Gå til innhold

Rasekatt på fôr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å bli forverter for to katter, men vil gjerne høre litt om andres erfaringer først. Fordelen med å ha kattene på fôr er jo for det første at vi får tett oppfølging (har ikke hatt katt før), og for det andre at vi sparer 25 000 i éngangsutgift til anskaffelse. 

Baksiden er at kattene må være innekatter til de er ferdige med avlsprogrammet, og vi tenkte i utgangspunktet at kattene skulle gå ute. Andre bakdeler jeg ikke ser? 

Anonymkode: 47068...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må levere kattene fra deg når ungene kommer. Noen oppdrettere (ikke alle) foretrekker å ha moren hos seg før ungene er avvent. 

Anonymkode: c46c8...5b4

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må levere kattene fra deg når ungene kommer. Noen oppdrettere (ikke alle) foretrekker å ha moren hos seg før ungene er avvent. 

Anonymkode: c46c8...5b4

Den oppdretteren vi har snakket med vil at ungene skal vokse opp her. Det tenker jeg er koselig og en fordel, selv om det sikkert blir litt travelt 😅 Vi må også ta i mot potensielle kjøpere til ungene. 

Vet ikke hvor hyppige kull det er vanlig å få på katt? 

Skrevet

Ds vi kjøpte katt som var hos forvert hadde hun en avtale om at katten skulle få to kull/ti kattunger. Deretter var katten hennes. Hun kunne velge å få flere kattunger etter at hun tok over  eller sterilisere. Kattungene var med mor hos forvert og vi som kjøpere var hos henne et par ganger. 

Anonymkode: a5db9...c4e

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ds vi kjøpte katt som var hos forvert hadde hun en avtale om at katten skulle få to kull/ti kattunger. Deretter var katten hennes. Hun kunne velge å få flere kattunger etter at hun tok over  eller sterilisere. Kattungene var med mor hos forvert og vi som kjøpere var hos henne et par ganger. 

Anonymkode: a5db9...c4e

Det høres jo veldig overkommelig ut, takk! 😀 Hvis vi hadde kjøpt egen katt ville vi jo sterilisert med én gang, men et par kull skal vi nok fint klare med. Blir vel verst å gi ungene fra seg, tenker jeg 🙈

Skrevet

Dere høres så uerfarne ut at jeg ikke hadde sendt kattene mine til dere:) De er verdt mellom 20 og 30000, og fôrverter er ikke noe man tar lett på. Ønsker folk som har erfaring med katt. 

Anonymkode: 246ff...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...