Gå til innhold

Mensensmerter men ingen mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om andre har opplevd det samme. 

Hadde spiral som jeg fjernet for ca 3 mnd siden. Den skulle regulere blødningene mine, men det funka ikke og jeg hadde blødninger nesten hele tiden. 

Gynekolg har vært inne på muligens endimetriose på grunn av flere plager som mye smerter og ved gyn. undersøkelse. 

Men kan mensen utebli eller «henge seg opp» ved endometriose? Trodde det var medt vanlig at den kom hele tiden? 

Har nå hatt mensensmerter i to uker men ingen mens. 

Anonymkode: 43357...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kroniske «mensensmerter», og har endometeriose. I utgangspunktet så er det smerter , og ikke uteblitt mens , et hovedsymptom men noen kan ha urgm mens. 

Les på endometeriose foreningen sine nettsider :) 

Anonymkode: 0e0eb...f4b

Skrevet

Det heter ikke "mensensmerter", men "menssmerter". Det er et hankjønnsord som bøyes en mens-mensen-mens/menser-mensene. Du sier da ikke "magensmerter", "hodesmerter", "brystetsmerter"?

Anonymkode: 0bc95...3e9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det heter ikke "mensensmerter", men "menssmerter". Det er et hankjønnsord som bøyes en mens-mensen-mens/menser-mensene. Du sier da ikke "magensmerter", "hodesmerter", "brystetsmerter"?

sånne som deg gir meg "hodesmerter"...😅 #elevrådsformann

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du gir meg faktisk «overalt smerter» og det er verre enn både menssmerter og mensensmerter. Og bare til opplysning når jeg har disse smertene så vet jeg nesten ikke hva jeg selv heter engang. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kroniske «mensensmerter», og har endometeriose. I utgangspunktet så er det smerter , og ikke uteblitt mens , et hovedsymptom men noen kan ha urgm mens. 

Les på endometeriose foreningen sine nettsider :) 

Ok takk for svar 😊

trodde at det var mer vanlig med mye blødninger og mellomblødninger som var mest vanlig. Derfor lurte jeg på hva annet jeg kan feile nå som jeg bare har sykt vond men ingen blødninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...