Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Kan noen dele litt erfaringer og tanker om hvor mye skilt far og mor skal snakke sammen/møtes? Min kjæreste har ett barn på 6 år og han og moren snapper bilder og videoer av barnet hver dag. Tekster nesten hver dag. Ringes annenhver dag og møtes 2-3 ganger i uka. (Bare kjapt for skoleting/levere ting til hverandre etc) I dag er barnet hos han mens moren har søsteren på besøk. Da skal de opp dit for å være sammen med henne. Er dette vanlig? Her om dagen hadde jeg og kjæresten kosestund, vi var på vei til å ha det litt hyggeligere sammen da eksen ringte og han måtte ta den. (Barnet var forkjøla så det handlet om det). Er dette greit? Han skulle hente barnet hos mammaen og ble over på middag. Det er jo fint at de ikke krangler og har en god tone. Men hva er normalt av kontakt? Jeg aner jo ikke, har ikke barn selv og har ikke vært i forhold med noen med barn før. Anonymkode: fc21e...04f
Optatium Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Jeg syns det er flott når de kan samarbeide såpass godt! Det er et tegn på at barnet er i hovedfokus, slik som det bør være. Hva som er normalt vet jeg ikke, men jeg tenker at så godt samarbeid og så god tone som mulig er viktig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Det varierer jo veldig, men et så godt som mulig samarbeid mellom foreldrene er jo ønskelig. Virker som de begge virkelig har barnet i fokus Det er jo klart at man bør sette opp klare grenser når man får ny partner. Man bør alltid ta tlf når en foreldre ringer, det kan være viktig, men å være hos hverandre og spise middag er jo streng tatt ikke nødvendig. Dette er uansett noe du bør snakke m kjæresten din om, også bør du gå inn i deg selv for å se på hva du reagerer på. Reagerer du fordi det virker som at mannen ikke er helt ferdig m eksen eller kan det være sjalusi på eks og/eller barnet? Hvor lenge har dere vært sammen og hvor nylig ble det slutt m eksen? Anonymkode: dd760...173
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det varierer jo veldig, men et så godt som mulig samarbeid mellom foreldrene er jo ønskelig. Virker som de begge virkelig har barnet i fokus Det er jo klart at man bør sette opp klare grenser når man får ny partner. Man bør alltid ta tlf når en foreldre ringer, det kan være viktig, men å være hos hverandre og spise middag er jo streng tatt ikke nødvendig. Dette er uansett noe du bør snakke m kjæresten din om, også bør du gå inn i deg selv for å se på hva du reagerer på. Reagerer du fordi det virker som at mannen ikke er helt ferdig m eksen eller kan det være sjalusi på eks og/eller barnet? Hvor lenge har dere vært sammen og hvor nylig ble det slutt m eksen? Anonymkode: dd760...173 Vi har vært sammen 1.5 år og det har vært slutt mellom dem i 3. Tror jeg bare er redd for at de skal finne ut at de vil finne tilbake til hverandre fordi det er best for barnet. Jeg har jo aldri vært sammen med noen med barn før og har ikke barn selv men ser for meg at alle foreldre skulle vel ønske at det hadde fungert. Anonymkode: fc21e...04f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Kan forstå at det ikke alltid er enkelt å være sammen m noen som har barn. Jeg tror du gjør lurt i å sette deg ned å prate med han. Si at du av og til blir usikker på han når han f.eks velger å spise middag med eksen og barnet framfor deg. Det er likevel viktig at du presiserer at du liker/støtter et godt samarbeid mellom han og eksen hvor barnet står i fokus. Dersom du velger å ta dette opp med han tror jeg du gjør det lurt i å ikke ha for høye forventninger til den første samtalen og velge klare eksempler situasjoner. Jeg vil si at å spise middag m eks/barnet er mer forståelig at du reagerer litt på enn om han passer veldig på å ta tlf når mor ringer I tillegg bør du finne ut hva du ønsker å oppnå. Hva kan han gjøre for at du skal føle deg trygg. Anonymkode: dd760...173
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Jeg og min eks har det ganske likt som du beskriver. Nå har ikke vi vært fra hverandre så lenge. Men for oss er det helt naturlig. Vi har begge nye og det er foreløpig helt ukomplisert. Anonymkode: 4741a...b40
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har vært sammen 1.5 år og det har vært slutt mellom dem i 3. Tror jeg bare er redd for at de skal finne ut at de vil finne tilbake til hverandre fordi det er best for barnet. Jeg har jo aldri vært sammen med noen med barn før og har ikke barn selv men ser for meg at alle foreldre skulle vel ønske at det hadde fungert. Anonymkode: fc21e...04f Når de, etter 3 år, samarbeider så godt som du forteller og likevel har han valgt å gå inn i et nytt forhold ser jeg på det som at det definitivt er over mellom dem. Hvis han hadde trodd at det var håp for forholdet til eksen ville han ikke blitt sammen med deg. For meg høres det ikke ut som at de på et tidspunkt vil bestemme seg for at det er best for barnet å bli sammen igjen - det høres ut som at de har innsett at det er best for barnet at de ikke er sammen og at det er lettere å samarbeide når de ikke er et par. Tenker at dette er veldig sunt og fint for barnet, men jeg skjønner at det er vanskelig for deg. Ta en prat med far og rens luften. Kanskje vil du og eksen hans også komme godt overens til slutt? Anonymkode: dbb55...a54
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når de, etter 3 år, samarbeider så godt som du forteller og likevel har han valgt å gå inn i et nytt forhold ser jeg på det som at det definitivt er over mellom dem. Hvis han hadde trodd at det var håp for forholdet til eksen ville han ikke blitt sammen med deg. For meg høres det ikke ut som at de på et tidspunkt vil bestemme seg for at det er best for barnet å bli sammen igjen - det høres ut som at de har innsett at det er best for barnet at de ikke er sammen og at det er lettere å samarbeide når de ikke er et par. Tenker at dette er veldig sunt og fint for barnet, men jeg skjønner at det er vanskelig for deg. Ta en prat med far og rens luften. Kanskje vil du og eksen hans også komme godt overens til slutt? Anonymkode: dbb55...a54 Takk for fint svar. Eksen hans og jeg kommer jo godt overens vi også. Hun tok med seg barnet på en kunstutstilling jeg skulle ha uten at kjæresten min var med😊 Anonymkode: fc21e...04f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 Jeg samarbeider tett med eksen min om barna. Hadde klikka om han begynte å droppe tlf etc. Er det noe med ungene så er det våre unger. De går først. Innerst inne fordrar jeg ikke eksen og hadde vi ikke hatt unger sammen hadde jeg flytta til en annen kant av landet så jeg slapp å forholde meg til han. Så tett forhold rundt barna trenger ikke bety at de liker hverandre. De er ekser for en grunn. Anonymkode: 1088a...977
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 Men akkurat dette med telefonen, man må vel ikke ta telefonen uansett hva, alle har vel lov å være litt utilgjengelig innimellom. Tenker at bare man ringer tilbake innen rimelighetens tid, så må vel det være greit? Anonymkode: b3fe2...804
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan noen dele litt erfaringer og tanker om hvor mye skilt far og mor skal snakke sammen/møtes? Min kjæreste har ett barn på 6 år og han og moren snapper bilder og videoer av barnet hver dag. Tekster nesten hver dag. Ringes annenhver dag og møtes 2-3 ganger i uka. (Bare kjapt for skoleting/levere ting til hverandre etc) I dag er barnet hos han mens moren har søsteren på besøk. Da skal de opp dit for å være sammen med henne. Er dette vanlig? Her om dagen hadde jeg og kjæresten kosestund, vi var på vei til å ha det litt hyggeligere sammen da eksen ringte og han måtte ta den. (Barnet var forkjøla så det handlet om det). Er dette greit? Han skulle hente barnet hos mammaen og ble over på middag. Det er jo fint at de ikke krangler og har en god tone. Men hva er normalt av kontakt? Jeg aner jo ikke, har ikke barn selv og har ikke vært i forhold med noen med barn før. Anonymkode: fc21e...04f Hva du enn gjør, ikke nekt faren å ha kontakt med mor. Jeg har akkurat gått ut av et forhold med min kjæreste fordi han ikke likte at jeg hadde kontakt med barnets far /farmor/farfar. Det har vært slutt mellom meg og barnefar i snart 10 år og vi hadde begge nye partnere. Min nye partner visste hva han gikk inn i, jeg hadde barn, han hadde ikke barn. Han visste at vi feiret bursdagene med felles barn istedenfor å ha et selskap for mor sin familie og et for far sin familie. Å ha med seg nye partnere i selskapene var en selvfølge. Den nye kjæresten min sa det var greit for han, men det var tydeligvis ikke det. Hvert år var det en evig diskusjon, hvor han truet med å gå fra meg hvis jeg feiret barnets bursdag sammen med min og barnefarens familie. Min nye kjæreste var selvsagt også invitert og vi feiret det i mitt hus, men kjæresten min nektet å komme i barnets bursdag, noe som igjen gjorde at barnet ble kjempe skuffet. Jeg valgte bort kjæresten, barnet mitt og dets forhold til biologisk far, går alltid først. Barnet hadde kjempegod kjemi med reservefar, men i enkelte situasjoner skapte han mer sorg enn glede. Anonymkode: 82c48...490
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 Reagerer mest på at han avbryter begynnende sex for å ta telefonen (med mindre det ligger no spesielt bak). Man MÅ ikke være tilgjengelig 24/7, selv for barnets mor Anonymkode: 947f3...61e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 Dette synes jeg var altfor mye kontakt. Samarbeider godt med barnefar her også,men ringer ikke han hele tiden eller sender melding hver dag, eller snap med barnet. Dette synes jeg var VELDIG mye. og i tillegg at han avbryter midt i sexen hadde jeg ikke godtatt Anonymkode: 761c0...5c3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 Det høres helt supert ut. Sånn har vi det også, og heldigvis har vi begge nye partnere som ikke har så dårlig selvtillit at det er et problem. Du har valgt dette sjøl. Om du ikke takler det får du velge deg ut igjen. Anonymkode: f10fd...a2a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det høres helt supert ut. Sånn har vi det også, og heldigvis har vi begge nye partnere som ikke har så dårlig selvtillit at det er et problem. Du har valgt dette sjøl. Om du ikke takler det får du velge deg ut igjen. Anonymkode: f10fd...a2a Så du avbryter sex om barnefar ringer? Selv om du har ungen? Anonymkode: fc21e...04f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 Hvem pokkers orker å ha sex med en ringende telefon i bakgrunnen? Det ødelegger da stemningen uanset hvem som ringer... Anonymkode: d2912...fa0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så du avbryter sex om barnefar ringer? Selv om du har ungen? Anonymkode: fc21e...04f Hadde eksen ringt meg på kvelden så hadde jeg tatt den ja. Er jo alltid om barna. Nå sto det vel ikke at de hadde barnet da eksen ringte. Var vel eksen som hadde henne. Uansett, man er vel ikke helt mentalt med i sexen uansett hvis man sjekker hvem som ringer hvis tlf plutselig ringer for så å vurdere om man tar den eller ei. Hvis han avbrøt sexen for å ta tlf så hadde han vel tatt den uansett hvem som ringte. For han vet vel ikke hvem som ringer uten fysisk å sjekke tlf. Anonymkode: 32c98...fed
Nyttårs barn Skrevet 3. november 2018 #18 Skrevet 3. november 2018 Finn deg en ny mann mens du kan HI, ta disse følelsene dine alvorlig og gå nå mens du ikke er gift eller har barn. Dette høres på mange ut som en lykkelig skilsmisse for mannen og eksen og for barnet, men er det slik du ønsker å ha det? Du vil alltid komme i andre rekke for denne mannen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #19 Skrevet 3. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hadde eksen ringt meg på kvelden så hadde jeg tatt den ja. Er jo alltid om barna. Nå sto det vel ikke at de hadde barnet da eksen ringte. Var vel eksen som hadde henne. Uansett, man er vel ikke helt mentalt med i sexen uansett hvis man sjekker hvem som ringer hvis tlf plutselig ringer for så å vurdere om man tar den eller ei. Hvis han avbrøt sexen for å ta tlf så hadde han vel tatt den uansett hvem som ringte. For han vet vel ikke hvem som ringer uten fysisk å sjekke tlf. Anonymkode: 32c98...fed Det var vi som hadde barnet og mobilen lå på bordet rett ved siden av så det var lett å se at det var henne. Anonymkode: fc21e...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå