Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Så mange kaller det bonusbarn har jeg lagt merke til. Anonymkode: d9b0a...9fd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. Anonymkode: 3313b...679
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. Anonymkode: 3313b...679 Jøss. Hvorfor svarer du som om his spørsmål er et personlig angrep på deg? Anonymkode: 50ba2...35a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. Anonymkode: 3313b...679 Så nedlatende du er Anonymkode: 04e98...705
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Stebarn høres litt negativt ut for noen så da velger de å heller si bonusbarn. For andre så er det et fett hva som blir sagt. Aldri hørt noen si bonusmor eller far enda så.... Anonymkode: 4a0ac...ed3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss. Hvorfor svarer du som om his spørsmål er et personlig angrep på deg? Anonymkode: 50ba2...35a Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». Alle voksne vet vel at et ord ikke utgår selv om mange bruker et annet ord? Anonymkode: 3313b...679
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 27 minutes ago, Anonym bruker said: Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. Anonymkode: 3313b...679 Ta deg en bolle. Anonymkode: d9b0a...9fd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Ste- brukes vel om en av foreldrene er døde? Når en enke eller enkemann gifter seg på nytt blir nye ektefellen stemor eller stefar og barna stebarn. De fleste som er skilt har jo ekser i live og derfor ingen ste- Anonymkode: b324b...6f6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». Alle voksne vet vel at et ord ikke utgår selv om mange bruker et annet ord? Anonymkode: 3313b...679 Håper ikke du alltid er så sur og mistenksom, det må være slitsomt Anonymkode: 04e98...705
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». Alle voksne vet vel at et ord ikke utgår selv om mange bruker et annet ord? Anonymkode: 3313b...679 Selvfølgelig gjør kan ord utgå fordi de blir erstattet. Det finnes det mange eksempler på. Sinnsyk blir psykisk syk, mongoloid og neger er erstattet. Aftensmat forsvinner (dessverre) mer og mer til fordel for kveldsmat, kavaler er blitt typen etc. Anonymkode: e9873...f08
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig gjør kan ord utgå fordi de blir erstattet. Det finnes det mange eksempler på. Sinnsyk blir psykisk syk, mongoloid og neger er erstattet. Aftensmat forsvinner (dessverre) mer og mer til fordel for kveldsmat, kavaler er blitt typen etc. Anonymkode: e9873...f08 Beklager klønete formulering😊 Håper essensen kom frem. Anonymkode: e9873...f08
MrGoodMan Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 Kunne ikke falt meg inn å kalt mine stesønner for bonusbarn. Like lite som jeg håper dem kaller meg bonuspappa
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 7 minutter siden, MrGoodMan skrev: Kunne ikke falt meg inn å kalt mine stesønner for bonusbarn. Like lite som jeg håper dem kaller meg bonuspappa Hva kaller du dem da? Anonymkode: 77202...99c
MrGoodMan Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 Stesønnene mine, ja eller ved navn da
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 20 minutes ago, Anonym bruker said: Fordi spørsmålet er idiotisk og nedlatende. Og åpenbart et forsøk på å skape en diskusjon rundt det håpløse ordet «bonusbarn». Finnes ikke noe håpløst med det ordet. Anonymkode: d9b0a...9fd
litekreativtbrukernavn Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ste- brukes vel om en av foreldrene er døde? Når en enke eller enkemann gifter seg på nytt blir nye ektefellen stemor eller stefar og barna stebarn. De fleste som er skilt har jo ekser i live og derfor ingen ste- Anonymkode: b324b...6f6 Mine foreldre ble skilt på 80-tallet, og lever i beste velgående på hver sin kant med min stemor og stefar. På den ene siden har jeg også en stesøster og en halvbror... -Og vi er alle like glade i hverandre fordet. (Eller kanskje ikke min far og mor, da de er skilt for en grun...) —————————— Dette «bonusbarn»-greiene høres så rart ut i mine ører. Hadde noen av de nye partnerene kalt meg det måtte vi sagt stopp. Hører søsteren min har sagt det om sine stebarn, og blir ikke vant med det. 😅🙈 Er hun liksom bonus mor, og jeg deres bonus tante da eller? ...hvor stopper det likssom...bonusbestemor? 🤷🏻♀️😏
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Stebarn høres litt negativt ut for noen så da velger de å heller si bonusbarn. For andre så er det et fett hva som blir sagt. Aldri hørt noen si bonusmor eller far enda så.... Anonymkode: 4a0ac...ed3 Mange som sier bonusmanna eller bonuspappa. https://www.plusstid.no/barn-og-oppvekst/foreldrerollen/aa-vaere-bonusmamma http://www.vfb.no/Råd+til+deg+som+er+bonusmamma+eller+bonuspappa.b7C_wlvQX3.ips Anonymkode: d9b0a...9fd
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #18 Skrevet 4. november 2018 6 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev: Mine foreldre ble skilt på 80-tallet, og lever i beste velgående på hver sin kant med min stemor og stefar. På den ene siden har jeg også en stesøster og en halvbror... -Og vi er alle like glade i hverandre fordet. (Eller kanskje ikke min far og mor, da de er skilt for en grun...) —————————— Dette «bonusbarn»-greiene høres så rart ut i mine ører. Hadde noen av de nye partnerene kalt meg det måtte vi sagt stopp. Hører søsteren min har sagt det om sine stebarn, og blir ikke vant med det. 😅🙈 Er hun liksom bonus mor, og jeg deres bonus tante da eller? ...hvor stopper det likssom...bonusbestemor? 🤷🏻♀️😏 Det stopper vel der det stopper å bruke ste- foran? Man TRENGER jo ikke lage problem av alt? Anonymkode: 6d9cb...82a
litekreativtbrukernavn Skrevet 4. november 2018 #19 Skrevet 4. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det stopper vel der det stopper å bruke ste- foran? Man TRENGER jo ikke lage problem av alt? Anonymkode: 6d9cb...82a Jeg har nå enda en grun til å aldri skille meg, om ikke annet 😂 Mulig du legger mer i hva et problem er en meg. Jeg bare undres over folks uendelige trang til å unngå krenk i vår generasjon.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #20 Skrevet 4. november 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Og det betyr at et annen ord er utgått? det er mulig med flere betegnelser for samme ting. Til orientering. Anonymkode: 3313b...679 Lol, en dårlig dag eller er du alltid så hårsår ??? Anonymkode: 286f0...426
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #21 Skrevet 4. november 2018 jeg kaller mine stebarn Anonymkode: 8a727...e39
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #22 Skrevet 4. november 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Finnes ikke noe håpløst med det ordet. Anonymkode: d9b0a...9fd Håpløst å tro at barn ser på skilte foreldre og nyfamilie som en bonus Anonymkode: 0ad1e...34a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #23 Skrevet 4. november 2018 Stemor klinger negativt, samtidig som det indikerer at den opprinnelige mor er død/borte. Mine barn har en bonusmamma når de er hos faren sin. Og hun er virkelig en stor bonus i livet deres! Men normative sett kaller de hverandre ved fornavn. Anonymkode: d47fe...343
Anonym bruker Skrevet 4. november 2018 #24 Skrevet 4. november 2018 20 minutes ago, Anonym bruker said: Håpløst å tro at barn ser på skilte foreldre og nyfamilie som en bonus Anonymkode: 0ad1e...34a Det skal du ikke se bort i fra at de gjør. Anonymkode: d9b0a...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå