Gå til innhold

Spm om uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg verdens beste jobb som jeg elsker, og vil jobbe så lenge jeg kan.. MEN har en kronisk sykdom som gjør at jeg kommer ikke til å holde ut i arbeidslivet til jeg blir pensjonist dessverre. Så lurer jeg på en ting ang hva jeg kan forvente å få utbetalt. Hvis jeg blir uføretrygdet etter å ha hatt en årslønn på 450000 i 20 år, får jeg like mye som jeg hadde fått i arbeid, eller mye mindre?

Håper på seriøse svar. 

Anonymkode: 7e397...2ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Nå har jeg verdens beste jobb som jeg elsker, og vil jobbe så lenge jeg kan.. MEN har en kronisk sykdom som gjør at jeg kommer ikke til å holde ut i arbeidslivet til jeg blir pensjonist dessverre. Så lurer jeg på en ting ang hva jeg kan forvente å få utbetalt. Hvis jeg blir uføretrygdet etter å ha hatt en årslønn på 450000 i 20 år, får jeg like mye som jeg hadde fått i arbeid, eller mye mindre?

Håper på seriøse svar. 

Du får 66%, altså 297.000, fra Folketrygden. Vil du ha mer må du ha egen uføreforsikring.

Anonymkode: d16ac...103

Skrevet

Om du ikke har en mann som tjener godt kan du få litt barnetillegg også da.

Jeg hadde et grunnlagt på rett over 400.000 i året, og fikk da 66% av det. Men siden mannen min også har et lavtlønnsyrke fikk jeg litt barnetillegg frem til ungene blir 18 år, så jeg får litt mer en grunntrygden.

Du kan aldri få mer enn 90% av hva du faktisk tjener i dag, så om trygd pluss barnetillegg blir mer enn 90% faller en del av den bort da også.

Vet ikke hva du har av private forsikringer, jeg fikk en engangsutbetaling da jeg ble ufør.

Anonymkode: f2f11...5b3

Skrevet

De beregner gjennomsnitt av de 3 beste av de 5 siste år FØR sykemelding. Av dette får man et snitt på 66%. Du kan sende en mld på ditt nav og be om en serviceberegning av hva du kan forvente. På en årslønn på noe over 400000 vil man få ca 24000 brutto. 

Anonymkode: 1ea61...0a2

Skrevet

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...