Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Hva er greia med å dele fagstoff og uttalelser om diagnosen du har på Facebook hele tiden? Har noen venner som feiler diverse og de deler ukentlig artikler om sin egen diagnose med alle på fb. Tror de at alle andre er interessert i å lese om hva de feiler? Om jeg er utrolig interessert i Gudrun sin ME kan jeg finne infoen selv. Anonymkode: 61f9a...2ac
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Det gjelder vel egentlig det meste som blir delt på fb. Anonymkode: e7edf...c71
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Jeg blir alltid fascinert over folk som tror at verden sirkler rundt dem. Hvorfor skal jeg være interessert i å vite hva de mener om saker og ting hele tiden? Eller se alt som skjer i livene deres? (Snapchat med bilder av kaffekoppen eller klesvasken.) Merkelig fenomen, det der. Anonymkode: 099c7...8f3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Ukentlig er litt mye, men å dele artikler er veldig ok synes jeg. Jeg leser om mye rart pga det. Sjeldent jeg feks leser om Kols uten at noen linker til det. Leste en kjempegod artikkel om pårørende til demens nylig. Den var øyeåpnenende, og noe jeg ikke ville søkt opp av meg selv Anonymkode: e5c0e...015
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Jeg tenker at dere som stiller spørsmål som dette har misforstått meningen med sosiale medier. Hvorfor dele noe i det hele tatt? Det spiller vel egentlig ingen rolle om folk deler politiske meninger, nyhetssaker, diagnoselitteratur, kakeoppskrifter eller bilder fra dagliglivet. Ingen av disse tingene kan treffe alle, men kanskje det treffer de man vil treffe. Jeg regner med at en tilfeldig person jeg gikk på videregående med kanskje ikke har så stor interesse av artikler om diagnosen til barnet mitt, men jeg vet jo ikke. Uansett er det ikke de personene jeg helst vil treffe. Besteforeldre, tanter, onkler, foreldrene til vennene hennes derimot, de har kanskje både interesse og nytte av å lese om hva de skal gjøre dersom hun anfall eller om nye hjelpemidler på markedet. Det er som regel også de som gir Feedback på det jeg deler, så at det treffer er jo tydelig. Dessuten er det i min og alle andre med sykdommens interesse at det blir delt riktig og god informasjon, for det er mye feilinformasjon der ute. Om jeg kan opplyse én ny person, er det verdt det i mine øyne. Det er dessuten noe jeg virkelig brenner for, og folk kan velge å lese det eller ikke. Jeg ser som sagt ikke forskjellen på det og alt det andre som deles hver eneste dag. Jeg interesserer meg for eksempel ikke for veganeroppskrifter selv om en jeg kjenner deler dette jevnlig. Da lar jeg bare være å lese og bruke dem rett og slett. Verre er det ikke. Anonymkode: bb04a...ab2
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Jeg har en venninne som har en spesiell sykdom, og her er det ikke snakk om å legge ut info en gang i uken, her er det nesten hver dag, alt fra blodprøver som er tatt til hva lege eller sykepleier har sagt på time, sykehusinnleggelser, veldige detaljer om hva som feiler, hvor sjelden sykdommen er, medisiner og behandlinger. Lurer på hva som får folk til å dele så mye med fb venner. Jeg er også syk, men gidder ikke fortelle om det i detaljer på fb, men vi er jo forskjellig.. Anonymkode: 399de...258
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 DE som deler mest er de som har slike diffuse sykdommer som ME og Fibro. Virker som om de må dele dette hele tiden for å få aksept rundt sykdommen sin? Mens de går hjemme på NAV for å slippe å jobbe. Har også andre som har feks fibro, hun biter tennene sammen, går på jobb, finner lindrende behandlinger og forebygger for å leve livet sitt. Hun legger aldri ut slike faktaopplysninger. Anonymkode: 0acac...898
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: DE som deler mest er de som har slike diffuse sykdommer som ME og Fibro. Virker som om de må dele dette hele tiden for å få aksept rundt sykdommen sin? Mens de går hjemme på NAV for å slippe å jobbe. Har også andre som har feks fibro, hun biter tennene sammen, går på jobb, finner lindrende behandlinger og forebygger for å leve livet sitt. Hun legger aldri ut slike faktaopplysninger. Anonymkode: 0acac...898 Gjenta etter meg: Alle er forskjellige. Alle takler ting forskjellig. Det er lov for to mennesker å takle den samme sykdommen forskjellig. Repeter til det sitter. Anonymkode: fc856...6f6
Anonym bruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: DE som deler mest er de som har slike diffuse sykdommer som ME og Fibro. Virker som om de må dele dette hele tiden for å få aksept rundt sykdommen sin? Mens de går hjemme på NAV for å slippe å jobbe. Har også andre som har feks fibro, hun biter tennene sammen, går på jobb, finner lindrende behandlinger og forebygger for å leve livet sitt. Hun legger aldri ut slike faktaopplysninger. Anonymkode: 0acac...898 Antakelig deler de det pga sånne dømmende mennesker som deg, om tror de vet alt om hvordan andre har det Anonymkode: ad83f...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå