Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Vi eier ca 2 mål tomt, men bonden som eier jordene rundt huset eier også den delen som er vår innkjørsel. Dette for å sikre retten til å bruke samme avkjørsel for å komme til og fra jordene. Det vil si at han eier alt rundt vår tomt og vi har bruksrett på den biten fra vår parkeringsplass og ut på hovedveien, ca 4-5 meter. Vi står for alt av vedlikehold for denne avkjørselen. Så han har ingen utgifter knyttet til vår bruk, men vi har utgifter med tanke på hvordan den ser ut etter at det har blitt kjørt der med traktor og henger et x antall ganger. Nå er det ny eier og nå kommer den nye å forlanger leie for biten. Vi må betale 20 000 i året eller 10kr per gang en bil kjører der (han sier han kommer til å sette opp kamera som registrerer per gang det blir kjørt). Vi må også betale for å ha postkassen vår stående der. Noe som blir en ekstra 1000kr per år. Kan han gjøre det? Føles litt som om vi blir gisler i våre eget hjem, der det overvåkes når vi kommer og går og hvem vi har på besøk. Anonymkode: 44977...6ac
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Er bruksretten deres tinglyst? Anonymkode: d35ea...b3f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Hadde tatt kontakt med advokat .. Anonymkode: 37381...3c9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er bruksretten deres tinglyst? Anonymkode: d35ea...b3f Så vidt jeg kan se i papirene vi har så ja. Anonymkode: 44977...6ac
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde tatt kontakt med advokat .. Anonymkode: 37381...3c9 Blir gjort på mandag Anonymkode: 44977...6ac
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Det kommer an på hva som er skrevet i avtalen og hvordan det har blitt praktisert over tid. Anonymkode: af1e4...491
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Om dere har tinglyst rett på å kjøre det kan han vel ikke kreve leie? Men om han kan det kan dere si at han ikke kan bruke den, for om dere leier den så har dere alle rettigheter for avkjørselen siden dere betaler leie for den, og kan nekte han å kjøre der. Ville tatt kontakt med advokat. Anonymkode: d599a...861
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Kan ikke jussen. Var i et lignende tilfelle. Konklusjonen i vår sak var at denne veien/innkjørselen var bruk som adkomst og ferdselsvei i flere generasjoner. Han som eide veien kom ingen vei. Anonymkode: 79716...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå