Gå til innhold

Høyseng eller 120 seng til 9 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rommet er 13 kvm. Tenkte i utgangspunktet høyseng slik at han kan ha sofa under senga. Men så ble jeg usikker på hvor lenge en høyseng er gøy å bruke i forhold til alder på barnet. Han skal ha et skap til diverse leker, skrivepult, sofa og TV inn på rommet, i tillegg til en oppbevaringshylle e.l til bøker. Fra før står det to skap der.

Usikker på hva som blir best. Han vil jo helst ha 120 seng, jeg tenker mest plassbesparende med høyseng.

Anonymkode: 15aa9...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt en vanlig seng med skuffer under, høyseng er ikke kult om du ikke absolutt må.

Anonymkode: 20189...495

Skrevet

Jeg er så usikker. Blir lite plass til de andre tingene om jeg velger seng uten oppbevaring under, men ser den at det sikkert ikke er så kult med høy seng.

HI

Skrevet

120-seng!

Anonymkode: e7018...f45

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så usikker. Blir lite plass til de andre tingene om jeg velger seng uten oppbevaring under, men ser den at det sikkert ikke er så kult med høy seng.

HI

Kan han ikke ha en mindre seng enn 120 da

Anonymkode: 051a3...09f

Skrevet

Han kan jo ha en 90-seng?

Han trenger heller ikke sofa på rommet, kjøp en stol og et sengeteppe så har han et sted å sitte når han er alene, og senga kan bli en daybed når han har kompiser på besøk.

Anonymkode: 20189...495

Skrevet

Jeg ville valgt vanlig seng og ikke høyseng.  Barna her har rammemadrass med gavel. 

Skrevet

Her har begge barna 120 senger, men det fikk de ikke før de var henholdsvis 16 og 12. Før det hadde de 90 rammemadrasser. Nå er det praktisk da eldste på 18 har kjæreste, og minste på 13 ofte har overnattingsbesøk, slipper å finne frem ekstraseng, da de har lagt både 2 og 3 i 120 sengen.

Men nå er ikke plass noe problem hos oss, da de har store rom.

Anonymkode: 79436...6ce

Skrevet

Vi valgte Hemnes daybed fra IKEA da jentungen fikk oppusset rom da hun var ni år. Tar liten plass når det er sammenskjøvet, men er stor nok til overnattingsgjester når den er uttrukket. Sett oppi masse puter i ryggen så blir den en fin sofa på dagtid.

Anonymkode: 1673e...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...