Gå til innhold

11 dager over tiden - et spørsmål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 11 dager forsinket (har ikke tatt test) tror ikke jeg er gravid da jeg ikke kjenner noe som helst, verken at mensen er på vei eller symptomer på graviditet.. 

Men jeg lurer på en ting, får man eggløsning når man ikke har hatt mensen en mnd? Eller må man ha hatt mensen før eggeløsningen kommer? Kanskje dumt spørsmål 😕 ?? 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du har eggløsning 14 dager før mensen. Mensen får du fordi egget ikke festet seg.

Anonymkode: ad7cb...fa1

...akkurat det kan variere...

Anonymkode: 358d1...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skjønner spørsmålet ditt, synes ikke det var dumt. Eggløsningen styres jo av den hormonelle syklusen, så da må jo mensen komme for at eggløsningen skal komme neste gang. Hvis mensen er forsinket, blir også eggløsning i neste syklus forskjøvet. Pleier du å ha uregelmessig syklus?

Men jeg ville uansett tatt en graviditetstest, du kan fint være gravid uten symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Glitrerose skrev:

Hmm, jeg skjønner spørsmålet ditt, synes ikke det var dumt. Eggløsningen styres jo av den hormonelle syklusen, så da må jo mensen komme for at eggløsningen skal komme neste gang. Hvis mensen er forsinket, blir også eggløsning i neste syklus forskjøvet. Pleier du å ha uregelmessig syklus?

Men jeg ville uansett tatt en graviditetstest, du kan fint være gravid uten symptomer :)

Det var det jeg også tenkte - at alt blir på en måte forskjøvet.. Jeg er egentlig alltid til tiden (28 dagers syklus ca) men sist mnd var jeg 6 dager over tiden (men da hadde jeg murringer og litt sånn når kommer mensen følelse i de 6 dagene) nå kjenner jeg ingenting..

«Vi hopper av i svingen» så sjansen for å være gravid er vel minimal?! 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du har eggløsning 14 dager før mensen. Mensen får du fordi egget ikke festet seg.

Anonymkode: ad7cb...fa1

Men når mensen ikke har kommet? 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du når du hadde EL? Hvis du hadde EL for mer enn 18 dager siden kan du regne med at du er gravid og burde ta en test. Hvis du ikke har testet for EL og ikke vet når det var eller om den fant sted i det hele tatt, kan det hende EL er forsinket denne syklusen, og neste mens er dermed også forsinket. 

Du har ikke EL *etter* mensen, men *før* mensen, så du må ha ikke en mens for å få EL igjen. Men hvis du har hatt EL får du mensen, garantert. Så hvis EL har funnet sted var den enten forsinket, eller så er du gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 11.14, Anonym bruker skrev:

Det var det jeg også tenkte - at alt blir på en måte forskjøvet.. Jeg er egentlig alltid til tiden (28 dagers syklus ca) men sist mnd var jeg 6 dager over tiden (men da hadde jeg murringer og litt sånn når kommer mensen følelse i de 6 dagene) nå kjenner jeg ingenting..

«Vi hopper av i svingen» så sjansen for å være gravid er vel minimal?! 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Sjansen er absolutt ikke minimal når dere «hopper av i svingen». Det er faktisk ganske god sjanse da det kommer sædceller ikke bare ved selve utløsningen 😅

Anonymkode: 5c3bb...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pobie skrev:

Vet du når du hadde EL? Hvis du hadde EL for mer enn 18 dager siden kan du regne med at du er gravid og burde ta en test. Hvis du ikke har testet for EL og ikke vet når det var eller om den fant sted i det hele tatt, kan det hende EL er forsinket denne syklusen, og neste mens er dermed også forsinket. 

Du har ikke EL *etter* mensen, men *før* mensen, så du må ha ikke en mens for å få EL igjen. Men hvis du har hatt EL får du mensen, garantert. Så hvis EL har funnet sted var den enten forsinket, eller så er du gravid.

Takk for nyttig info ☺️ Jeg er litt usikker på når jeg hadde EL sist 😬 men ifølge appen (hvis den er riktig) så hadde jeg EL rundt 9 OKT.. Vet du hvor mange dagen EL kan være forsinket? Kan den komme 14 dager for sent liksom? Eller er det snakk om noen dager? Datoen jet skulle fått mensen (rundt 25 okt) hadde jeg en del slim (i 4 - 5 dager faktisk) vet ikke hva det kan være heller? Kan det ha vært EL så sent? Huff? Helt «grønn» på dette 🙈

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjansen er absolutt ikke minimal når dere «hopper av i svingen». Det er faktisk ganske god sjanse da det kommer sædceller ikke bare ved selve utløsningen 😅

Anonymkode: 5c3bb...45f

Hmm - Men føler meg ikke gravid en plass 🙈 bortsett fra uren hud, men det kan jeg fort ha eller også! 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pobie skrev:

Vet du når du hadde EL? Hvis du hadde EL for mer enn 18 dager siden kan du regne med at du er gravid og burde ta en test. Hvis du ikke har testet for EL og ikke vet når det var eller om den fant sted i det hele tatt, kan det hende EL er forsinket denne syklusen, og neste mens er dermed også forsinket. 

Du har ikke EL *etter* mensen, men *før* mensen, så du må ha ikke en mens for å få EL igjen. Men hvis du har hatt EL får du mensen, garantert. Så hvis EL har funnet sted var den enten forsinket, eller så er du gravid.

Da lærte jeg noe nytt, at jeg kan få EL igjen selvom ikke mensen har kommet! Trodde jeg måtte vente, at det liksom var annen hver gang prinsippet 😆

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for nyttig info ☺️ Jeg er litt usikker på når jeg hadde EL sist 😬 men ifølge appen (hvis den er riktig) så hadde jeg EL rundt 9 OKT.. Vet du hvor mange dagen EL kan være forsinket? Kan den komme 14 dager for sent liksom? Eller er det snakk om noen dager? Datoen jet skulle fått mensen (rundt 25 okt) hadde jeg en del slim (i 4 - 5 dager faktisk) vet ikke hva det kan være heller? Kan det ha vært EL så sent? Huff? Helt «grønn» på dette 🙈

Anonymkode: 83f9f...ba4

Ja, den kan helt utav det blå være et par uker forsinket tilsynelatende uten grunn. 

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da lærte jeg noe nytt, at jeg kan få EL igjen selvom ikke mensen har kommet! Trodde jeg måtte vente, at det liksom var annen hver gang prinsippet 😆

Anonymkode: 83f9f...ba4

Nei, du kan ikke få EL *igjen* hvis du allerede har hatt EL. Mensen kommer alltid etter EL. Ser måten jeg skrev på er uklar. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pobie skrev:

Ja, den kan helt utav det blå være et par uker forsinket tilsynelatende uten grunn. 

Nei, du kan ikke få EL *igjen* hvis du allerede har hatt EL. Mensen kommer alltid etter EL. Ser måten jeg skrev på er uklar. 

Ok, det var det jeg trodde.. Da har nok EL denne gangen vært ekstremt forsinket, så samme blir mensen.. 14 dager i morgen 😳 Men hva mente du med 18 dager siden eller mer sist EL? 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ok, det var det jeg trodde.. Da har nok EL denne gangen vært ekstremt forsinket, så samme blir mensen.. 14 dager i morgen 😳 Men hva mente du med 18 dager siden eller mer sist EL? 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Hvis det har gått 18 dager eller mer siden du hadde EL og du ikke har fått mensen, er det sannsynlig at du er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pobie skrev:

Hvis det har gått 18 dager eller mer siden du hadde EL og du ikke har fått mensen, er det sannsynlig at du er gravid. 

Ok.. Dumt jeg ikke vet når EL var 🤭 eller om jeg har hatt det i det hele tatt 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok.. Dumt jeg ikke vet når EL var 🤭 eller om jeg har hatt det i det hele tatt 

Anonymkode: 83f9f...ba4

Det beste er vel å ta en test, så slipper man å lure 😆

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tok du test?👏🏻😁

Anonymkode: 5c3bb...45f

Ikke fått gjort det enda - går i ett ☺️ 14 dager over nå 🤭

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 16.45, Anonym bruker skrev:

Ikke fått gjort det enda - går i ett ☺️ 14 dager over nå 🤭

Anonymkode: 83f9f...ba4

Krysser fingrene for at dere får en hyggelig og uventet lite mirakel 😍❤️

Anonymkode: 5c3bb...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2018 den 0.49, Anonym bruker skrev:

Krysser fingrene for at dere får en hyggelig og uventet lite mirakel 😍❤️

Anonymkode: 5c3bb...45f

Hei.. Jeg fikk faktisk mensen 16 dager over tiden 😳 Så EL har vært ekstremt forsinket 🤨

Anonymkode: 83f9f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...