Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Hvordan fungerer det med tanke på aktivitetskrav? Jeg skjønner ikke helt, min datter er sykemeldt med bekkenløsning men jeg synes hun burde stå på litt for å være ærlig. Hvilke krav stilles til den sykemeldte? Anonymkode: 86626...84e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan fungerer det med tanke på aktivitetskrav? Jeg skjønner ikke helt, min datter er sykemeldt med bekkenløsning men jeg synes hun burde stå på litt for å være ærlig. Hvilke krav stilles til den sykemeldte? Anonymkode: 86626...84e Det spørs vel litt på hva slags jobb hun og hvor store smerter hun har. Hvor langt i svangerskapet har hun kommet? Anonymkode: 3fc91...c17
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det spørs vel litt på hva slags jobb hun og hvor store smerter hun har. Hvor langt i svangerskapet har hun kommet? Anonymkode: 3fc91...c17 6. måned og ikke særlig tungt arbeid egentlig. Anonymkode: 86626...84e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan fungerer det med tanke på aktivitetskrav? Jeg skjønner ikke helt, min datter er sykemeldt med bekkenløsning men jeg synes hun burde stå på litt for å være ærlig. Hvilke krav stilles til den sykemeldte? Anonymkode: 86626...84e Nav krever dialogmøter og bekreftelse fra lege/arb giver i forhold til tilretteleggingsmuligheter etterhvert, som alle andre. -Og det trenger ikke være tungt arbeid... Har selv hatt forferdelig bekkenløsning med begge mine. Gikk på svangerskapspenger pga risikoyrke, men ville hatt problemer mtp bekkenløsningen uansett. Kunne ikke sitte lenge, kunne ikke ligge om natten tilslutt, ikke gå i trapper, konstante smerter hele tiden. Når babyen var født nå sist klarte jeg ikke bære han på 4uker pga dette...bena sviktet. -Så uten å være i din datters kropp så syntes jeg du burde vurdere å droppe innblandingen din. Uansett, hva er 3mnd sykemeldt i et helt yrkesliv da 🤷🏻♀️ Anonymkode: 747d9...3da
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Bekkenløsning kan oppleves svært smertefullt . Jeg er gravid med mitt 3 barn og har bekkenløsning... har klart meg dette svangerskapet uten sykemelding takket være tilrettelegging på jobb og noe behandling ( men d er dyrt og må betales av egen lomme) . Nå er det bare 2 uker igjen til perm.., de 2 forrige svangerskapene var jeg sykemeldt .. grunnet bekkenløsning og låsning . Så det kan variere veldig... Tenker at helsen til datteren din er viktigere enn å stå i jobb hvis kroppen sier nei. Ingen som gir henne applaus for å rævkjøre bekkenet sitt Ei venninne av meg ignorerte kroppen og legen.. hun ble langtidssykemeldt etter fødsel og mannen måtte ta over permisjonen .. vet ikke hvor lurt d var.. Anonymkode: c7a3b...be9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Bekkenløsning/låsning skal man ikke spøke med. Jeg var «flink pike» og stod på. Det blir jeg nå straffet for for alltid. Fra svangerskapsrelatert til kronisk og periodevis invalid. Man kan ikke uttale seg uten å være i kroppen. Vær heller glad hun tar litt ansvar for seg selv, sin og barnets helse. Gratulerer som vordende bestemor Anonymkode: b72a1...37f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Du må være tett. Dattera du risikerer varig skade hvis hun ignorerer legens anbefaling. La meg gjette familiebedriften går foran dine barns helse for deg. Anonymkode: c1ea9...d6d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Å herre Gud sånn som deg burde virkelig holde kjeft! Jeg hadde en mareritt graviditet og jeg fikk høre fra så mange at jammen JEG var ikke sykmeldt osv. Så hold deg unna! Eneste du kan gjøre erå hjelpe henne men ikke på den måten der Anonymkode: bf81e...900
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 HI her. Gleder meg enormt til å bli bestemor, det er ikke det det står på! Og jeg vet inderlig godt hvordan bekkenløsning arter seg, har hatt invalidiserende bekkenløsning i tre svangerskap. Anonymkode: 86626...84e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Gleder meg enormt til å bli bestemor, det er ikke det det står på! Og jeg vet inderlig godt hvordan bekkenløsning arter seg, har hatt invalidiserende bekkenløsning i tre svangerskap. Anonymkode: 86626...84e Hva er det det står på da? Anonymkode: f0e9d...b06
