Gå til innhold

Hvilke rente har dere på huslånet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 6.11.2018 den 8.25, Anonym bruker skrev:

Prøver igjen, hvordan har dere fått til det? Er det et spesial-lån av noe slag? Vi har beste lånerenta ble vi fortalt. Det fantes visstnok ingen med lavere rente enn oss...

Anonymkode: ac25a...1e7

Vi har har lån på 2,3 mill, verdi ca 4,7mill. Jeg er medlem av norsk sykepleierforbund og får fordel på lånerenta pga dette. Beklager tregt svar

Anonymkode: 10a2f...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har har lån på 2,3 mill, verdi ca 4,7mill. Jeg er medlem av norsk sykepleierforbund og får fordel på lånerenta pga dette. Beklager tregt svar

Det går bra. ☺️ 

Jeg skrev mail til banken i går. Mulig de får den litt ned. 

Lånet er på 1,6 mill, forresten, verdi på huset er et sted mellom 4,7 og 5. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går bra. ☺️ 

Jeg skrev mail til banken i går. Mulig de får den litt ned. 

Lånet er på 1,6 mill, forresten, verdi på huset er et sted mellom 4,7 og 5. 

Ser de har økt renta nå dem 4 november til 2.24%.vi har de siste 4-5årene hatt rente mellom 1,90-1,99%. Verdt å forhandle ja. Er dere medlemer ett sted så sjekk om du har medlemsfordeler 😊. Det kan definitivt være penger å spare hvertfall nå som renta går opp med ca 0,25%. Har hørt at hvis du får billigere rente i annen bank, matcher nåværende bank den renta. Venninna mi byttet til en annen bank fra DnB. DnB kontaktet henne å tilbydde samme rente som ny bank. Hun byttet tilbake til DnB pga andre fordeler og fikk på den måten bedre rente. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser de har økt renta nå dem 4 november til 2.24%.vi har de siste 4-5årene hatt rente mellom 1,90-1,99%. Verdt å forhandle ja. Er dere medlemer ett sted så sjekk om du har medlemsfordeler 😊. Det kan definitivt være penger å spare hvertfall nå som renta går opp med ca 0,25%. Har hørt at hvis du får billigere rente i annen bank, matcher nåværende bank den renta. Venninna mi byttet til en annen bank fra DnB. DnB kontaktet henne å tilbydde samme rente som ny bank. Hun byttet tilbake til DnB pga andre fordeler og fikk på den måten bedre rente. 

Hvilken rente har du?

Skrevet
På 5.11.2018 den 15.03, Anonym bruker skrev:

Da var det ikke startlån for vanskeligstilte du sjekket ihvertfall. Det skal jo være lån for de som ikke får lån i banken, enslige, folk som egentlig tjener litt for lite osv så de får lav rente og lang betalingstid så de kan kjøpe seg noe. De får selvfølgelig ikke 7 prosent rente.

Anonymkode: f2b46...a98

Jo, det var det. Jeg er ufør med barn og aleneforsørger. Banken mente jeg burde søke lån hos kommunen, for der var det billigere for oss lavtlønnede. Tydeligvis var det ikke så gunstig å ta lån i denne kommunen.  Banken måtte få se vedtakene for å i det hele tatt tro på den høye renten... kommunen sin kommentar, de måtte forsikre seg.  Heldigvis, jeg er god kunne i banken, så de gav meg lav rente, ikke så god som rett under to%, men rett i overkant av 2% , så jeg klarer meg fint. 

Anonymkode: ecbb2...99d

Skrevet

1,97% nominell rente, drøyt 50% belåning, hos Boligkreditt.no 

Anonymkode: ad5c1...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...