Gå til innhold

Kvinner flest gir faen i menns utfordringer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et eksempel på sånne personer er de som arbeider i departementet. De er for og har innført forskjellsbehandling til kvinners fordel, men de vil ikke gjøre det samme der menn/gutter kan ha nytte av det.

Anonymkode: fdd95...8c3

Men er det egentlig flere kvinner enn menn som ikke ønsker dette. Slik jeg oppfatter det er menn stort sett ikke opptatt av dette. Mennene må jo si skikkelig fra om hva de føler er problematisk for menn. De kan ikke forvente at kvinner skal ta hovedansvaret for menns utfordringer. Mennene må gjøre en innsats selv også.

Anonymkode: f67ed...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er barne og likestillingsdepartementet som gir tillatelse, som det fremgår av lenken til Aftenposten hvor de nekter å kvotere inn menn på psykologi. 

2/3 av studentene i høyere utdanning er kvinner, likevel får de tilleggspoeng ved 139 studier for å lette opptak, mot bare 2 for menn. 

Det er uten betydning hvem som lager diskriminerende lover, sålenge de er diskriminerende, men siden du spør så er det nesten utelukkende kvinner som har ledet og som jobber i departementet som krever kvinner i toppledelsen i privat næring. Noe de har fått mye kritikk for https://www.nettavisen.no/politikk/likestillingsdepartementet-darligst-pa-likestilling/8497199.html og etter 2014 har de ikke utgitt info om kjønnsfordeling blant sine ansatte. Langt mellom liv og lære der. 

Anonymkode: 9e6b1...9c3

Ut fra det første du skrev får du det til å virke som dette er en gjengs holdning blant kvinner, noe som er langt fra den virkeligheten jeg opplever. 

Jeg var foresten med i en gruppe som kjempet for HPV-vaksine for gutter på lik linje som jenter. Denne gruppen bestod utelukkende av mødre. Selvfølgelig bryr vi oss om våre sønners rettigheter. 

Anonymkode: cb376...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ut fra det første du skrev får du det til å virke som dette er en gjengs holdning blant kvinner, noe som er langt fra den virkeligheten jeg opplever. 

Jeg var foresten med i en gruppe som kjempet for HPV-vaksine for gutter på lik linje som jenter. Denne gruppen bestod utelukkende av mødre. Selvfølgelig bryr vi oss om våre sønners rettigheter. 

Anonymkode: cb376...84d

Loven forskjellsbehandler menn. Enkeltpersoner er ikke av interesse. Slutt å vær nærtagen. Dette innlegget dreier seg ikke om deg eller ALLE kvinner, men svært mye kan tyde på at det er problematisk med svært høy kvinneandel i BLD og Barnevern. Hvorfor skulle det ellers være av interesse å få flere kvinner inn i topplederstillinger hvor det nå er flest menn? Det er få toppledere. Det er ikke snakk om å høyne lønnen til noen kvinner med 1.mill. Det er påstanden om at bedre kjønnsdeling fører med seg visse fordeler for de ansatte som ledelsen bestemmer over. 

Her har du noen problemer

• Likestillingsloven forskjellsbehandler og diskriminerer kvinner foran menn.

• Barneloven forskjellsbehandler og mødre foran fedre.

• Det offentlige likestillingsapparatet er kvinnedominert og kvinneorientert

• Etter samlivsbrudd blir 7 av 10 barn boende hos mor, 1 hos far, resten hos begge

• Barneloven hindrer domstolene fra å dømme delt bosted.

• Mødre som saboterer barnas samvær med far slipper negative sanksjoner eller straff.

• Hele 4 av 5 lærere i grunnskolen er kvinner, og mange gutter får ikke tilpasset læring.

• Kvinnelige studenter favoriseres med 130 øremerkete opptakstiltak mot bare 5 for menn. (oppdatert)

• 7 av 8 politiske partier forskjellsbehandler kvinner foran menn i sine organisasjoner

Anonymkode: 9e6b1...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Loven forskjellsbehandler menn. Enkeltpersoner er ikke av interesse. Slutt å vær nærtagen. Dette innlegget dreier seg ikke om deg eller ALLE kvinner, men svært mye kan tyde på at det er problematisk med svært høy kvinneandel i BLD og Barnevern. Hvorfor skulle det ellers være av interesse å få flere kvinner inn i topplederstillinger hvor det nå er flest menn? Det er få toppledere. Det er ikke snakk om å høyne lønnen til noen kvinner med 1.mill. Det er påstanden om at bedre kjønnsdeling fører med seg visse fordeler for de ansatte som ledelsen bestemmer over. 

Her har du noen problemer

• Likestillingsloven forskjellsbehandler og diskriminerer kvinner foran menn.

• Barneloven forskjellsbehandler og mødre foran fedre.

• Det offentlige likestillingsapparatet er kvinnedominert og kvinneorientert

• Etter samlivsbrudd blir 7 av 10 barn boende hos mor, 1 hos far, resten hos begge

• Barneloven hindrer domstolene fra å dømme delt bosted.

• Mødre som saboterer barnas samvær med far slipper negative sanksjoner eller straff.

• Hele 4 av 5 lærere i grunnskolen er kvinner, og mange gutter får ikke tilpasset læring.

• Kvinnelige studenter favoriseres med 130 øremerkete opptakstiltak mot bare 5 for menn. (oppdatert)

• 7 av 8 politiske partier forskjellsbehandler kvinner foran menn i sine organisasjoner

Anonymkode: 9e6b1...9c3

Jeg krangler ikke med deg om dette, så ikke tillegg meg ting jeg ikke har sagt. Jeg satte spørsmålstegn ved uttalelsen din om at kvinner støtter kvotering av kvinnelige studenter, men er mot det samme for mannlige studenter. Du skriver: «Vi ser kvinners holdinger når det f.eks. gjelder kvotering» Du får bestemme deg for hva du egentlig mener. 

Jeg er helt enig i at menn sakker akterut på enkelte områder, på samme måte som kvinner fortsatt har en lang vei å gå. 

Jeg mener derimot du tar feil når det gjelder kvinners mangel på engasjement. 

Og hersketeknikker kan du holde for deg selv. 

Anonymkode: cb376...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det egentlig flere kvinner enn menn som ikke ønsker dette. Slik jeg oppfatter det er menn stort sett ikke opptatt av dette. Mennene må jo si skikkelig fra om hva de føler er problematisk for menn. De kan ikke forvente at kvinner skal ta hovedansvaret for menns utfordringer. Mennene må gjøre en innsats selv også.

Anonymkode: f67ed...7d7

Det er stort sett kvinner som sitter i maktposisjoner med myndighet til å gjøre noe med det, derfor blir det ikke tatt tak i. De vil helt klart holde på forskjellsbehandling til kvinners fordel.

Om likestillingsdepartementet selv hadde hatt et snev av normal kjønnsfordeling, ville kanskje sånne saker også kommet på bordet. Men det er politisk ukorrekt.

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det viktigste tiltaket tror jeg kan være å endre lov og praksis som  dag diskriminerer menn i barnefordelingssaker. 

Urettferdigheten er spesielt tydelig på det området, og slår brutalt ned på menn som allerede er på sitt mest sårbare.

Anonymkode: fdd95...8c3

Men svært mange som begår selvmord er jo unge barnløse menn? I kommunen her har fire tenåringer begått selvmord på kort tid. Urban kommune med høyt utdanningsnivå.

Anonymkode: 58420...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men svært mange som begår selvmord er jo unge barnløse menn? I kommunen her har fire tenåringer begått selvmord på kort tid. Urban kommune med høyt utdanningsnivå.

Anonymkode: 58420...0e0

Det ene utelukker vel ikke det andre.

For unge gutter tror jeg mye gjelder at de gjennom hele skolegangen får høre at de er så mye dårligere enn jentene, at menn er skyld i krig, vold, tyveri, overgrep og alt annet som er dårlig i samfunnet. Det samme bildet tegnes av media.

Sakte, men sikkert knekkes guttene av femistisk fiksjon som det ikke er mulig å kjenne seg igjen i, og som er sterkt skadende for den enkelte.  

Jenter blir i dag proppet med selvtillit og er de privilegerte vinnerne i samfunnet. 

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ene utelukker vel ikke det andre.

For unge gutter tror jeg mye gjelder at de gjennom hele skolegangen får høre at de er så mye dårligere enn jentene, at menn er skyld i krig, vold, tyveri, overgrep og alt annet som er dårlig i samfunnet. Det samme bildet tegnes av media.

Sakte, men sikkert knekkes guttene av femistisk fiksjon som det ikke er mulig å kjenne seg igjen i, og som er sterkt skadende for den enkelte.  

Jenter blir i dag proppet med selvtillit og er de privilegerte vinnerne i samfunnet. 

Anonymkode: fdd95...8c3

Vel, der er det deg mot vitenskapen. Forskningen viser et markant fall i selvtillit hos jenter når de når puberteten, det samme fallet kan ikke finnes hos gutter.

Undersøkelser viser også at menn føler seg skikket til å søke på stillinger der de mestrer 60% av kriteriene, mens kvinner ikke føler seg skikket før de møter 100% av kravene.

Jeg er helt enig i at det er kamper som må tas på gutters vegne også, men vær vennlig å ikke utvann dette med falsk propaganda. Du oppnår bare å undergrave din egen sak.

Anonymkode: cb376...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, der er det deg mot vitenskapen. Forskningen viser et markant fall i selvtillit hos jenter når de når puberteten, det samme fallet kan ikke finnes hos gutter.

Undersøkelser viser også at menn føler seg skikket til å søke på stillinger der de mestrer 60% av kriteriene, mens kvinner ikke føler seg skikket før de møter 100% av kravene.

Jeg er helt enig i at det er kamper som må tas på gutters vegne også, men vær vennlig å ikke utvann dette med falsk propaganda. Du oppnår bare å undergrave din egen sak.

Anonymkode: cb376...84d

OK, da må det vel være sånn at gutter er så fulle av selvtillit og høye på seg selv at de får lyst til å ta livet sitt.

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord; jenter "tror" de kan noe 100 % der gutter "tror" de kan 60 %. Jentene må da ha størst selvtillit.

Eller mener du at gutter tar livet sitt når de bare er 60 % sikre på at det er riktig å gjøre, og derfor er overrepresentert i statistikken. Da jenter venter til de er 100 % sikre?

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med andre ord; jenter "tror" de kan noe 100 % der gutter "tror" de kan 60 %. Jentene må da ha størst selvtillit.

Eller mener du at gutter tar livet sitt når de bare er 60 % sikre på at det er riktig å gjøre, og derfor er overrepresentert i statistikken. Da jenter venter til de er 100 % sikre?

Anonymkode: fdd95...8c3

Nå troller du. 

Anonymkode: cb376...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med å utjevne kjønnsforskjeller i utdanningssystemet. Her er det påfallende få menn som viser interesse og initiativ. 

 

Anonymkode: a8891...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå troller du. 

Anonymkode: cb376...84d

Ja, syntes bare det var så latterlig av deg å sette jenter i offer-rollen på den måten mens vi diskuterte at nesten alle som tar livet sitt faktisk er gutter. Klarte derfor ikke å være seriøs til de tallene.

Så lenge utdanningssystemet og premissgiverne for likestilling er fylt til randen av feminister vil dessverre forskjellen mellom jenter og gutter bare øke... med alt hva det drar med seg av problemer for den enkelte gutt og samfunnet.

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, syntes bare det var så latterlig av deg å sette jenter i offer-rollen på den måten mens vi diskuterte at nesten alle som tar livet sitt faktisk er gutter. Klarte derfor ikke å være seriøs til de tallene.

Så lenge utdanningssystemet og premissgiverne for likestilling er fylt til randen av feminister vil dessverre forskjellen mellom jenter og gutter bare øke... med alt hva det drar med seg av problemer for den enkelte gutt og samfunnet.

Anonymkode: fdd95...8c3

Er det det du diskuterer? Ok. Jeg diskuterer påstanden om at kvinner «gir faen». Mendet er hyggelig å se at du slutter deg til oss i kampen for like rettigheter mellom kjønnene. Menn og deres stemmer og handlinger er sårt tiltrengt :) 

Det er også supert om vi kan holde oss til fakta. Å spre uriktig propaganda og føleri/krenkethet vil bare skade denne viktige saken. 

Det er også ugreit at du fremstiller forkjempere for gutters rettigheter som idioter. 

Anonymkode: cb376...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner flest gir faen i menns utfordringer er neppe sant. Når det er sagt, er nok de fra vestlige kulturer mindre omtenksomme enn ellers i verden. At kvinner flest her til lands har mistet respekt for mannen, tror jeg kan være tilfelle. Det startet jo allerede på 70-tallet med materialisme, Liv Køltzow og «Løp, mann».

Derimot tror jeg andelen av kvinner som gir faen i menns utfordringer er betydelig lavere - kanskje bare én av tre. Heldigvis er ikke samfunnet i stand til å ødelegge naturens gang helt.

Anonymkode: 5dfb2...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det det du diskuterer? Ok. Jeg diskuterer påstanden om at kvinner «gir faen». Mendet er hyggelig å se at du slutter deg til oss i kampen for like rettigheter mellom kjønnene. Menn og deres stemmer og handlinger er sårt tiltrengt :) 

Det er også supert om vi kan holde oss til fakta. Å spre uriktig propaganda og føleri/krenkethet vil bare skade denne viktige saken. 

Det er også ugreit at du fremstiller forkjempere for gutters rettigheter som idioter. 

Anonymkode: cb376...84d

"forkjempere for gutters rettigheter" er ikke idioter, men hvem er de? Bare ikke si likestillingsdepartementet.

Det er også mange saker som skal kjempes for kvinner, men det er ikke en del av denne tråden.

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis menn ikke gidder engasjere seg i sakene selv ser jeg ingen grunn til at det skal være kvinner som bruker resurser på mannsproblemene. Jeg kan være enig i ange av problemstillingene i artiklene, men når mennene selv ikke ser ut til å bry seg nevneverdig er det tydelig vis ikke så viktig for dem.

Anonymkode: f67ed...7d7

I tillegg er det flest menn i toppinstanser i skoleverket, i helsevesenet (fortsatt, snart er det flest kvinnelige leger/psykologer/psykiatre), i politikken. Mest menn har makt! Så tydeligvis er det menn flest som gir faen i menns utfordringer.. 

Anonymkode: c4921...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ene utelukker vel ikke det andre.

For unge gutter tror jeg mye gjelder at de gjennom hele skolegangen får høre at de er så mye dårligere enn jentene, at menn er skyld i krig, vold, tyveri, overgrep og alt annet som er dårlig i samfunnet. Det samme bildet tegnes av media.

Sakte, men sikkert knekkes guttene av femistisk fiksjon som det ikke er mulig å kjenne seg igjen i, og som er sterkt skadende for den enkelte.  

Jenter blir i dag proppet med selvtillit og er de privilegerte vinnerne i samfunnet. 

Anonymkode: fdd95...8c3

Det er da bare å se på statistikkken over drap, vold og kriminalitet.. skal man late som om ikke mennene topper heile dritten, bare for å løfte de opp!? 

Anonymkode: c4921...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg er det flest menn i toppinstanser i skoleverket, i helsevesenet (fortsatt, snart er det flest kvinnelige leger/psykologer/psykiatre), i politikken. Mest menn har makt! Så tydeligvis er det menn flest som gir faen i menns utfordringer.. 

Anonymkode: c4921...0f9

Statsminister, Stortingspresident og Utenriksminister er de tre stillingene med mest makt i Norge. -Alle kvinner

Likestillingsminister, Forsknings-, og høyere utdanningsminister er vel de to rollene med mest makt for å gjøre noe med skjevhetene diskutert i denne tråden. -Begge kvinner.

Rektorer i Norge består stort sett av kvinner, og det er økende. Lærere i grunnskolen er unntaksvis menn.

Ettersom det i tillegg har blitt så politisk ukorrekt å ta opp gutters utfordringer er det klart at de guttene som vokser opp nå blir taperne.

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da bare å se på statistikkken over drap, vold og kriminalitet.. skal man late som om ikke mennene topper heile dritten, bare for å løfte de opp!? 

Anonymkode: c4921...0f9

Det er riktige tall. Tror bare at guttebarn som blir marinert med dette av sterke kvinnelige feministiske lærere gjennom hele skolegangen vil ta på seg skyld, og tro at det er sånn de skal være. Kanskje det er med på å knekke gutter og få de til å senere falle inn i den triste statistikken.

Anonymkode: fdd95...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner tenker ikke fem sekunder på at gutter og unge menn er skoletapere, at menn topper selvmordsstatistikken, eller at menn sliter med helsen.

https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/kvinner-flest-gir-faen-i-menns-utfordringer/3423555807.html

Jeg leser nok av det motsatte hvor likestilling alltid er synonymt med å bedre kvinners stilling. Noen tanker om denne kronikken?

Anonymkode: 9e6b1...9c3

Er ikke det allmennkunnskap ? Dette lært vi på skolen, allmenn vgs.

- At gutter er skoletapere.

- At det er flest gutter som begår selvmord.

- Mange gutter har spiseforstyrrelser.  

- Gutter / menn vegrer seg til å gå til legen. 

- og vi snakket MYE om mannfolk som ble ensomme og deprimerte etter at de pensjonerterte seg. Vi kvinnfolk går på café og har syklubb. 

Så...  da får gutta/ mennene gp til avisa og klage da, slik vi kvinner gjør 😉 så blir vi mere bevisste. Men de tenker vel at det ikke er noe problem, så da er vi igjen der at det er vi kvinner som lager ståhei. 

Anonymkode: e821b...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg krangler ikke med deg om dette, så ikke tillegg meg ting jeg ikke har sagt. Jeg satte spørsmålstegn ved uttalelsen din om at kvinner støtter kvotering av kvinnelige studenter, men er mot det samme for mannlige studenter. Du skriver: «Vi ser kvinners holdinger når det f.eks. gjelder kvotering» Du får bestemme deg for hva du egentlig mener. 

Jeg er helt enig i at menn sakker akterut på enkelte områder, på samme måte som kvinner fortsatt har en lang vei å gå. 

Jeg mener derimot du tar feil når det gjelder kvinners mangel på engasjement. 

Og hersketeknikker kan du holde for deg selv. 

Anonymkode: cb376...84d

Du roter. Det var ikke jeg som snakket om "kvinners holdninger". Det er flere bidragsytere her. Skjønner at det ikke er så lett på ano forum. 

Anonymkode: 9e6b1...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er riktige tall. Tror bare at guttebarn som blir marinert med dette av sterke kvinnelige feministiske lærere gjennom hele skolegangen vil ta på seg skyld, og tro at det er sånn de skal være. Kanskje det er med på å knekke gutter og få de til å senere falle inn i den triste statistikken.

Anonymkode: fdd95...8c3

Det er jo ikke noe nytt at det er menn som står for kriminaliteten, slik har det jo vært i mange hundre år, så det blir litt for dumt å skylde på feministene. Nå finner du på teorier som ikke har rot i virkeligheten. 

Angående barnefordeling, som var et tema i tråden tidligere: Likestilling gjør det ikke vanskeligere for menn å få omsorg, snarere tvert imot. Tror du menn hadde mer tid med barna sine før, da det var mor som var enerådende på hjemmebane? 

Men likestillingen har nok gjort det slik at flere menn ØNSKER å ha omsorg for barna sine, fordi de har erfart (gjennom pappaperm og ved at de faktisk må bidra mer på hjemmebane fordi mor kanskje jobber like mye som dem selv) at de kan ta vare på barna sine. Og da kan det jo fort bli konflikt ved et brudd. 

Det at samfunnet blir stadig mer digitalisert og avindustrialisert gjør at noen menn sliter med å finne seg en plass. Du må snart være dataingeniør for å mekke bil. Praktiske yrker forsvinner. Se på USA, f.eks Detroit, hvor industrien forsvinner, og det er ikke lenger plass til de som jobbet med manuelle yrker. Jeg vet ikke løsningen på dette, men å skrike opp om feministiske lærere er neppe noe som hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men er det egentlig flere kvinner enn menn som ikke ønsker dette. Slik jeg oppfatter det er menn stort sett ikke opptatt av dette. Mennene må jo si skikkelig fra om hva de føler er problematisk for menn. De kan ikke forvente at kvinner skal ta hovedansvaret for menns utfordringer. Mennene må gjøre en innsats selv også.

Anonymkode: f67ed...7d7

Det var ikke noe likestillingsdepartement da kvinner startet en kamp for 40 år siden. Hvorfor skal alles skattepenger gå til ett kjønn? Må mannen i gata gi beskjed om at likestillingsdepartementet kun jobber for å bedre kvinners stilling? Det er ikke kvinnedepartementet. De burde kanskje forstå at de ikke gjør jobben sin. Vi bør kunne forvente at de som blir ansatt faktisk gjør dette. Snu det på hodet. Skal ikke kvinner forvente at menn topplederstillinger skal ta hovedansvaret for kvinner på arbeidsplassen? Bare be kvinner gjøre en innsats selv?

Anonymkode: 9e6b1...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke noe likestillingsdepartement da kvinner startet en kamp for 40 år siden. Hvorfor skal alles skattepenger gå til ett kjønn? Må mannen i gata gi beskjed om at likestillingsdepartementet kun jobber for å bedre kvinners stilling? Det er ikke kvinnedepartementet. De burde kanskje forstå at de ikke gjør jobben sin. Vi bør kunne forvente at de som blir ansatt faktisk gjør dette. Snu det på hodet. Skal ikke kvinner forvente at menn topplederstillinger skal ta hovedansvaret for kvinner på arbeidsplassen? Bare be kvinner gjøre en innsats selv?

Anonymkode: 9e6b1...9c3

Eh. Ja. Selvfølgelig skal mannen i gata ta ansvar. Tror du likestillingsdepartementet oppstod magisk av seg selv? Eller kan det ha noe med at kvinner brettet opp ermene etter flere hundre år med grotesk skeivbehandling? Stå opp og kjemp for det du mener er viktig. Vis ansvar, gå til handling. Men vær så snill og gjør det basert på fakta og ikke følelser som ikke kan underbygges. Da risikerer du bare å underminere saken. 

Anonymkode: cb376...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...