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 Rare greier dette med sykmld og graviditet altså. Jeg jobber sammen med mange spl og mange leger. Spl blir sykmeldt stort sett med en gang. Legene jobber hele tiden og går 18 timersvakter til 3-6 uker før fødsel. Rart legene har så mye bedre helse. Det handler nok en del om manglende arbeidsmoral hos mange. Anonymkode: c79b5...c2f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Gleder meg enormt til å bli bestemor, det er ikke det det står på! Og jeg vet inderlig godt hvordan bekkenløsning arter seg, har hatt invalidiserende bekkenløsning i tre svangerskap. Anonymkode: 86626...84e ...og fortsatt mener du at hun burde trosse sin leges anbefaling, og «stå på litt», som du skriver?! Hmmm du virker som en klippe å ha når det drar seg til. For all del, jeg er for at man skal prøve så godt man kan -feks vurdere gradert sml fremfor 100% osv, men igjen da det er snakk om tre mnd (hvis hun er i 6.mnd nå). Støtt fremfor å dømme Anonymkode: 747d9...3da
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 23 minutes ago, Anonym bruker said: Rare greier dette med sykmld og graviditet altså. Jeg jobber sammen med mange spl og mange leger. Spl blir sykmeldt stort sett med en gang. Legene jobber hele tiden og går 18 timersvakter til 3-6 uker før fødsel. Rart legene har så mye bedre helse. Det handler nok en del om manglende arbeidsmoral hos mange. Anonymkode: c79b5...c2f Kjenner til avdelinger der flere leger har født alt for tidlig fordi de presset seg for hardt på jobb med permanente skader for barna som resultat . Det kan bli for mye av den arbeidsmoralen også. Anonymkode: 364b5...129
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rare greier dette med sykmld og graviditet altså. Jeg jobber sammen med mange spl og mange leger. Spl blir sykmeldt stort sett med en gang. Legene jobber hele tiden og går 18 timersvakter til 3-6 uker før fødsel. Rart legene har så mye bedre helse. Det handler nok en del om manglende arbeidsmoral hos mange. Anonymkode: c79b5...c2f Det har vel mer med arbeidsoresset en lege har, enn arbeidsmoral Anonymkode: f0e9d...b06
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 HI her. Jeg kjenner jo min datter! Og jeg vet at hun har lett for å legge seg ned der andre ville stått på. Det er bare sånn hun er. Jeg følger henne så tett at jeg vet godt hvilket funksjonsnivå hun har, også. Jeg er bekymret for hva som kommer når hun gir opp så fort, og jeg er bekymret for hvilke rettigheter hun har når hun er sykemeldt nesten hele svangerskapet. Hun er utrolig lite selvstendig og er helt avhengig av sin mann. Min svigersønn er en fantastisk ung mann men jeg er oppriktig bekymret da jeg ser at min datter kan være krevende. Anonymkode: 86626...84e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har vel mer med arbeidsoresset en lege har, enn arbeidsmoral Anonymkode: f0e9d...b06 Så de har lavt arbeidspress mener du? Anonymkode: c79b5...c2f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så de har lavt arbeidspress mener du? Anonymkode: c79b5...c2f Nei Anonymkode: f0e9d...b06
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #18 Skrevet 3. november 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjenner til avdelinger der flere leger har født alt for tidlig fordi de presset seg for hardt på jobb med permanente skader for barna som resultat . Det kan bli for mye av den arbeidsmoralen også. Anonymkode: 364b5...129 Jobber på et stort sykehus og samarbeider med alle i akuttmedisin, kirurgi og mange medisinere. Ikke flere enn «normalt» har født før tiden, bortsett fra innenfor uke 37-42, som jo er termin. Anonymkode: c79b5...c2f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #19 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei Anonymkode: f0e9d...b06 Men de har veldig høy arbeidsmoral også. De har ekstremt mye lavere sykefravær enn alle andre yrkesgrupper i helsevesenet. Anonymkode: c79b5...c2f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #20 Skrevet 3. november 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rare greier dette med sykmld og graviditet altså. Jeg jobber sammen med mange spl og mange leger. Spl blir sykmeldt stort sett med en gang. Legene jobber hele tiden og går 18 timersvakter til 3-6 uker før fødsel. Rart legene har så mye bedre helse. Det handler nok en del om manglende arbeidsmoral