Gå til innhold

Kan jeg spørre om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha gått lenge arbeidsledig så fikk jeg til slutt jobb via NAV tiltaket lønnstilskudd. Da får jeg full lønn men NAV betaler deler av lønnen.Barnehagen ønsket i første omgang å ha meg 3 mnder så vi har skriftelig avtale frem til 19.desember. Så jeg bestillte dyre teaterbilletter 20.desember ettersom jeg da egentlig ikke skulle ha jobb lenger. Men nå får jeg beskjed om at de ønsker å ha meg lengst mulig. Dette teaterstykket har sønnen min gledet seg lenge til å se. Kan jeg spørre om vi kan begynne den nye kontrakten på fredagen istedenfor torsdag? Vi må jo uansett skrive ny kontrakt for den nye perioden. Hadde dere fått dårlig inntrykk om en ansatt hadde spurt om det etter å ha forklart hvorfor?

Anonymkode: 14107...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan.

Anonymkode: 7c0fb...937

Skrevet

Kjære deg. Dette tror jeg løser seg. Jeg hadde hatt full forståelse for det og ønsket den ansatte alt vel, så det hadde ordnet seg om jeg var sjefen din i alle fall. De vil jo ha deg!

Anonymkode: 611b3...544

Skrevet

Klart du kan! Best å være ærlig også 🙂

Anonymkode: 7c4c0...73d

Skrevet

Bør jeg si ifra allerede nå kanskje?

Skrevet

Snakk med dem. Kanskje du kan ta en feriedag, avspasering eller liknende.

Anonymkode: ed6eb...845

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bør jeg si ifra allerede nå kanskje?

Ja 😊

Anonymkode: 229c7...ade

Skrevet

Du trenger vel ikke fri hele dagen for å gå på teater?

spør om å få ta tidligvakt, spør evt om en fridag etc

Anonymkode: 1f805...633

Skrevet

Teater på dagtid?

Anonymkode: 16ce9...d46

Skrevet

Kan kun jobbe fra 8.15-15.45 pga jeg er alenemamma å det må passe med SFO sine åpningstider.Derfor jeg ikke kan ha tidligvakt siden jeg ikke har noen som kan passe sønnen min.Nei teateret er ikke før 16.30 men tar minst en halvtime å få hentet sønnen min på skole,pluss en time fra skolen til teateret.

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan kun jobbe fra 8.15-15.45 pga jeg er alenemamma å det må passe med SFO sine åpningstider.Derfor jeg ikke kan ha tidligvakt siden jeg ikke har noen som kan passe sønnen min.Nei teateret er ikke før 16.30 men tar minst en halvtime å få hentet sønnen min på skole,pluss en time fra skolen til teateret.

Da spør du om å få gå litt tidligere den dagen. Du spør ikke om en hel dag fri!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da spør du om å få gå litt tidligere den dagen. Du spør ikke om en hel dag fri!

Det blir jo egentlig å spørre om fri når jeg bare har kontrakt med barnehagen til onsdag. Er jo egentlig opp til meg om jeg vil signere den nye kontrakten torsdag eller fredag.

Skrevet

Snakk med arb.giver. Dette løser seg helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...