Gå til innhold

Tror det blir en trist jul i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger langt etter med regningene, og gitt beskjed til alle at jeg kutter ut alle, borsett fra mine foreldre, bror, svigerinne, Nieser og sønn, heldigvis ble ingen sinte,men jeg føler meg så Råtten :,(

Bedt de og la være og kjøpe til meg også ,de jeg ikke har råd til , men de vil gjerne gi sønnen min  det synes jeg er greit,men ikke til meg.

Har alt av mat, godis ,kaker og slike ting til jul,men dessverre ikke råd til gaver til barna til venninner, fetter og kusiner, gamle tanter og onkeler og søskenbarn, og får SÅ dårlig samvittighet,men de forstår det heldigvis,selvom jeg føler meg forferdelig.

Noen som har noen trøstende ord?

Anonymkode: 2a717...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen vits å ha dårlig samvittighet for å ikke kjøpe gaver til hele storslekta, og i hvertfall ikke venniners barn. Jeg har råd til det, men gjør det ikke likevel. Unger får nok gaver fra familie om det ikke skal overøses med gaver fra foreldrenes venner. Jeg kjøper til mann, barn, søsken foreldre og besteforeldre. Ferdig!

Anonymkode: e6986...6ae

Skrevet

Jula har tatt av. Utrolig mye penger blir brukt.

invitert venninner med barn på grøtfest! Be alle ta med litt julekaker hver til kos. 

Bak julekaker i ulike sorter og Evt julegodteri, ha i boks/glass. Få sønnen din til å pynte glassene eller knytt en fin sløyfe rundt, pakk inn til alle tanter, onkler osv sammen ned et koselig kort til hver.

dersom du kan strikke så strikk gode sokker til presanger. Få tak i billige, hvite gulvfliser. La gutten male/tegne på de og brenn disse i ovnen så de tåler varme. Lim på filtknotter og gi i julegave som gryteunderlag. Billige kopper kjøpes på IKEA og man kan tegne på kopp med «verdens beste farmor» osv.

vi har veldig god råd, men har valgt å heller gi personlige gaver, ikke bruke så mye penger på jula. Det er tid sammen som er viktig. 

Anonymkode: 4ec49...148

Skrevet

Hø!? Kjøper da ikke til tanter å venners unger osv .. hadde slutta med det for lenge sia..

Anonymkode: 5f37a...704

Skrevet

Kjære deg, du burde kutte ut alle i år, bortsett fra sønnen din!! Julegavepresset tatt helt av.  Gi evt et flakslodd og et hyggelig kort til de voksne og halvvoksne.

Anonymkode: 304b1...45a

Skrevet

Vi er en lesefamilie, og vi pakker inn brukte bøker, sammen med en pakke te eller kaffe. Det får foreldre og søsken på min side. Bare en oppmerksomhet, og bøkene er jo like spennende eller gode selv om noen andre har lest dem først... 

Anonymkode: 457e5...026

Skrevet

Tusen takk for gode ord :)

Ønsker og gi noe til Foreldrene mine og Bror/svigerrinne også,men prøver og begrense meg, kanskje et flaxlodd og en flaske vin, det bør ikke bli så dyrt.

Sønnen har dyre ønsker, så skal prøve og gi han 2 av ønskene,men blir ikke så mye som i fjor. Niesene ønsket ull og det har jeg fått kjøpt et sett til begge til 139 så det var billig, er en name it butikken som legges ned i byen vår

Skrevet

Kjære meg... 

Det blir ikke en trist jul. Du har mat,godis og penger til å kjøpe gaver til dine nærmeste, og da to dyre ønsker til barnet ditt.... Det er IKKE en trist jul. 

Gå litt i deg selv, og se hvor bra jul du egentlig får. 

Anonymkode: be030...dbf

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Kjære meg... 

Det blir ikke en trist jul. Du har mat,godis og penger til å kjøpe gaver til dine nærmeste, og da to dyre ønsker til barnet ditt.... Det er IKKE en trist jul. 

Gå litt i deg selv, og se hvor bra jul du egentlig får. 

Anonymkode: be030...dbf

Dette. Jeg trodde du skulle skrive at det ikke ble julemat og hygge. Men gaver til andre? Eh..

Å kjøpe masse gaver til voksne er uansett noe mange familier ikke gjør.

Anonymkode: 64102...9fd

Skrevet

Trist jul blir det når man ikke engang har råd til julemat, julegodt og gaver til egne barn!

Og det er faktisk mange i Norge som opplever dette, dessverre.

Anonymkode: f39c7...ef4

Skrevet

Jeg gir kun gaver til mine egne barn, og sånn har det vært i mange år. For noe annet har jeg virkelig ikke råd til.

Og det blir jo fortsatt like koselig jul, det er jo ikke gaver som er viktig i julen, det er samvær med familie og all kosen. 

Anonymkode: 4e664...aa1

Skrevet

Altså, dette ordner seg. Gaver til slekt og venner er ikke det viktigste. Tenn lys, pynt treet, gjør det beste ut av det for sønnen din. 

Anonymkode: 379b3...148

Skrevet

Det blir kanskje en trist jul hvis du har den innstillingen. Ellers er det ingen grunn til at den blir trist,  det er virkelig opp til deg. 

Anonymkode: 7e5bd...8b3

Skrevet

Absolutt på tide at du slutter å kjøpe gave til alle rundt deg! Bare gi beskjed om at i år strekker ikke pengene til, så du må begrense hvem du kjøper gave til. Jeg kjøper kun til barna, søsken, foreldre, nevøer/nieser og fadderbarn. Synes det er mer enn nok. Til foreldre og søsken er det nok med en liten oppmerksomhet, gjerne spiselig, de har jo alt de trenger. 

Anonymkode: 365a8...b1e

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ligger langt etter med regningene, og gitt beskjed til alle at jeg kutter ut alle, borsett fra mine foreldre, bror, svigerinne, Nieser og sønn, heldigvis ble ingen sinte,men jeg føler meg så Råtten :,(

Bedt de og la være og kjøpe til meg også ,de jeg ikke har råd til , men de vil gjerne gi sønnen min  det synes jeg er greit,men ikke til meg.

Har alt av mat, godis ,kaker og slike ting til jul,men dessverre ikke råd til gaver til barna til venninner, fetter og kusiner, gamle tanter og onkeler og søskenbarn, og får SÅ dårlig samvittighet,men de forstår det heldigvis,selvom jeg føler meg forferdelig.

Noen som har noen trøstende ord?

Kjøper aldri gaver til andre enn barna mine, niese og nevø og foreldrene mine... De andre får noe hjemmelaget fra barna mine.

Er drittlei kjøpehysteriet i jula. Er ikke sånn det skal være:(

Anonymkode: 37289...874

Skrevet

Tusen takk for alle svar

vi er forskjellige,og når jeg har råd kjøper jeg til alle :) men ikke råd i år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...