Gå til innhold

laparoskopi endometriose


Tiibii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått mindre smerter etter operasjonen. Nå fungerer jeg sånn noenlunde også under menstruasjonen. Men har ikke blitt gravid dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre hittill, med ca 3-5års mellomrom. Når det har grodd (første syklus etter operasjon er alltid litt ekstra øm her) så pleier det å være litt mindre smertefullt en stund, i allefall mellom menstruasjonene (har normalt sett smerter hele tiden, og ekstremt under mens). 
-Men de siste årene så tyder ting utfri symptomene at jeg antagelig har endometeriosevev på/i tarm også. Og der er litt av problemet med endometriose operasjoner, endometeriosevev kan være litt som et isfjell. Det du ser eventuelt er bare toppen...endel har jo i bk, blære og tarm feks også men det syntes ikke så godt for det blotte øyet. 

Kommer ikke til å ta flere operasjoner nå, ettersom effekten for meg er så forbigående. Men det var fint å ha første, for å få diagnosen på papiret siden de så og brente bort endometeriosevev da. Det har gjort det litt lettere å bli tatt på alvor av leger i ettertid. 

Har fått to barn, uavhengig av operasjonene. Aldri hatt problem med å bli gravid (men spontanabortert ganske mange ganger da, uten at det nødvendigvis har noe med endometeriosen å gjøre utover kronisk bettenelse i perioder.)

Anonymkode: b2087...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...