hos mange. Anonymkode: c79b5...c2f Det er jo stort sett LIS legene som blir gravide og de går glipp av mye av å bli sykemeldt mtp veien mot spesialiseringen sin så noe av motivasjonen ligger nok der. Er selv sykepleier å gravid med tredjemann å har jobbet fullt i begge mine svangerskap og dette også foreløbig( er 5 mnd på vei) vi har tre LIS leger nå som er gravide ca like langt som deg å de får mye tilrettelegging. Mye av dette faller på oss sykepleierene og det er helt greit. Hos oss de det lite sykemelding under graviditeter. Mulig din arbeidsplass består av arbeidsskye spl for hos oss er det vanlig å jobbe frem til permisjon. Er vel noen få som har vært sykemeldt i begynnelsen pga oppkast og kvalme. Anonymkode: 9061d...9f8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #21 Skrevet 3. november 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Jeg kjenner jo min datter! Og jeg vet at hun har lett for å legge seg ned der andre ville stått på. Det er bare sånn hun er. Jeg følger henne så tett at jeg vet godt hvilket funksjonsnivå hun har, også. Jeg er bekymret for hva som kommer når hun gir opp så fort, og jeg er bekymret for hvilke rettigheter hun har når hun er sykemeldt nesten hele svangerskapet. Hun er utrolig lite selvstendig og er helt avhengig av sin mann. Min svigersønn er en fantastisk ung mann men jeg er oppriktig bekymret da jeg ser at min datter kan være krevende. Anonymkode: 86626...84e Det er da kanskje ikke under svangerskapet du skal forsøke å kompansere for at du ikke klarte å gjøre henne selvstendig når hun vokste opp. -Den kampen kan du da Evt kjempe på andre arenaer. Av rettigheter taper hun ingen. Utover at sykepenger regnes ut fra inntekt siste tre (eller var det seks🤔) siste mnd, noe som kan ha noe å si økonomisk om inntekten var lav mtp utregning av permisjonsutbetaling. Men det har ikke ekstremt mye å si i det lange løp dersom hun har normal jobb. Anonymkode: 747d9...3da
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #22 Skrevet 3. november 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men de har veldig høy arbeidsmoral også. De har ekstremt mye lavere sykefravær enn alle andre yrkesgrupper i helsevesenet. Anonymkode: c79b5...c2f Ja, det var det som var poenget mitt. At arbeidsmoralen er ofte i overkant høy, leger er ikke overmennesker de heller. Men det er en forventning til at de skal klare alt, bare se på vaktene mange av de har. Og noen av de tror de er uerstattelige, og kan ikke være borte pga karriere eller hva det nå måtte være. Men at den gruppen har lavt sykefravær, betyr ikke at andre grupper har dårlig arbeidsmoral Anonymkode: f0e9d...b06
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #23 Skrevet 3. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: HI her. Gleder meg enormt til å bli bestemor, det er ikke det det står på! Og jeg vet inderlig godt hvordan bekkenløsning arter seg, har hatt invalidiserende bekkenløsning i tre svangerskap. Anonymkode: 86626...84e Det har du ikke. Ikke hvis du mener det er forenlig med å 'stå på litt'. Når man ikke kan stå, sitte eller gå - hvordan skal man stå på, synes du? Anonymkode: fc2b0...548
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #24 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det har du ikke. Ikke hvis du mener det er forenlig med å 'stå på litt'. Når man ikke kan stå, sitte eller gå - hvordan skal man stå på, synes du? Anonymkode: fc2b0...548 Det har ikke falt deg inn at hun både står og går og sitter? At hun bruker en hel dag på shopping på kjøpesenter, for eksempel? ( 5 timer shopping i dag før hun nå dro på babyshower til en venninne) Hun er virkelig ikke invalid. Anonymkode: 86626...84e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #25 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det har ikke falt deg inn at hun både står og går og sitter? At hun bruker en hel dag på shopping på kjøpesenter, for eksempel? ( 5 timer shopping i dag før hun nå dro på babyshower til en venninne) Hun er virkelig ikke invalid. Anonymkode: 86626...84e Ja, kanskje hun bare er lat, for det er noen av de og. Eller kanskje det er andre ting som spiller inn i tillegg til bekkenløsning, andre ting hun sliter med, som du som mamma ikke vet om Anonymkode: f0e9d...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå