Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Tror jeg har senebetennelse i den ene hånda/armen. Det starter rundt tommelfingeren og strekker deg oppover armen. Dette har vart i flere uker, og det blir ikke bedre. Heller gradvis verre. Klarer ikke tørke meg når jeg har vært på do med den armen da det gjør skikkelig vondt. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal bli kvitt det. Det er høyre hånd/arm som jeg naturlig nok bruker mye, og i jobbsammenheng er det mye stell av pasienter hvor jeg blir tvunget til å ta i ekstra, og det er ikke bra kjenner jeg. Så hva kan jeg gjøre for å bli bra? Tenkte å ta en tur til legen så fort det blir ledig time, da jeg ikke har vært der enda. Anonymkode: f0efa...28c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Du må enten gjøre andre arbeidsoppgaver som gjør at du ikke trenger å bruke armen, eller spørre etter sykemelding Anonymkode: cfede...9e6
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må enten gjøre andre arbeidsoppgaver som gjør at du ikke trenger å bruke armen, eller spørre etter sykemelding Anonymkode: cfede...9e6 Andre arbeidsoppgaver er ikke mulig, desverre. Da blir det for lite folk som kan ta seg av stell. Så, det er sykmelding som må til altså? Hi Anonymkode: f0efa...28c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Andre arbeidsoppgaver er ikke mulig, desverre. Da blir det for lite folk som kan ta seg av stell. Så, det er sykmelding som må til altså? Hi Anonymkode: f0efa...28c Det spørs om ikke det er det som må til, siden du allerede har gått i flere uker og det bare har blitt værre, evt sammen med trening. Armen er overbelastet og trenger ro for å bli bra igjen Anonymkode: cfede...9e6
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #5 Skrevet 5. november 2018 Ro og nedkjøling. Sitt med is på armen. Funker så bra. Anonymkode: 7cb48...b3a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #6 Skrevet 5. november 2018 Det eneste som hjelper er støttebandasje og å holde armen helt i ro. Du kan også få en gelé på resept hos legen. Det er nok lurt med sykemelding i ditt tilfelle, hvis ikke blir du aldri bra. Anonymkode: d4c2a...e30
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #7 Skrevet 5. november 2018 Gå til fyseoterapaut. Få øvelser og lær hva du bør gjøre og hva du ikke bør gjøre. Anonymkode: 0e99f...90d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå