ute når en har en baby på 21 dager. 

Du må sette deg ned å tenke. Kanskje er det ikke helsesøster, men deg det er noe med? 

 

Jeg blir rett og slett lei meg over hva du skriver. Denne babyen mangler ei kjærlig mor, og det er så viktig. Den kosen.... ubeskrivelig.. 

Anonymkode: 92379...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som reagerer på far sin prioritering her? 

Anonymkode: c80c1...8dc

Jo, reagerer på det også. Dra bort fra babyen sin når han skal reise bort i 4 uker. Ung og umoden han også.. 😭😭😭

Anonymkode: 92379...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mme blir aldri like bra som mm uansett hva du sier. Men det er en god nr 2 hvis det andre ikke fungerer. 

Anonymkode: 9a1de...cba

Tror ikke du leste det jeg skrev. 

MME vs morsmelk ble diskutert opp og ned i mente her inne for bare et par uker siden, så den diskusjonen gidder jeg ikke igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan militær øvelse som skjer. 4 uker etter at den store natoøvelsen er over jeg. Spørs om ikke Hi egentlig er i samme situasjon som HotteCharlotte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Hvis meg forskningen som viser at babyen kjenner igjen mors lukt fra fødselen av. 

Du skjønner at babyen kommer UT fra mor? Og at babyen da kjenner lukten av mor? Barnet blir lagt på mor og fortsetter å kjenne lukten av mor. Alt dette etter å ha tilbragt hele livet inne i mor. Det forundrer meg stadig hvor lite opplyste folk her inne kan være...

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Bøø skrev:

Lurer litt på hvordan militær øvelse som skjer. 4 uker etter at den store natoøvelsen er over jeg. Spørs om ikke Hi egentlig er i samme situasjon som HotteCharlotte 

TRJ er ikke ferdig før 23 november, men det er altså ikke den han skal på. Mannen min jobber i forsvaret og de har en god del andre øvelser enn akkurat den du leser om i media.

 

Nå var det heller ikke sånn at verken han eller jeg fikk 'behov for å leke barnløs'- vi dro på en konsert sammen. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det å bestemme seg for å få barn, er også en prioritering. 

En blir bundet når en har baby i hus, mye jobb, men dobbelt så mye kos og glede. 

Det er slitsomt, men så verd det..

Et er ikke normalt å hverken ønske eller å dra på en helaften ute når en har en baby på 21 dager. 

Du må sette deg ned å tenke. Kanskje er det ikke helsesøster, men deg det er noe med? 

 

Jeg blir rett og slett lei meg over hva du skriver. Denne babyen mangler ei kjærlig mor, og det er så viktig. Den kosen.... ubeskrivelig.. 

Anonymkode: 92379...c6e

Forstår egentlig ikke alle som kommenterer at det er slitsomt osv. Jeg har ikke noe sted uttrykt at jeg er lei babyen min, at det er slitsomt eller at jeg kjeder meg og har behov for å fly ute alene. Dette leser dere bare i deres egne dømmende hoder rett og slett..

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg gir meg i tråden min vil jeg bare si et par ting.

Jeg skammer meg ikke over å ikke amme. Jeg likte det ikke, og jeg vil ikke bruke flere timer av dagen min på å gjøre en ting jeg ikke liker og mistrives med. Da vil jeg heller kose meg med babyen min. Jeg ønsker ikke å ødelegge vår tid sammen med å sitte og mistrives. Mme er ikke farlig for barnet. 

Jeg har ingen steder i tråden klaget på babyen min eller sagt at jeg kjeder meg. 

Når dere tar opp at man 'kun i tilfeller ved overgrep kan la vær å amme' er det kun moralsk svadaføleri dere kommer med, hvor dere setter dere til doms over andre kvinner. Hovedpoenget må være at barnet får mat, ikke hvordan. Man har faktisk et valg.

Ingen skal måtte forsvare seg fordi de ikke ammer. Det tristeste jeg leser er når folk føler seg som dårlige mødre fordi de ikke ammer. Dette vitner om et absurd press. Jeg er glad jeg faktisk klarer å ta egne valg for meg selv og barnet mitt så vi kan få den beste tilknytningen som mulig. 

Det jeg syns er direkte skummelt er at mange av dere som meg har døtre, og dere har gjennom fem sider forsøkt å påføre meg skam. Og dette er skremmende, for måten dere oppfører dere på, holdningene dere utviser: de går i arv. En dag får kanskje ikke din datter til ammingen eller vil ikke amme. Kommer du til å prate sånn til henne også?

Jeg vet i alle fall at det slipper min datter fra meg. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Før jeg gir meg i tråden min vil jeg bare si et par ting.

Jeg skammer meg ikke over å ikke amme. Jeg likte det ikke, og jeg vil ikke bruke flere timer av dagen min på å gjøre en ting jeg ikke liker og mistrives med. Da vil jeg heller kose meg med babyen min. Jeg ønsker ikke å ødelegge vår tid sammen med å sitte og mistrives. Mme er ikke farlig for barnet. 

Jeg har ingen steder i tråden klaget på babyen min eller sagt at jeg kjeder meg. 

Når dere tar opp at man 'kun i tilfeller ved overgrep kan la vær å amme' er det kun moralsk svadaføleri dere kommer med, hvor dere setter dere til doms over andre kvinner. Hovedpoenget må være at barnet får mat, ikke hvordan. Man har faktisk et valg.

Ingen skal måtte forsvare seg fordi de ikke ammer. Det tristeste jeg leser er når folk føler seg som dårlige mødre fordi de ikke ammer. Dette vitner om et absurd press. Jeg er glad jeg faktisk klarer å ta egne valg for meg selv og barnet mitt så vi kan få den beste tilknytningen som mulig. 

Det jeg syns er direkte skummelt er at mange av dere som meg har døtre, og dere har gjennom fem sider forsøkt å påføre meg skam. Og dette er skremmende, for måten dere oppfører dere på, holdningene dere utviser: de går i arv. En dag får kanskje ikke din datter til ammingen eller vil ikke amme. Kommer du til å prate sånn til henne også?

Jeg vet i alle fall at det slipper min datter fra meg. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Det er langt fra ammingen som er ditt største problem, og det er ufattelig skremmende at du ikke ser det selv. Men, det ser også ut til at det kun er deg og dine behov du ser så...

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner at babyen kommer UT fra mor? Og at babyen da kjenner lukten av mor? Barnet blir lagt på mor og fortsetter å kjenne lukten av mor. Alt dette etter å ha tilbragt hele livet inne i mor. Det forundrer meg stadig hvor lite opplyste folk her inne kan være...

Anonymkode: 6cf23...bd7

Er bare å gi henne opp. Hun har håpløse holdninger til mye som har med babyer å gjøre. Har lagt merke til henne før. Mistenker at det sitter noen løse skruer her og det for å være ærlig 

Anonymkode: ce04f...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har lært nå hi.

Amming er et veldig betent tema her inne. Når det så kombineres med å være borte fra baby blir det baluba, for å si det forsiktig. Og det kommer fra en ammeforkjemper. 

Synes det er helt absurd at hi blir korsfestet for å ta seg en fristund på stakkarslige fem(!) timer. Jeg er som hi, hvis jeg vet at barnet mitt er his ansvarlige og trygge personer slapper jeg av. 

Husker at jeg hadde mye barnevakt til eldstejenta når hun var baby. Tok kjøretimer. Sikkert dårlig mor jeg også da. I tillegg ga jeg opp ammingen tidlig. Så det er veldig rart at det er akkurat hun som er den mest «vellykkede» av barna mine om vi kan si det på den måten. 

Syns denne tråden er skremmende. Kvinner er kvinner verst.

Og selvfølgelig, til helsesøster må man av og til sile sin info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lese om tilknytningsforstyrrelse.Så går du noen runder med deg selv.Hva er viktigst øl eller trygt barn?

Anonymkode: f9eb2...216

Da bør du lese deg enda bedre opp. 5 timer med andre trygge voksne som tar vare på barnets behov gir IKKE tilknytningsforstyrrelse. 

Mitt barn var alvorlig syk da hun kom ut av magen. Jeg lå på postoperativ, min mann var på vei hjem fra jobbreise (hun ble tatt med ks i uke 35) og besteforeldre passet de eldste. 12 timer helt i starten var hun «alene».  Hun har ingen tilknytningsforstyrrelse.

HI, ditt valg om amming er ditt valg. Folk kan bare gi en lang f*** i å mene noe om det.

Ville jeg dratt fra ungen min 3 uker gammel? Nei. Tror jeg barnet hadde tatt skade av det? Absolutt ikke. Er DIB fyllt av hormonelle «supermødre» som jakter i flokk på de som ikke følger mammanormen? Å jada.

Anonymkode: 88ece...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Babyen kommer aldri til å huske den gangen mor stakk ut i noen timer og hadde en hyggelig kveld med mannen. 

Dere er helt gale! Barnevernet? Hva skal de gjøre? På hvilken måte er det omsorgssvikt å la en baby sove mens oldemor passer på? Babyen sover snart 5 timer i strekk. Mulig den gjør det allerede. Skal man sitte og holde babyen mens den sover for å unngå omsorgssvikt, eller er det slik at mor må være i umiddelbar nærhet for at det ikke skal være omsorgssvikt?

Hun ammer ikke. Babyen får mat. Mor og far har en hyggelig kveld etter 3 uker med en ny tilværelse. Babyen er hos en trygg voksen. 

Hva er det som er så hårreisende ved dette? Og «sånn gjør man bare ikke» er ikke en grunn på noen måte. Hvordan påvirker dette babyen negativt? Tror dere barnet kommer til å få tilknytningsproblemer i voksenlivet fordi mor var borte i 5 timer en kveld da hun/han var 3 uker gammel? 

Dere er latterlige!

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk tråd! Har vi virkelig ikke kommet lenger? Kvinner burde støtte hverandre, det her blir for dumt 🙄🙄

Anonymkode: 03148...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, reagerer på det også. Dra bort fra babyen sin når han skal reise bort i 4 uker. Ung og umoden han også.. 😭😭😭

Anonymkode: 92379...c6e

Men, er samboer faren til barnet da? Det sier ikke HI noe om...

Anonymkode: 55154...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bøø skrev:

Lurer litt på hvordan militær øvelse som skjer. 4 uker etter at den store natoøvelsen er over jeg. Spørs om ikke Hi egentlig er i samme situasjon som HotteCharlotte 

Du er ikke nok opplyst. Min samboer er fortsatt på Natoøvelsen så den er aldeles ikke over. Den begynte i september. 

Anonymkode: d5fb5...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...