Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Mine 3 barn kom hjem fra pappan og bonusmamman i helga, de er 12,10 og 7, de reagerte på at deres lillebror på 5, fikk en leke,men de fikk ikke noe ting, Jeg synes det er helt greit at de ikke alltid får noe,men jeg mener også at far ikke trenger og kjøpe bare til en når han har alle, de synes det var urettferdig. Skal jeg si noe eller skal jeg bare la være? de 2 elsde vil ikke til faren så mye, for de synes han forskjellbehandler de og yngste broren som pappan har med en annen dame, 7åring bryr seg egentlig ikke så mye, men ble lei seg når ikke han fikk den leken han ønsket seg Anonymkode: 6bf80...bb1
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 ...vet du hvorfor han fikk leke da? Kan det ha vært belønning for tannlegebesøk tidligere i uken, en forsinket bursdagsgave etc etc... Greit å finne ut av det, så kan man si det til de andre. Ferdig med den saken. Anonymkode: db24c...ada
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 Hadde det bare skjedd en gang så hadde jeg nok ikke sagt noe,men når barna opplever at det ofte er forskjellsbehandling og at det går utover trivselen;da hadde jeg helt klart sagt ifra ja. Anonymkode: 2a9c6...55e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 Nei. Ikke med mindre du ønsker å nøre opp til konflikt. Anonymkode: 18d50...412
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 Snakk med far, så får du en forklaring, og ikke bare barnas versjon. Om det er slik at lillebror får leker uten grunn når de andre også er der, så kan du jo oppfordre han til å snakke med sin kone om dette, så de kan være enige om at enten får alle, ellers får ingen. Anonymkode: 0395b...0ec
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk med far, så får du en forklaring, og ikke bare barnas versjon. Om det er slik at lillebror får leker uten grunn når de andre også er der, så kan du jo oppfordre han til å snakke med sin kone om dette, så de kan være enige om at enten får alle, ellers får ingen. Anonymkode: 0395b...0ec Dette. ☝️ Og jeg vil understreke snakk, ikke anklag! Anonymkode: e8af2...703
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Jeg har stor tro på å oppdra barna til at verden er et urettferdig sted. Dvs, likt er ikke alltid rettferdig. Jeg har tre barn boende her, og de er alle mine. Det er langt fra alltid at alle tre får noe hvis den ene gjør det. Nylig fikk minstemann velge seg ut en premie etter å ha klistret full en klistremerkekalender. Om jeg finner noe på salg til den ene ungen, så kjøper jeg ikke noe til de to andre «bare fordi». Hvis kun en er med på butikken, så kan det barnet få et blad eller en bok, uten at de som ikke er med ikke får noe. Unger har generelt en veldig rettferdighetssans, mine også, men de må få veiledning til å forstå at rettferdig og likt ikke er det samme. Sånt jevner seg ut etterhvert. Mine har nå en evne til å glede seg på hverandres vegne. En annen gang er det deres tur. Det jevner seg ut. Anonymkode: af0b6...624
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Tenker uansett ikke det er greit og gi han noe så lenge de er der. Ja er jo en del forskjellbehandling da de eldste ikke ønsker og dra,men kan ta det opp med far, og se hva han sier,men synes det er helt feil. er selv bonusmamma til 2 og gjør aldri forskjell på mine og bonusbarna. Men forsetter dette holder jeg de 2 eldste hjemme Anonymkode: 6bf80...bb1
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker uansett ikke det er greit og gi han noe så lenge de er der. Ja er jo en del forskjellbehandling da de eldste ikke ønsker og dra,men kan ta det opp med far, og se hva han sier,men synes det er helt feil. er selv bonusmamma til 2 og gjør aldri forskjell på mine og bonusbarna. Men forsetter dette holder jeg de 2 eldste hjemme Anonymkode: 6bf80...bb1 Vil det si at alle får "likt" alltid, at ingen noengang får noe som ingen andre får? At hvis du kommer over noe som passer til det ene barnet, så kjøper du noe til alle de andre og? Anonymkode: 44198...11c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Vil det si at alle får "likt" alltid, at ingen noengang får noe som ingen andre får? At hvis du kommer over noe som passer til det ene barnet, så kjøper du noe til alle de andre og? Anonymkode: 44198...11c Ja, er helt feil og kjøpe noe til bare en. men sjelden jeg kjøper til bare den ene uansett, kun ved bursdager da så klart Anonymkode: 6bf80...bb1
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, er helt feil og kjøpe noe til bare en. men sjelden jeg kjøper til bare den ene uansett, kun ved bursdager da så klart Anonymkode: 6bf80...bb1 Jeg synes det der høres helt sprøtt ut, snakk om å pakke de inn i bomull. Hvis man kjøper noe til den ene en gang, og noe til en annen en annen gang, så jevner det seg jo ut. Ungene har ikke vondt av å ikke få alt det de andre får. De har ikke vondt av å lære at ting ikke alltid er 100 % rettferdig Anonymkode: 44198...11c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Jeg synes det der høres helt sprøtt ut, snakk om å pakke de inn i bomull. Hvis man kjøper noe til den ene en gang, og noe til en annen en annen gang, så jevner det seg jo ut. Ungene har ikke vondt av å ikke få alt det de andre får. De har ikke vondt av å lære at ting ikke alltid er 100 % rettferdig Anonymkode: 44198...11c det skal du få lov til og synes. Jeg mener dette er riktig Anonymkode: 6bf80...bb1
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det der høres helt sprøtt ut, snakk om å pakke de inn i bomull. Hvis man kjøper noe til den ene en gang, og noe til en annen en annen gang, så jevner det seg jo ut. Ungene har ikke vondt av å ikke få alt det de andre får. De har ikke vondt av å lære at ting ikke alltid er 100 % rettferdig Anonymkode: 44198...11c Joda, helt greit det, det gjør vi vel alle, men synes uansett at det er unødvendig når det også er andre barn der som ikke er der hele tiden, og de barna fra før av føler seg urettferdig behandlet. Anonymkode: 0395b...0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå