Gå til innhold

Heter det ikke stebarn lenger?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mange kaller det bonusbarn har jeg lagt merke til.

Anonymkode: d9b0a...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. 

Anonymkode: 3313b...679

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. 

Anonymkode: 3313b...679

Jøss. Hvorfor svarer du som om his spørsmål er et personlig angrep på deg?

Anonymkode: 50ba2...35a

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. 

Anonymkode: 3313b...679

Så nedlatende du er

Anonymkode: 04e98...705

Skrevet

Stebarn høres litt negativt ut for noen så da velger de å heller si bonusbarn. 

For andre så er det et fett hva som blir sagt.  Aldri hørt noen si bonusmor eller far enda så.... 

Anonymkode: 4a0ac...ed3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Hvorfor svarer du som om his spørsmål er et personlig angrep på deg?

Anonymkode: 50ba2...35a

Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». 

Alle voksne vet vel at et ord ikke utgår selv om mange bruker et annet ord? 

Anonymkode: 3313b...679

Skrevet
27 minutes ago, Anonym bruker said:

Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. 

Anonymkode: 3313b...679

Ta deg en bolle.

Anonymkode: d9b0a...9fd

Skrevet

Ste- brukes vel om en av foreldrene er døde? Når en enke eller enkemann gifter seg på nytt blir nye ektefellen stemor eller stefar og barna stebarn.

De fleste som er skilt har jo ekser i live og derfor ingen ste- 

Anonymkode: b324b...6f6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». 

Alle voksne vet vel at et ord ikke utgår selv om mange bruker et annet ord? 

Anonymkode: 3313b...679

Håper ikke du alltid er så sur og mistenksom, det må være slitsomt

Anonymkode: 04e98...705

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». 

Alle voksne vet vel at et ord ikke utgår selv om mange bruker et annet ord? 

Anonymkode: 3313b...679

Selvfølgelig gjør kan ord utgå fordi de blir erstattet. Det finnes det mange eksempler på. Sinnsyk blir psykisk syk, mongoloid og neger er erstattet. Aftensmat forsvinner (dessverre) mer og mer til fordel for kveldsmat, kavaler er blitt typen etc. 

Anonymkode: e9873...f08

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig gjør kan ord utgå fordi de blir erstattet. Det finnes det mange eksempler på. Sinnsyk blir psykisk syk, mongoloid og neger er erstattet. Aftensmat forsvinner (dessverre) mer og mer til fordel for kveldsmat, kavaler er blitt typen etc. 

Anonymkode: e9873...f08

Beklager klønete formulering😊 Håper essensen kom frem. 

Anonymkode: e9873...f08

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å kalt mine stesønner for bonusbarn. Like lite som jeg håper dem kaller meg bonuspappa ;)

 

Skrevet
7 minutter siden, MrGoodMan skrev:

Kunne ikke falt meg inn å kalt mine stesønner for bonusbarn. Like lite som jeg håper dem kaller meg bonuspappa ;)

 

Hva kaller du dem da?

Anonymkode: 77202...99c

Skrevet

Stesønnene mine, ja eller ved navn da :)

Skrevet
20 minutes ago, Anonym bruker said:

Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». 

Finnes ikke noe håpløst med det ordet.

Anonymkode: d9b0a...9fd

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ste- brukes vel om en av foreldrene er døde? Når en enke eller enkemann gifter seg på nytt blir nye ektefellen stemor eller stefar og barna stebarn.

De fleste som er skilt har jo ekser i live og derfor ingen ste- 

Anonymkode: b324b...6f6

Mine foreldre ble skilt på 80-tallet, og lever i beste velgående på hver sin kant med min stemor og stefar. På den ene siden har jeg også en stesøster og en halvbror...

-Og vi er alle like glade i hverandre fordet. (Eller kanskje ikke min far og mor, da de er skilt for en grun...) 

——————————

Dette «bonusbarn»-greiene høres så rart ut i mine ører. Hadde noen av de nye partnerene kalt meg det måtte vi sagt stopp.

Hører søsteren min har sagt det om sine stebarn, og blir ikke vant med det. 😅🙈 Er hun liksom bonus mor, og jeg deres bonus tante da eller? ...hvor stopper det likssom...bonusbestemor? 🤷🏻‍♀️😏

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Stebarn høres litt negativt ut for noen så da velger de å heller si bonusbarn. 

For andre så er det et fett hva som blir sagt.  Aldri hørt noen si bonusmor eller far enda så.... 

Anonymkode: 4a0ac...ed3

Mange som sier bonusmanna eller bonuspappa.

https://www.plusstid.no/barn-og-oppvekst/foreldrerollen/aa-vaere-bonusmamma

http://www.vfb.no/Råd+til+deg+som+er+bonusmamma+eller+bonuspappa.b7C_wlvQX3.ips

Anonymkode: d9b0a...9fd

Skrevet
6 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Mine foreldre ble skilt på 80-tallet, og lever i beste velgående på hver sin kant med min stemor og stefar. På den ene siden har jeg også en stesøster og en halvbror...

-Og vi er alle like glade i hverandre fordet. (Eller kanskje ikke min far og mor, da de er skilt for en grun...) 

——————————

Dette «bonusbarn»-greiene høres så rart ut i mine ører. Hadde noen av de nye partnerene kalt meg det måtte vi sagt stopp.

Hører søsteren min har sagt det om sine stebarn, og blir ikke vant med det. 😅🙈 Er hun liksom bonus mor, og jeg deres bonus tante da eller? ...hvor stopper det likssom...bonusbestemor? 🤷🏻‍♀️😏

Det stopper vel der det stopper å bruke ste- foran? Man TRENGER jo ikke lage problem av alt?

Anonymkode: 6d9cb...82a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stopper vel der det stopper å bruke ste- foran? Man TRENGER jo ikke lage problem av alt?

Anonymkode: 6d9cb...82a

Jeg har nå enda en grun til å aldri skille meg, om ikke annet 😂

Mulig du legger mer i hva et problem er en meg. Jeg bare undres over folks uendelige trang til å unngå krenk i vår generasjon.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. 

Anonymkode: 3313b...679

Lol, en dårlig dag eller er du alltid så hårsår ??? 

Anonymkode: 286f0...426

Skrevet

jeg kaller mine stebarn

Anonymkode: 8a727...e39

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Finnes ikke noe håpløst med det ordet.

Anonymkode: d9b0a...9fd

Håpløst å tro at barn ser på skilte foreldre og nyfamilie som en bonus

Anonymkode: 0ad1e...34a

Skrevet

Stemor klinger negativt, samtidig som det indikerer at den opprinnelige mor er død/borte.

Mine barn har en bonusmamma når de er hos faren sin. Og hun er virkelig en stor bonus i livet deres! Men normative sett kaller de hverandre ved fornavn.

Anonymkode: d47fe...343

Skrevet
20 minutes ago, Anonym bruker said:

Håpløst å tro at barn ser på skilte foreldre og nyfamilie som en bonus

Anonymkode: 0ad1e...34a

Det skal du ikke se bort i fra at de gjør.

Anonymkode: d9b0a...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...