Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Og hva kaster dere mest av? eller er dere flinke til å bruke rester slik at det kun er mat som er blitt dårlig dere kaster? Anonymkode: 447f8...806
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Jeg kaster lite mat. Mat blir sjelden dårlig, for jeg passer på å få brukt det opp før det, eller fryser det ned. Anonymkode: 8621b...16c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Veldig veldig lite. Anonymkode: b9b42...c74
Amalies mamma Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Kaster nesten ingenting, kun hvis noe en sjelden gang har blitt muggent. Spiser middagsrester til lunsj/kvelds. Rister eller lager ostesmørbrød av tørt og seigt brød. Har frukten begynt å bli overmoden, så kutter jeg den opp og legger i fryseren til smoothies. Har to hunder som med glede sluker matrester og uåpnede matpakker
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Kaster alle skalkene på brødene, men de får hønene, så de kommer til nytte... Anonymkode: 00bfb...590
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Vi kaster litt frukt. Det hender ungene spiser bare en hav pære for eksempel på skolen. Da kaster vi resten. Ellers e det mest ting som trader, appelsinskall, tørkepapir, toppen på gulroten osv som ender i matsøpla. Vi kaster nesten aldri rester og mat blir sjeldent gammelt. Anonymkode: 90815...a4e
Optatium Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Jeg kaster mer enn jeg liker fordi det ofte er vanskelig å beregne hvor nye av matpakka som blir spist. Av andre ting kaster vi svært lite. Er flink med rester og porsjonsberegning, handling og planlegging.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 en god del ja Anonymkode: 49e68...800
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 Jeg er veldig god i å beregne hbor mye vi trenger for middag, resten pakker mannen i kjøleskap for kvelds eller for lillemann neste dag. Barna liker grønnsaker og frukt så det blir ikke kastet. Vi kaster veldig lite generelt,vi er familie bestående av 3 barn og 2 voksne så det er alltid noen som er litt sulten. Anonymkode: 819df...c71
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 Dessverre alt for mye. Men hørte et godt tips i går: ha en egen hylle eller boks i kjøleskapet til ting som «må spises raskt». Innførte det i dag. Tror det kan hjelpe meg å minne meg på å bruke små rester før det er for sent. Anonymkode: 29247...3d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå