Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Jeg har blitt gravid etter eggdonasjon. Er i uke 3, så alt kan skje. Har holdt på et år på Storkklinikk og har hatt en spontanabort. For 3 uker siden, nøyaktig på samme tid som egget ble satt inn, døde hunden min på 12 år. En grusom sorg herjer i meg, og jeg vet at, hadde jeg vært flinkere til å ta symptomene hennes på alvor og oppsøke dyrlege før, hadde hun levd i dag. Hun fikk livmorbettennelse og så blodforgiftning. For sent med antibiotika da jeg kom løpende inn til veterinæren. Mamma sa hun hadde bestilt legetime til henne et par dager før, men jeg sa vi kunne se det an. Hun kastet jo opp veldig ofte,så det gikk kanskje bra nå også. Hun var prinsessa mi! Klarer overhodet ikke å glede meg over denne graviditeten og har bare dårlig samvittighet ovenfor hunden min, og tenker at hvordan skal jeg ta vare på et barn når jeg ikke klarer å ta vare på en hund? For å være ærlig, håper jeg at det blir en spontanabort, så slipper noen meg som mor! Anonymkode: 52645...6c1
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Ta deg sammen. beklager men en hund er ikke et barn. Det er selvsagt liv å være trist men at du nå håper på abort blir bare for dumt. Anonymkode: 42f7d...513
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Du hadde et innlegg om dette for noen dager siden også. Ta deg sammen. Gled deg over graviditeten. Så bra at du endelig er gravid etter å ha prøvd så lenge. Det er klart du sliter med motstridende følelser, og ja, du har lov å sørge over hunden, men ikke la sorgen bli altoppslukende. DU er jo tross alt gravid, og har mye å se fram til. Det er kanskje ikke rart at du har oversett hundens symptomer litt, du har jo faktisk hatt andre ting å tenke på. Du kan ikke sammenligne det med å ta vare på et barn heller, du hadde ikke oversett et barns sykdomssymptomer, og et barn ville ikke dødd fra deg fordi det var for sykt, da ville alarmklokkene dine ringt for lenge siden. Lykke til med graviditeten. Du er tross alt heldigere enn mange andre. Anonymkode: 50f49...dd3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Klart du kan sørge over hunden, men det var en hund, og ikke et barn. Du klarer fint å ta deg av et barn selv om hunden din døde. Nå er det på tide å se fremover og ikke bakover. Anonymkode: 3af66...fc7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Før jeg fikk barn trodde jeg at jeg ikke kom til å bli mer glad i barna enn i kattene mine. Heldigvis tok jeg feil. Dyr er dyr og barn er barn. Du kommer til å bli en god mor, og nå har du også lært noe av denne feilen slik at du ikke gjør det igjen. Anonymkode: 7324e...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå