Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Jeg liker å sende med rent tøy på mandagsmorgen, men jeg syns det virker så voldsomt å vaske yttertøyet, spesielt vinterdressen, en gang i uka. Har vaskemiddel for impregnert tøy men likevel, redd det skal slite for mye på tøyet å vaske så ofte. Hva gjør dere? Anonymkode: 3b03c...be6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Jeg vasker dress og regntøy når det er skittent, ikke nødvendigvis i helgen. Denne uka har jeg vasket dress to ganger og regntøy 3 ganger, andre perioder går det uker mellom hver gang. Anonymkode: a1926...ecd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Så lenge de ikke er gjennomteukket i søle... ofte holder det å bare skylle gjennom det med vann, vaske bare på flekken (eller knærne/bena), Eller tilogmed la det tørke, og børste av sølen. (Så lenge det ikke lukter vondt/surt når det har tørket) Vasker det ca en gang i mnd (utenom når det tydelig trengs) Votter vaskes oftere,opptil 2-3x i uken. For når de blir våte og tørker igjen så lukter det «vottefis», pluss at de tar på mye rart Anonymkode: 401db...42b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 vasker aldri sånt jeg. Med mindre det er helt sort av søle eller stinker. Noe jeg sjelden har opplevd. Her har de brukt samme parkdressen og regntøyet i en liten evighet uten vask. Anonymkode: 85880...145
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Vaskes når det trengs og det varierer. Hvor griset det blir varierer jo utifra hvordan været er ute. Vaskes også innimellom når det har blitt fuktig og tørka endel ganger, liker ikke at utetøyet lukter surt så får en vaske innimellom selv om den ikke er super skitten. Har veldig aktive utbarn, så har måtte lære meg at utetøyet er skittent. Men det er forskjell å skikkelig skittent og overfladisk skitten. Kunne vaska meg ihjel om jeg ment uttøyet ikke skulle se ut som det var i bruk. Anonymkode: fd054...970
Mumua Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Vasker det kun når hun virkelig har grist, som fks igår når hun lå å svømte i en svær dam iført vinterdressen. Vasking tærer jo på tøyet og gjør det mindre vanntett (leste igår om en dress som gikk fra 8000 i vannsøyle til 2000 etter 3 vask). Jakker osv vasker jeg oftere. Regntøy skyller jeg av med mindre foret inni er skittent.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Vasker det sjelden i maskin. Det ødelegger jo tøyet hvis man gjør det ofte. Det er viktigere at det er vanntett enn at det er feilfritt, altså. De skal jo rett ut i sandkassa med det neste dag, uansett. Anonymkode: 59b1d...8ac
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Vaskemaskin ødelegger regnklær i lengden så jeg spyler regnklærne i dusjen, har såpe på vanskelige flekker. Og ikke hver helg. Anonymkode: b8877...2b9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 Nå er barna mine eldre, men da de gikk i bhg vasket jeg omtrent aldri yttertøyet. Så de hadde litt skitne dresser og regntøy, men så var de ute i regn og det ble renere igjen 😁 Anonymkode: c4567...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå