Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Til stemor. Der det står at hun er den fineste og snilleste. At hun er den beste min datter vet om. Brevet er helt likt de jeg har fått og har blitt så glad for. Men dette er helt likt, om enn finere. Barnslig som jeg et, ble jeg litt såret nå. Jenta er snart 10 år. Ekstra vondt pga lei historie rundt. 😥 Anonymkode: 03a34...799
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 ...så du leste et brev, som ikke var adressert til deg, og blir såret fordi innholdet ikke var slik du så for deg? Jeg forstår, fra et mamma-perspektiv, at du får den følelsen. Men det er din følelse. Har du forsøkt å se litt videre på det, at du har fått et barn som evner å vise andre at de betyr noe. At barnet ønsker å gjøre andre glade. Hva du en gjør, ikke få henne til å få dårlig samvittighet for det bare fordi du er opptatt av dine følelser. Jeg kalte selv min stemor «mamma» et par ganger. Selv om min mor ikke sa noe så var forakten tydelig å lese i kropp og ansikt. Det ga meg en vond følelse. Barn er lojale, og har plass til fler en en i livet sitt. Anonymkode: 47859...323
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Hvis du får helt like brev burde du være glad! Glad for at datteren OGSÅ har en stemor som behandler henne bra, som bryr seg om henne og vil ditt barn vel (det er jo åpenbart siden hun liker stemoren så godt). Dette handler tross alt ikke om deg og dine følelser, men lm barnet ditt, hennes følelser og trivsel. Anonymkode: 2cc45...a7f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Ingen konvolutt. En tegning med tekst.. hi Anonymkode: 03a34...799
gale damen Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Bit det i deg. At du er sjalu for at datteren din er glad i andre bør du virkelig ikke gi uttrykk for til henne.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen konvolutt. En tegning med tekst.. hi Anonymkode: 03a34...799 Irrelevant. Det viktigste er at du har en stemor her som tydeligvis gjør bra ting for ditt barn, slik at hun har det bra (og utrykker det). Tiltross for det du beskriver som «lei historie rundt» (det er ett fett hva det er for meg). Og det er det viktigste, er det ikke, at barna har det godt selv om det stormer? Det burde gjøre deg glad, selv om det var litt vondt å se det sort på hvitt. Snu hodet ditt nå, og titt litt opp fra ditt eget hull, dette er jo en bra ting... Anonymkode: 47859...323
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Jeg skjønner det er sårt, men så heldig hun er som har to mennesker (forhåpentligvis 3 med far) i livet hennes som gjør henne så lykkelig!! Anonymkode: afb97...abe
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 Skal ikke si at jeg ikke forstår deg, selv om mine barn ikke har noen stemor. For jeg vet faktisk ikke hvordan jeg ville reagert selv, synes det er altfor lett å fortelle andre hva de skal gjøre når man sitter godt i sofaen uten å være i situasjonen selv. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du følte det du gjorde. Synes det er flott at du deler det så du kan få andres synspunkter. Det første jeg tenkte var så flott at barnet har en stemor som oppfører seg bra med henne. I tillegg har du en datter som er flink til å utrykke følelser. Så må du prøve å tenke positivt og ikke la din datter vite at du ble såret av brevet. Prøv å sette dine følelser til side, for du kan bearbeide det. Din datter vil nok oppleve det som enda verre hvis hun vet at hun har såret deg, og det var jo ikke hennes intensjon. Det kan få henne til å slutte å utrykke følelser og det tror jeg ikke du vil. Anonymkode: 5df92...d64
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 Det er bare du som er mamma. Men datteren din er nok veldig glad i stemor også (heldigvis), og vil sikkert ikke gjøre forskjell på dere. Hun er nok lojal mot, og har omsorg for dere begge. Det gjør henne ikke mindre glad i deg. Fortsett å dyrk deres gode mor/datter forhold, og nyt at dere har det bra, og at hun har det bra også når hun ikke er med deg. Anonymkode: a0d7f...ff9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 Du vil alltid være mammaen, den viktigste av alle (inkl pappa). Stemor er en annen form for omsorgsperson, kanskje som en tante. Anonymkode: 35896...9cf
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 Takk.. skal selvfølgelig ikke kommentere dette til barnet. Det er ikke stemor som er det såre. Jeg er glad for at barnet liker henne. Det som gjorde meg trist er en blytung forhistorie med barnets far. Han hater meg og vil nyte dette brevet. Anonymkode: 03a34...799
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 Jeg forstår deg godt. Jeg hadde også blitt såret. Men, ikke si noe til jenta di. Hun føler det hun føler. Anonymkode: 4c2fe...17f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 Hehe, hadde du følt deg bedre om du fant en svart tegning hvor hun uttrykte hat til sin stemor og hvor mye hun mislikte henne? Ikke det, nei? Nei, vær heller glad for at hun har en stemor hun er glad i. Anonymkode: f3f4b...5de
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 Vær glad for at din datter liker sin stemor. Så du på NRK i går, hun som vokste opp med stemor som tok kvelertak og som dyttet ting inn i ørene hennes? Hun har den dag i dag taleproblemer og skadet hørsel. Så tenk hvor fantastisk det er at din datter har det bra. Ikke ment som stikk til deg men heller som en oppmuntring som kan få deg på bedre tanker. Anonymkode: ab835...024
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #15 Skrevet 8. november 2018 Forstår deg godt. Jeg hadde blitt såret selv. Hadde ikke sagt noe, da. Anonymkode: 2e7e1...0e9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #16 Skrevet 8. november 2018 Jeg forstår at du blir såret, men det må du være voksen og bite i deg. Selv om det er vanskelig, bør du være glad for at hun har en stemor som hun er glad i. Alternativet hadde vært ille. Anonymkode: 37618...cde
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #17 Skrevet 8. november 2018 Jeg skjønner det er litt sårt. Har ste mor til mitt eget barn. Å hadde ste mor selv i oppveksten. Men du får nesten prøve å se det positive i det. Jeg liker ikke min ste mor. Ikke når jeg var barn å ikke nå som jeg er voksen. Hu er ikke en hyggelig person. Min søns ste mor er flott! Han er liten å har ikke gjort noe ut av at pappa har samboer enda. Men jeg har pratet mye med henne selv å ser at hun kun vill han godt. Det gjør meg glad, det hjelper å vite at pappas nye, er en hyggelig stabil person jeg vet klarer å passe på barnet mitt. Er ikke lett jeg skjønner det. Men det er jo fint da. At datteren din har flere voksne hun er glad i å stoler på. Som er glad i henne også. Anonymkode: 2db43...45b
Annanym Skrevet 8. november 2018 #18 Skrevet 8. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk.. skal selvfølgelig ikke kommentere dette til barnet. Det er ikke stemor som er det såre. Jeg er glad for at barnet liker henne. Det som gjorde meg trist er en blytung forhistorie med barnets far. Han hater meg og vil nyte dette brevet. Anonymkode: 03a34...799 Syns du skal vurdere å si til din datter at du fant brevet, og st du syns det var nydelig! La datteren din få kjenne på at du anerkjenner hennes følelser. Spesielt om bruddet med far var tøft. Det tror jeg kan være veldig positivt for forholdet deres, kanskje og forholdet mellom deg og x'en😉!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #19 Skrevet 8. november 2018 25 minutter siden, Annanym skrev: Syns du skal vurdere å si til din datter at du fant brevet, og st du syns det var nydelig! La datteren din få kjenne på at du anerkjenner hennes følelser. Spesielt om bruddet med far var tøft. Det tror jeg kan være veldig positivt for forholdet deres, kanskje og forholdet mellom deg og x'en😉! Enig her. Synes du skal bite tennene sammen og si at du tilfeldigvis fant brevet og at hun er veldig generøs og omtenksom som skriver et slikt brev til stemor. Hvis hun i tillegg forteller dette til far og stemor er det en nok en fordel for deg. Anonymkode: 8bcbb...c75
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #20 Skrevet 8. november 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Til stemor. Der det står at hun er den fineste og snilleste. At hun er den beste min datter vet om. Brevet er helt likt de jeg har fått og har blitt så glad for. Men dette er helt likt, om enn finere. Barnslig som jeg et, ble jeg litt såret nå. Jenta er snart 10 år. Ekstra vondt pga lei historie rundt. 😥 Anonymkode: 03a34...799 Det skal du bare være glad for 😊 tenk hvis hun hatet stemoren sin. At stemoren var slem. DU er mammaen hennes. INGEN kan ta din plass , uansett hvor snille folk er. Anonymkode: 45094...e11
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #21 Skrevet 10. november 2018 herregud ,hvorfor bry seg ? så fint at hun er glad i stemoren sin Anonymkode: a4d99...86d
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #22 Skrevet 10. november 2018 Du fikk mange stygge svar her. Til og med at du så noe som var ikke var tiltenkt deg? Vel, du har jo ansvar for både ranselen og barnet. Jeg forstår godt at du ble såret. Vi må bite i oss mye og det går nok over skal du se. Du vil nok møte flere vanskelige episoder. Prøv å gjør som flere råder deg til: Se på det som positivt at barnet ikke har en stemor som er stygg med henne ihvertfall og at hun er en ressurs. Det er vanskelig men straks du klarer det, føles det mye bedre for deg Anonymkode: 5aae3...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå