Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Blir sliten å tenke på at som må gjøres. Blir det jul om gubben får ansvaret med gaveinnkjøp, rengjøring, pynting og matlaging? Anonymkode: b6fb1...af3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Kommer an på ham som person. Noen menn vil greie det helt fint. Andre ville ikke bry seg. Du får snakke med ham. Anonymkode: 07a75...5d5
sug lut Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 Jøss, jeg gleder meg til alt det du nevner, jeg. Men om du hater alt som har med jul å gjøre kan du jo trygt overlate det til hvem som helst annen, som kanskje til og med kan ha glede av det.
amandine Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 Jeg ville ikke overlatt det til noen, ikke fordi jeg ikke tror han kan men fordi jeg vil. Det er jo halve kosen!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 Noe sier meg at dere er et hjem hvor han overlater alt til deg/du tar på deg alt ansvaret. Det går fint an å DELE på disse tingene Anonymkode: a1db5...1d8
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 4 minutes ago, Anonym bruker said: Noe sier meg at dere er et hjem hvor han overlater alt til deg/du tar på deg alt ansvaret. Det går fint an å DELE på disse tingene Anonymkode: a1db5...1d8 Problemet er om standarden blir høy nok.. Anonymkode: b6fb1...af3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Just now, Anonym bruker said: Problemet er om standarden blir høy nok.. Anonymkode: b6fb1...af3 Oj, hva er det for en martyr holdning. Blir det bare bra nok hvis du gjør det? Da får du gjøre alt uten å klage. Eventuelt ikke feire. Anonymkode: a1db5...1d8
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Hos oss ville det blitt jul, men ikke den julen jeg ønsker meg. Mannen har ikke behov for å gjøre så mye ut av julen som jeg har, men gaver, juletre, middag og kanskje noe ekstra snop hadde det nok blitt. Kaker, rene og nyrullede duker, mer enn en dessert, nisser, ørepynt, nypusset sølv osv hadde det nok ikke blitt. Anonymkode: a6fb8...bf8
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 Hos oss gjør mannen det meste. Gavene kjøper vi enten sammen, blir enige om sammen, eller jeg kjøper. Vi vasker sammen men det meste faller på han. Pynting gjør han alt av. Der gidder jeg ikke å engasjere meg, det blir bare feil og han retter sannsynligvis på det uansett. Hender jeg stryker litt gardiner eller duker, hvis han ikke gjør det når jeg er på kveldsvakt. Matlaging?? Hva er mer stress med matlaging i jula enn ellers? Julaften spiser vi middag hos mine foreldre eller svigers. Nyttårsaften har vi hatt middagsselskap hos oss de siste 10 årene. Ikke noe stress da, vi samarbeider godt om matlaging. Vi pleier å ha gjester på middag en dag i romjula også. Baking gjør vi det meste sammen, kanskje mannen baker litt mer enn meg. Om jeg hadde streika, så hadde mannen glatt gjort alt. Hadde kanskje vært noen siste liten gaveinnkjøp, og alt hadde kanskje ikke vært like gjennomtenkt, men tror han hadde fått alt på plass uansett. Anonymkode: 4db92...a54
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 9 minutes ago, Anonym bruker said: Oj, hva er det for en martyr holdning. Blir det bare bra nok hvis du gjør det? Da får du gjøre alt uten å klage. Eventuelt ikke feire. Anonymkode: a1db5...1d8 Fordi jeg tror det blir stusslig med ingen gulvask, kun støvsuging, én nisse fremme, sannsynligvs ingen duker, ikke julegardiner, juletre med bare lys på, ingen pynt, kun en stor boks kjøpe pepperkaker, og Fjordland til middag. Og dårlig med gaver. Anonymkode: b6fb1...af3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg tror det blir stusslig med ingen gulvask, kun støvsuging, én nisse fremme, sannsynligvs ingen duker, ikke julegardiner, juletre med bare lys på, ingen pynt, kun en stor boks kjøpe pepperkaker, og Fjordland til middag. Og dårlig med gaver. Anonymkode: b6fb1...af3 Men ingenting av dette tar da lang tid? Vaske til helga gjør dere vel uansett, så vasker dere fredag 21.desember som vanlig og det er rent til jul. Du henter frem litt julepynt og setter det rundt i stua, hvor lang tid tar det egentlig? Regn to timer en ettermiddag uka før jul da, så er det gjort. Julegardiner og juleduker, vel de må kanskje strykes og henges opp, men igjen, det tar da ikke allverdens med tid. Gjør det to uker før julaften da, så er det i boks. Om du skal bake sju slag tar det jo litt tid, men om du ikke er glad i å bake så er det da helt innenfor med litt kjøpekaker. Julemiddagen er det veldig lite jobb med. Uansett om dere har pinnekjøtt eller ribbe så lager det seg jo mer eller mindre selv. Litt mer jobb enn ellers lager vi fordi vi velger å skrelle potetene før de stekes, og vi har litt flere typer grønnsaker og tilbehør enn en vanlig tirsdag, også lager vi jo sausen. Men middagen er veldig enkel denne dagen altså. Gavene kan du kjøpe til uken, så er det gjort og du trenger ikke tenke mer på det, bare senke skuldrene og nyte førjulstiden. Regner med du har barn siden du er på denne siden? Hvor gamle er de da, her elsker de å pynte juletreet, så det er det de som gjør. Vi setter på julemusikk, finner frem litt julesnop og julebrus, også sitter jeg og mannen og ser på at barna pynter, spiser godteri og koser seg. Anonymkode: e9a29...78e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 20 minutes ago, Anonym bruker said: Fordi jeg tror det blir stusslig med ingen gulvask, kun støvsuging, én nisse fremme, sannsynligvs ingen duker, ikke julegardiner, juletre med bare lys på, ingen pynt, kun en stor boks kjøpe pepperkaker, og Fjordland til middag. Og dårlig med gaver. Anonymkode: b6fb1...af3 Men hvorfor i svarte spør du om du skal overlate alt til mannen når det tydeligvis er helt uaktuelt?! Nei, du kan ikke overlate alt til gubben. Hva vil du gjøre da? Boikotte julen eller gjøre alt selv? Har du valgt en ubrukelig mann så er dette en del av pakka. Er han ikke udugelig ellers, så tåler du juleforberedelser Anonymkode: a1db5...1d8
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg tror det blir stusslig med ingen gulvask, kun støvsuging, én nisse fremme, sannsynligvs ingen duker, ikke julegardiner, juletre med bare lys på, ingen pynt, kun en stor boks kjøpe pepperkaker, og Fjordland til middag. Og dårlig med gaver. Anonymkode: b6fb1...af3 Jeezes, ville han laget Fjordland til middag på julaften? Håper han har noen andre kvaliteter som veier opp. Anonymkode: 71dd9...644
MollyOdd Skrevet 4. november 2018 #14 Skrevet 4. november 2018 Hvem er det du steller i stand til jul for? Høres ut som om du bare synes det er et slit. Jeg elsker jul. Det jeg liker best er hyggen med barna mine. Vi baker og pynter sammen. Vokste opp med ei mor som alltid klaget over hvor mye styr det var med jul. Noe så unødvendig. Nå er jeg alene så jeg har ingen gubbe å fordele oppgavene med. Men er tidlig ute for å bruke god tid med forberedelsene. De er en viktig del av jula. Hele innlegget ditt stinker martyrholdning.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #15 Skrevet 4. november 2018 3 minutes ago, MollyOdd said: Hvem er det du steller i stand til jul for? Høres ut som om du bare synes det er et slit. Jeg elsker jul. Det jeg liker best er hyggen med barna mine. Vi baker og pynter sammen. Vokste opp med ei mor som alltid klaget over hvor mye styr det var med jul. Noe så unødvendig. Nå er jeg alene så jeg har ingen gubbe å fordele oppgavene med. Men er tidlig ute for å bruke god tid med forberedelsene. De er en viktig del av jula. Hele innlegget ditt stinker martyrholdning. Jeg vokste opp med en tilsvarende mor. Fikk jo rent sjokk når jeg fikk egne barn og overtok ansvaret for juleaften. Var det så enkelt! All den klagingen for ingenting Ved hver eneste anledning det gis en gave, stor eller liten, passer hun på å fortelle at hun ikke vet hva folk vil ha, synes det er et slit å kjøpe gaver og skulle ønske at julegaver ble færre. Ødelegger gleden med å få gave.. Så hi, jeg er enig i at du lukter litt martyr. Det er urolig kjipt for dine barn Anonymkode: a1db5...1d8
Hjertefru Skrevet 4. november 2018 #16 Skrevet 4. november 2018 Nei, han der hadde jeg ikke overlatt ansvaret for en dorullnisse til engang. Skjønner at du blir sliten, men svaret her er å senke standarden. Du trenger ikke vaske så mye, det er mørkt og ingen ser noe særlig likevel. Julepynt er det fort gjort å sette ut, hvis du ikke må ha alt nytt hver jul eller er Gjertrud fra the Julekalender. Barna kan kanskje hjelpe til å pynte. Jeg hadde en far som var ubrukelig til sånne ting. Men han ble sendt ut på handel med lange lister, greide det utmerket. Ev kan du handle gaver på nett og la han betale 😉
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #17 Skrevet 4. november 2018 Nei, da hadde det blitt kleint.. 😊 Jeg gjør absolutt det meste, men han trår til på konkrete oppdrag etter forespørsel. Anonymkode: 6d3e3...80e
*Miss Marple* Skrevet 4. november 2018 #18 Skrevet 4. november 2018 Om han er så udugelig som du beskriver her, så nei, da kan han jo ikke ha alt ansvaret om det skal bli jul.
KellyTaylor Skrevet 4. november 2018 #19 Skrevet 4. november 2018 Det hadde ikke blitt jul her uten meg, for han er ikke av den huslige og organsierte typen. Dessuten elsker jeg å gjøre alt dette, og det når alt er i boks - så kan jeg slappe av i sofa en med gløgg, hjembakte kaker og Love Actually et par dager før jul 💗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå