Gå til innhold

Venn med eks igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og min eks(første kjærlighet) har fått kontakt igjen. Både jeg og han har somboere og barn. Før vi ble sammen var vi bestevenner og når vi var sammen var det veldig turbulent. Vi skulle aldri blitt sammen,det ødla alt. Vi har alltid ønsket og være venner men det har fungert dårlig. Jeg var singel i mange år samtidig som han var sammen med to forkjellige som hatet meg og så på meg som en trussel.da ble kontakten kuttet. Nå har det gått mange år,vi har aldri vært direkte uvenner men ikke hatt kontakt. Møttes tilfeldig på fest i sommer,pratet en hel masse og det var så godt å treffe han igjen! Både hans nye dame og delvis min samboer vet om vår historie og er vel ikke så giret på at vi skulle hatt kontakt. Men vi kjenner på det gode vennskapet enda og ønsker så veldig å være gode venner. Når vi møttes var alt som før,var som å møte min tidligere bestevenn ikke en eks. Alt er som før,føler vi kan snakke om alt. Vi har mange minner sammen med felles venner osv. Alt er 100% vennskapelig. Men jeg vet at min samboer ikke ville hatt det så bra om jeg fortalte han at vi hadde litt kontakt igjen. Han vet jeg snakket lenge med han når vi møttes. Han ble først sur,han er litt sjalu av seg men ikke skikkelig ille. Det gikk fort over da  jeg forklarte han. Langt innlegg men ønsker og få fram bakgrunnen mest mulig. Er jeg en helt jævlig kjæreste som har kontakt med han uten at samboer vet det? Vi er forlovet og har barn sammen. Vært sammen flere år lengre enn jeg og eksen var. Samboer har selv godt vennskap med en han drev med flere år tilbake i tid. Misstenker at de ville vært sammen om det bare var opp til han. Jeg har ingen problemer med dette,men siden han vet hvordan han selv reagerer så skjuler han kontakten med henne uansett hvor mye jeg sier det ikke gjør meg noe. Så tenker jeg litt at det man ikke vet har man ikke vondt av? Når han selv skjuler kontakten med henne må da jeg og kan gjøre det? Liker det jo ikke men vet at han har det bedre med å ikke vite. 

Anonymkode: da34e...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri orker å luske rundt for å ha kontakt med en venn, sikker på at du ikke har følelser for eksen ?

Ellers er det på trynet at samboeren din blir sur hvis dere har kontakt, han har det jo selv! På seg selv kjenner man andre, tenker jeg da.

Anonymkode: c4332...b7e

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri orker å luske rundt for å ha kontakt med en venn, sikker på at du ikke har følelser for eksen ?

Ellers er det på trynet at samboeren din blir sur hvis dere har kontakt, han har det jo selv! På seg selv kjenner man andre, tenker jeg da.

Anonymkode: c4332...b7e

Men ville jo ikke gjort det om jeg visste at samboer ikke hadde vonde følelser rundt det. Om han var som meg og syntes det var helt greit så ville jeg jo sagt det. Er jo ikke snakk om å luske rundt på den måten,men at vi er venner og kan snakke med hverandre. Samboer snakker med venninna om alt. Hun sier vertfall alt til han. Det er jo som jeg sier:jeg tror selv at om hun ville det før i tiden,så hadde de to vært sammen. En følelse jeg har bare..

Vi bor relativt nært eksen min,så det er ikke unaturlig å møte på han på butikk eller når vi lufter hundene. Tenker jeg kanskje sier en kveld at jeg traff på han og at vi slo følge på lufteturen? Bare så han vet at vi snakker sammen om vi treffes.Det er jo ikke unaturlig akkurat. Jeg forteller jo heller ikke om hver gang jeg treffer på en venninne,eller om jeg sender melding med en venninne. 

Skrevet

Er du helt sikker på at han har kontakt med hu han drev på med før??

Anonymkode: 05930...155

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt sikker på at han har kontakt med hu han drev på med før??

Ja, de er gode venner. Har snakket om det mange ganger,at han skjuler det. Men han klarer ikke å slippe følelsen han selv ville hatt om det var omvendt. Så derfor snakker han aldri om henne. Skikkelig teit ja! Hun har type og bor i en annen by. Jeg har sluttet å spørre,om han føler seg bedre ved å skjule det så må han bare gjøre det :) derfor jeg tenker litt det samme,skjuler han det kan han jo heller ikke forvente at jeg skal fortelle? Med eksen min er det absolutt ingen følelser for verken den ene eller den andre. Kunn et godt vennskap som ble tatt opp igjen når det ble gledelig gjensyn. Som hvis det hadde vært en tidligere bestevenninne jeg fikk kontakt med igjen. Han er den beste vennen jeg noensinne har hatt. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de er gode venner. Har snakket om det mange ganger,at han skjuler det. Men han klarer ikke å slippe følelsen han selv ville hatt om det var omvendt. Så derfor snakker han aldri om henne. Skikkelig teit ja! Hun har type og bor i en annen by. Jeg har sluttet å spørre,om han føler seg bedre ved å skjule det så må han bare gjøre det :) derfor jeg tenker litt det samme,skjuler han det kan han jo heller ikke forvente at jeg skal fortelle? Med eksen min er det absolutt ingen følelser for verken den ene eller den andre. Kunn et godt vennskap som ble tatt opp igjen når det ble gledelig gjensyn. Som hvis det hadde vært en tidligere bestevenninne jeg fikk kontakt med igjen. Han er den beste vennen jeg noensinne har hatt. 

Jeg ser ikke noe galt i det du gjør, men om du føler på det og har en dårlig følelse? Ville jeg fortalt noe. ( for din egen skyld )

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke noe galt i det du gjør, men om du føler på det og har en dårlig følelse? Ville jeg fortalt noe. ( for din egen skyld )

Jo det er akkurat det.. men så vet jeg jo hvordan han reagerer. Han vil ikke nekte meg eller noe,og det er ikke snakk om at jeg skal begynne å treffe han osv. Kanskje vi går tur me hundene i "verste" fall. Men liker jo ikke å sjule noe selv om det er harmløst. Ville vel egentlig bare hlre om jeg er skikkelig dritt eller om det er forstålese for at jeg tenker som jeg gjør i forhold til hvordan han er ovenfor meg når det gjelder hans venninne.

Skrevet

Høres t sin du og samboer har litt å jobbe med. Begge treffer folk i hemmelighet? Virker søkt... selv om det er vennskapelig.

Anonymkode: e8b31...847

Skrevet

Jeg tenker at all kontakt med andre som man føler man må skjule, er dårlig kontakt. Sa hun som treffer sin gamle flamme med jevne mellomrom bak mannens rygg... Men det er jo noe i det. Vil du ikke at mannen din skal vite så er det jo litt shady, uten tvil...

Anonymkode: 647e4...504

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres t sin du og samboer har litt å jobbe med. Begge treffer folk i hemmelighet? Virker søkt... selv om det er vennskapelig.

Anonymkode: e8b31...847

Ja vet det høres rart ut,og det er det. Men jeg vet det ikke er mere enn vennskap mellom de to. Jeg har truffet henne vær gang han har gjort det når vi har vært på hans hjemplass. Hun var også i dåpen til det barnet vårt. Det er kunn for at han er ukomfortabel rundt d at jeg skal syns det er ekkelt. Han innser aldri at jeg ikke bryr meg. Han synes det er ukomfortabelt om jeg snakker om andre. Helt teit. Men sånn er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...