Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Vi skulle lage sjokoladekrem. Ingredienser: Sukker og romtemperert smør og kokesjokolade... greit nok. Men da kremen var ferdig så kjente du sukkeret veldig godt, skikkelig krønsj. Det var ikke godt...? Hva gjorde jeg feil? Anonymkode: 58242...f7a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Du rørte ikke smør og sukker hvitt før du tilsatte sjokoladen.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Den sjokoladekremen jeg bruker sukker i skal kokes. Men den er det også fløte i. Så jeg koker opp koke og sukker, så sukkeret løser seg opp deretter rører jeg inn kokesjokolade og smør. I kremer som ikke skal varmebehandles bruker jeg melis. Anonymkode: 90ddd...32d
Mamma_til_2 Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Du må røre sukker og smør godt før du har i sjokoladen, du kunne brukt melis istedenfor.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Den sjokoladekremen jeg bruker sukker i skal kokes. Men den er det også fløte i. Så jeg koker opp fløte og sukker, så sukkeret løser seg opp deretter rører jeg inn kokesjokolade og smør. I kremer som ikke skal varmebehandles bruker jeg melis. Anonymkode: 90ddd...32d Anonymkode: 90ddd...32d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 5 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Du rørte ikke smør og sukker hvitt før du tilsatte sjokoladen. Jo...? Men for lite? Deretter smeltet vi sjokoladen og rørte i Anonymkode: 58242...f7a
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Takk for tips om melis dere. Like mye melis som sukker? Anonymkode: 58242...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå